Video!!!Lucica Chiper despre deszăpezire:"Dacă îmi cerea demisia ministrul Transporturilor… era de analizat!"
"Se putea face mai mult", aceasta este concluzia la care a ajuns şefa Secţiei de Drumuri Naţionale Vrancea, Lucica Chiper, despre deszăpezirea din această iarnă. Problema, spune ea, au fost contractele încheiate în 2008 cu firma controversatului „rege al asfaltului”, Dorinel Umbrărescu. "Trebuie să gîndim acum pentru contractele viitoare. Nu mai aveam ce face, cînd am venit eu contractul era deja semnat pe patru ani (n.r contractul cu firma lui Dorinel Umbrărescu expiră în luna martie). În vară vom organiza o altă licitaţie", ne-a spus şefa Secţiei de Drumuri Naţionale, Lucica Chiper. Acesta a mai spus că nu s-a înţeles de fapt rolul instituţiei pe care o reprezintă, fiind acuzată pe nedrept. "Nu s-a înţeles că administratorul drumului are un prestator de servicii care face deszăpezirea, iar Secţia de Drumuri Naţionale nu face decît monitorizarea activităţii de deszăpezire", a spus în apărarea ei Chiper. Adică, cei de la drumuri naţionale nu îl puteau forţa pe Umbrărescu să iasă la deszăpezit, dar vor putea să îi dea puncte de penalizare pentru următoarele licitaţii publice. Şefa de la Drumuri Naţionale nu a spus nimic despre o eventuală depunctare a prestatorului de servicii de deszăpezire.
"Dacă îmi cerea demisia ministrul Transporturilor… era de analizat"
Lucica Chiper nu se consideră vinovată pentru modul în care s-a făcut deszăpezirea în Vrancea, incompetenţa autorităţilor fiind clară în timpul urgiei albe. Deşi i s-a cerut demisia de multe ori, din cauza modului defectos şi greoi în care s-au scos din nămeţi, maşini, drumuri şi comune, Lucica Chiper consideră acuzele nejustificate. "Nu am să-mi reproşez nimic. Poate nu am putut să estimez cantitatea de zăpadă care va cădea în această iarnă ca să fac din timp solicitarea de utilaje, ca să deplasez utilaje din ţară către Secţia Drumuri Naţionale Focşani. Nu se poate face într-un ceas două. Am citit în presă că mi s-a cerut demisia. Dacă îmi cerea demisia Ministerul Transporturilor, respectiv CNADR, era de discutat, era de analizat. Dar în faţa altei persoane să vin cu demisia, nu", a fost categorică Chiper.
Pentru gropile de după zăpadă nu sînt bani
După ninsoare a început "inventarul" gropilor. Multe din drumurile naţionale din judeţ sînt pline de gropi. Campania de revizie a început din 22 februarie şi se va finaliza săptămîna viitoare. În această acţiune sînt angrenaţi, pe lîngă cei de la Secţia de Drumuri Naţionale şi poliţiştii rutieri. Cele mai multe probleme sînt pe drumurile care au fost preluate de la Consiliul Judeţean, acum cîţiva ani, şi au fost transformate în drumuri naţionale. "Am purtat discuţii pînă la nivel de minister, ni s-a spus că acele drumuri se pot reface prin atragerea de fonduri europene, dar cum acestea nu întrunesc criteriile, nu se poate. Singura modalitatea de a le aduce la o situaţie mai bună, să se circule în condiţii de minimă siguranţă, ar fi prin economii la deszăpezire", ne-a spus şefa Secţiei de Drumuri Naţionale Vrancea. Şi cum s-au cheltuit mai toţi banii cu deszăpezirea, gropile din carosabil ar putea face şi victime în accidente, pînă se vor găsi fonduri pentru a le plomba. Sau pînă se vor trezi Drumurile Naţionale, CJ-ul şi ministrul vrîncean de la Transporturi, Alexandru Nazare, că şi pe aceste drumuri circulă tot oameni. (Aurelian IVAN)
Pe platforma webtv a Ziarului de Vrancea puteţi vedea un interviu cu şefa Secţiei de Drumuri Naţionale Lucica Chiper.