Ultima oră

ESENTIAL:Curtea Constitutionala: Guvernul poate continua procedura angajarii raspunderii pe Legea Educatiei

Ziarul de Vrancea
24 nov 2010 361 vizualizări
Curtea Constitutionala a admis miercuri sesizarea Guvernului pe tema Legii Educatiei, in sensul in care constata existenta unui conflict intre Parlament si Executiv. Guvernul poate continua astfel procedura angajarii raspunderii pe Legea Educatiei.

Lunea trecuta, premierul Emil Boc a cerut CCR o precizare clara referitoare la procedura asumarii raspunderii Guvernului asupra Legii educatiei. Judecatorii Curtii au constatat existenta unui "conflict juridic de natura constitutionala" intre Guvern si Parlament in acest caz, insa motivarea acestei decizii, din data de 3 noiembrie, nu a adus si mult-asteptatul raspuns privind continuarea sau intreruperea procedurii asumarii raspunderii Guvernului asupra Legii Educatiei.


Solicitarea lui Emil Boc trebuia dezbatuta initial joia trecuta, insa judecatorii Curtii au amanat atunci discutia.


Premierul Emil Boc a transmis lunea trecuta CCR o cerere de solutionare a conflictului juridic intre Executiv si Legislativ privind Legea educatiei: "Solicitam Curtii Constitutionale sa se pronunte asupra existentei unui conflict juridic de natura constitutionala ivit intre Guvernul Romaniei, pe de o parte, si Parlamentul Romaniei, pe de alta parte, generat de refuzul Parlamentului Romaniei de a permite prezentarea si dezbaterea motiunii de cenzura conform art. 78 din Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului si de art. 113 alin. (3) din Constitutia Romaniei".


Seful Executivului a mai solicitat presedintelui CCR si judecatorilor Curtii sa constate, de asemenea, ca blocajul institutional cu privire la prezentarea si dezbaterea motiunii de cenzura poate fi inlaturat numai prin continuarea procedurii parlamentare de angajare a raspunderii guvernamentale asupra proiectului legii educatiei nationale.



"¢Motivarea CCR, ambigua


Curtea Constitutionala a publicat, in urma cu aproape doua saptamani, motivarea deciziei din data de 3 noiembrie, prin care a constatat ca asumarea raspunderii Guvernului asupra Legii educatiei este neconstitutionala deoarece exista un conflict juridic de natura constitutionala intre Parlament si Guvern, in conditiile asumarii raspunderii Executivului asupra unei legi aflate deja in dezbatere parlamentara.


Motivarea CCR nu a adus, insa, mult-asteptatul raspuns privind continuarea sau intreruperea procedurii asumarii raspunderii Guvernului asupra Legii Educatiei: "Cu privire la solicitarea autorului sesizarii, in sensul ca instanta de contencios constitutional sa oblige Guvernul sa renunte la procedura angajarii raspunderii, Curtea constata ca aceasta cerere excedeaza competentei sale, solutia apartinand in exclusivitate autoritatilor publice aflate in conflict", se arata in motivarea CCR.


Premierul Emil Boc a declarat la scurt timp dupa publicarea motivarii ca decizia Curtii Constitutionale permite Guvernului continuarea procedurii asumarii raspunderii pe Legea Educatiei.



de A.N. HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.