Ultima oră

ECONOMIE-COMPANII: Cum au fost impartite patru tronsoane de autostrada:

Ziarul de Vrancea
12 apr 2011 662 vizualizări
Firmele "regilor asfaltului", Dorinel Umbrarescu si Nelu Iordache, printre castigatorii licitatiilor

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).


Proiectare ºi execuÃie autostrada Nădlac-Arad


* Lotul 1 "Proiectare si executie autostrada Nadlac "" Arad ºi Drum de legătura km 0+000 "" 22+218" valoare estimată 486.946.433 lei, caºtigător Asocierea Romstrade "" Monteadriano Engenharia e Construcao "" Donep Construct, valoare ofertă caºtigătoare 382.959.483,93 lei

* Lotul 2 "Proiectare si executie autostrada Nădlac "" Arad ºi Drum de legatură km 22+218 "" 38+882" valoare estimată 506.661.681 lei, caºtigător Alpine Bau GmbH, valoare ofertă caºtigătoare 411.489.216,09 lei


Proiectare ºi execuÃie autostrada Timiºoara-Lugoj


* Lotul 1 "Proiectare si execuÃie autostrada Timisoara-Lugoj km 44+500 - km 54+000" "" valoare estimată 266.555.952 lei, caºtigător Spedition UMB SRL "" Tehnostrade SRL "" Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare ofertă caºtigătoare 210,369,462.74 lei

* Lotul 2 "Proiectare ºi execuÃie autostrada Timiºoara-Lugoj km 54+000 "" km 79+625" "" valoare estimată 611.884.622 lei, caºtigător Asocierea Tirrena Scavi SpA "" Societa Italiana per Condotte d"â"¢Acqua SpA "" Cossi Costruzioni SpA, valoare ofertă caºtigătoare 445,641,308.45 lei


Proiectare ºi execuÃie autostrada Lugoj-Deva


* Lotul 1 "Proiectare si executie autostrada Lugoj-Deva km 0 + 000 "" km 27 + 400" valoare estimată 1.118.840.865 lei, caºtigător Asocierea Tirrena Scavi SpA "" Societa Italiana per Condotte d"â"¢Acqua SpA "" Cossi Construzioni SpA, valoare ofertă caºtigătoare 681.040.913,98 lei


Proiectare ºi execuÃie autostrada Orăºtie "" Sibiu


* Lotul 1 "Proiectare ºi executie autostrada Orăºtie-Sibiu km 0+000 "" km 24+110" valoare estimată 814.120.578 lei, caºtigător SC STRABAG SRL, valoare ofertă caºtigătoare 551.041.792,37 lei

* Lotul 2 "Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 "" km 43+855", valoare estimată 707.991.358 lei, caºtigător Asocierea Straco Grup SRL - Studio Corona SRL Civil Engineering, valoare ofertă caºtigătoare 377.780.208,81 lei

* Lotul 3 "Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 43+855 "" km 65+965" valoare estimată 762.202.841 lei, caºtigător Impregilo SpA, valoare ofertă caºtigătoare 604.791.600 lei

* Lotul 4 "Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 "" km 82+070" valoare estimată 652.860.542 lei, caºtigător Asocierea Astaldi SpA "" Euroconstruct Trading \'98 SRL "" Astalrom SA, valoare ofertă caºtigătoare 484.839.529,89 lei



OfertanÃii au la dispoziÃie 10 zile pentru a contesta rezultatele licitaÃiilor. ​In ceea ce priveste criteriile de atribuire, pretul a avut o pondere de doar 30%, cea mai importanta fiind propunerea tehnica (70%).


Cine sunt castigatorii


* Grupul Romstrade, lider in consortiul format cu Monteadriano Engenharia e Construcao si Donep Construct, a castigat lotul 1 din tronsonul Nadlac-Arad. Grupul este controlat de omul de afaceri Nelu Iordache- are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri.

* Alpine Bau GmbH a castigat lotul 2 din tronsonul Nadlac-Arad. Companie din Austria. In Romania a efectuat lucari de largiri si de consolidari de drumuri nationale. In prezent se mai ocupa de extinderea la patru benzi a centurii rutiere a municipiului Bucuresti pe sectorul cuprins intre DN1A si DN 1 si continuarea centurii rutiere existente a municipiului Bucuresti cu pasaj superior peste CF la Otopeni. Pe plan international, compania este implicata intr-un proiect de cooperare internationala pentru constructia tunelului Gothard din Elvetia.

* Spedition UMB si Tehnostrade, in asociere cu firma Carena SpA Impresa di Costruzioni, au castigat lotul 1 din tronsonul Timisoara-Lugoj. Spedition UMB si Tehnostrade sunt detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Spedition UMB mai participa la lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, care sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading \'98 si Com-Axa.

* Tirrena Scavi SpA, lider in consortiul format cu Societa Italiana per Condotte d"â"¢Acqua SpA si Cossi Costruzioni SpA, a castigat al doilea lot din Timiºoara-Lugoj. Tirrena Scavi este o companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. S-a ocupat de lucrările de modernizare a strazilor din Cluj-Napoca. Presa locala arata ca primăria clujeană a penalizat compania Tirrena Scavi pentru carenÃe la contractele de drumuri aflate in garanÃie.

* Tirrena Scavi SpA, lider in consortiul format cu Societa Italiana per Condotte d"â"¢Acqua SpA si Cossi Costruzioni SpA, a castigat si singurul lot scos la licitatie din Lugoj-Deva.

* STRABAG a castigat primul lot din Orăºtie "" Sibiu. Are numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

* Asocierea Straco Grup SRL-Studio Corona SRL Civil Engineering a castigat al doilea lot din Orastie-Sibiu. Straco Grup, societate cu capital romanesc, controlata de oamenii de afaceri Alexandru si Traian Horpos. Are contracte de reabilitare a strazilor cu Primaria Bucuresti. Una dintre cele mai importante lucrari din portofoliul Straco este largirea unui tronson din Centura Sud Bucuresti. Pentru acest contract care a fost incheiat cu CNADNR, Straco a primit suplimentar printr-un act aditional 33 milioane lei, fara TVA, desi contractul initial era de 73 milioane lei. Straco se afla in consortiu cu Strabag care a obtinut contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie.

* Impregilo SpA a castigat al treilea lot din Orăºtie "" Sibiu. Una dintre cele mai mari companii de constructii din Italia. Pe plan international se ocupa de constructia celui mare pod din lume, cel care va traversa stramtoarea Messina.

* Asocierea Astaldi SpA "" Euroconstruct Trading \'98 SRL "" Astalrom SA a castigat al patrulea lot din Orastie-Sibiu. Astaldi este o companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor.




de Claudia Pirvoiu HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.