Ultima oră

Atunci şi Acum: Gară de secol XIX demolată vs gară baronială

Sorin Tudose
24 iun 2013 7574 vizualizări
Marele avantaj al eurogării e că îi pune pe vranceni să ardă cateva calorii u trenurile de călători nici nu vin, nici nu pleacă de la prima linie din cauza supraînălţării peronului

Dacă în episoadele anterioare ale rubricii “Atunci şi Acum” vă prezentam obiective din Focşani care au rămas în picioare într-o formă sau alta, astăzi punem în antiteză Gările Focşaniului, gara veche de care s-a ales praful şi gara cea nouă, mult criticată de carcotaşi. “Clădirea veche a gării Focşani începuse a fi zidită din 1880, şi a trecut prin lucrări de consolidare şi refacere pană în anul 2001 cand s-a luat hotărarea demolării ei. În momentul constructiei liniei Buzău-Mărăşesti, inginerii au folosit infrastructura feroviară existentă în cele două staţii terminus. Pentru Ramnicu Sărat şi Focşani însă, a trebuit să se construiască două clădiri feroviare noi.  Construcţia acestora a fost încredinţată antreprizei I.G. Cantacuzino, despre care se ştie că a folosit fonduri personale pentru a vedea cele două clădiri gata şi drumul de fier realizat. Se mai ştie că din această încercare I.G. Cantacuzino a ieşit aproape falit, dar cine astăzi şi-ar mai folosi proprii bani pentru a construi o clădire de interes public..?”, scrie pe Linia Vinului Cătălin Pavel, un pasionat de istorie feroviară romanească. Deci “marele” Oprişan împreună cu prietenul Miron Mitrea şi grupul lor de apropiaţi au demolat o gară istorică şi au pus în loc o clădire denumită în mod manipulator “eurogară”. Realizarea pesediştilor este, după cum am mai spus, mult prea mare pentru necesităţile unui oraş de dimensiunea Focşaniului şi în consecinţă, nepractică. De altfel, sunt o mulţime de ani de cand plouă nestingherit în clădire, iar plăcile de pe faţada dinspre oraş cad una cate una.

De cand cu noua gara focşănenii participă la proba de săritura în lungime de pe un peron pe altul

Într-o anumită privinţă modul de operare al autorităţilor postdecembriste seamănă perfect cu cel al comuniştilor. Ticăloşia ar fi fost mai mică dacă gara nouă ar fi fost construită langă cea veche, astfel încat oamenii să poată aprecia care este mai frumoasă în toată relativitatea cuvantului! Dar conservarea istoriei nu intră în priorităţile administraţiei noastre. Nu în ultimul rand, magazinele de la baza Eurogării ar avea cu mult mai mulţi clienţi dacă trenurile de călători ar trage şi la prima linie. Cu peronul supraînălţat, lucrarea baronială trimite vrancenii spre îmbarcare la linia doi, iar pe călătorii care tranzitează oraşul îi ţine departe de un mic popas la chioşc. (Sorin TUDOSE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 4

Adaugă comentariu
Poseidon, acum 3291 zile, 6 ore, 12 minute, 27 secunde
Bai nene dar moldoveanul ala tot peste linii trece ! Sinucigas .
ceferistul, acum 3956 zile, 6 ore, 29 minute, 5 secunde
Ce este CFR_-ul ?O emblem a Romaniei care moare,a doua,, armata'' se zicea ,care se zbate sa nu mai fie ciuntita de hotii de fier vechi.Am avut una din retelele ce acoperea intreaga tara,ce citeste integral
Ulise Grosu, acum 3958 zile, 4 ore, 9 minute, 12 secunde
Un popor care nu are istorie, nu exista ca popor. Pentru faptul ca Tara Vrancei isi distruge istoria, nu se fac vinovati d-nii Oprisan si Mitrea, ci vrancenii.
Bogdan, acum 3958 zile, 15 ore, 17 minute, 17 secunde
O golanie si o hotie marca PSD si Oprisan! Oprisan si Mitrea au distrus o gara monument istoric si au ridicat (ca de terminat inca nu e terminata) o hardughie urata si nefunctionala!
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.