VIDEO!!!Virgil Petrea prezintă proiectele USR prioritare pentru infrastructură

România va sărbători 100 de ani de la Marea Unire fără nicio autostradă care să treacă Munții Carpați sau să lege Moldova de București. Este un eșec sistemic care poate fi corectat nu prin promisiuni populiste, ci prin măsuri sistemice. Politicienii s-au obișnuit să facă anunțuri bombastice și să taie panglici la șantiere abia începute și chiar și la șantiere nefinalizate. Proiectele se blochează într-un hățiș legislativ, lipsă de avizare și fugă de responsabilitate, iar finanțarea este greoaie, limitativă și impredictibilă.

Drumul european E85, care traversează Vrancea de la nord la sud, este simbolic pentru județ: ne chinuim în condiții precare de siguranță pe un drum cu o capacitate mult sub potențialul de trafic. Chiar în ultima lună, pe acest drum au avut loc două accidente grave soldate cu șapte victime. Dezinteresul guvernărilor anterioare ne-a adus în situația de a avea zero kilometri de autostradă în regiunea Moldovei. Este unul din motivele pentru care avem o Românie în două viteze: dezvoltarea inegală a infrastructurii.
Sub guvernul Cioloș, s-a făcut primul pas pentru a schimba această stare de fapt: pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice ale drumului de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. USR își asumă trei măsuri care să rezolve problemele sistemice în infrastructură. În primul rând, crearea unui cadru financiar predictibil, prin bugetarea multianuală a proiectelor de infrastructură, supracontractarea din fonduri europene și naționale și urmărirea în timp real a execuției financiare. În plus, legislația privind proiectele mari de investiții trebuie simplificată și debirocratizată – sutele de pagini inutile de hârtie care blochează proiectele cu anii trebuie eliminate. De asemenea, trebuie operaționalizată nou înființata Companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR), prin transferul proiectelor strategice ale României (Ploiești – Focșani – Pașcani, Sibiu – Pitești, Târgu Mureș – Iași) pentru ca ele să fie coordonate în mod transparent de o echipă profesionistă, lucru care nu s-a întâmplat până acum sub vechiul CNADNR.

Liviu Dragnea spunea că motivul pentru care nu avem autostrăzi în România este că „s-au furat mulți bani, s-au risipit miliarde de euro”. Îi dăm dreptate, tocmai de aceea trebuie să schimbăm vechea clasă politică printr-un vot pentru USR pe 11 decembrie!
(Advertorial)

usr-ap-29-11-2016-candidat-virgil-petrea-1usr-modul

Material comandat de USR Vrancea CUI AEP: 11160072.Executat de SC Nord Est Media SRL

Articole recente

admin Written by:

Comments are closed.