Ultima oră

ULTIMA ORA:Un MIG s-a prabusit langa Campia Turzii. Cei doi piloti au decedat

Ziarul de Vrancea
1 nov 2010 838 vizualizări
Un avion MIG 21 Lancer s-a prabusit luni in apropiere de unitatea militara de la Campia Turzii, langa comuna Calarasi, in jurul orei 13:10, anunta televiziunile de stiri. Potrivit MApN, cei doi piloti au decedat, nereusind sa se catapulteze.

Generalul in rezerva Mircea Budiaci a declarat, citat de TurdaNews.net, ca avionul mai avea 1.000 de metri pana la pista, la aterizare, si ca viteza este de circa 330 km/h, la 50-60 de metri.


"Luni, 1 noiembrie, in jurul orei 13.10, o aeronava militara MiG-21 LanceR cu dubla comanda, apartinand Flotilei 71 Aeriene din Campia Turzii s-a prabusit in apropierea aerodromului. In urma impactului cu solul, cei doi piloti si-au pierdut viata.


Aeronava militara executa o misiune de cercetare meteo in vederea pregatirii unor zboruri de instructie. Vom reveni cu informatii dupa anuntarea familiilor celor doi piloti, potrivit procedurilor militare," precizeaza Ministerul Apararii Nationale intr-un comunicat.


Prefectul de Cluj, Florin Stamatian, a declarat pentru Mediafax ca vremea era frumoasa si ca zona in care s-a produs incidentul este una usor accesibila.


MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat sa execute misiuni in conditii meteorologice normale si a zburat pentru prima data in anul 1957. Avionul a intrat in productie de serie in anul 1958, find echipat cu un motor cu reactie Tumanski R-11, atingand forma finala un an mai tarziu sub denumirea MiG-21F.


Fortele Aeriene Romane au initiat in anul 1992 un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO si pentru a mari capacitatea acestora de a executa misiuni la cerintele luptei aeriene moderne.


In prezent sunt in serviciu doar avioane modernizate MiG-21 Lancer A (pentru misiuni aer-sol), Lancer B (versiune de instruire) si Lancer C (optimizate pentru misiuni aer-aer).


Avionul este echipat cu un scaun de catapultare KM-1M, ce asigura salvarea echipajului la inaltime 0 si o viteza minima de 130 km/h.


Accidente aviatice in care au fost implicate aeronave militare


In ultimii 10 ani, a mai avut loc o serie de accidente aviatice in care au fost implicate avioane militare, noteaza Agerpres intr-un documentar.


Cel mai recent a avut loc la 5 iulie 2010, la Tuzla, cand si-au pierdut viata 12 persoane, iar alte doua au fost ranite. Atunci, un avion AN-2, apartinand Scolii de Aplicatie pentru Fortele Aeriene din Boboc, care executa o misiune de zbor pentru antrenamente de parasutare, s-a prabusit pe aerodromul Tuzla. La bordul aeronavei se aflau 4 membri ai echipajului si 9 militari ai Fortelor Navale. La scurt timp dupa decolare, aeronava a pierdut brusc inaltime si s-a prabusit. In urma impactului cu solul, avionul a luat foc.


Anchetarea cauzelor accidentului aviatic de la Tuzla fost finalizata in septembrie 2010, cand procurorii au informat, printr-un comunicat, rezultatul acesteia: accidentul de la Tuzla s-a produs din cauza unor defectiuni tehnice (cedari de material), defectiuni care nu puteau fi prevazute. In urma coliziunii cu solul, aeronava a luat foc, fiind distrusa in proportie de 95%, imprejurare soldata cu decesul si ranirea militarilor aflati la bord.


La 14 august 2007, rezervorul suplimentar al unui avion MiG 21 LanceR, apartinand Bazei 95 Aeriene Bacau, s-a desprins si a cazut pe o pajiste din satul Chitii, aflat la granita judetului Neamt cu judetul Vaslui. Avionul se afla intr-o misiune de cercetare meteorologica. Rezervorul de combustibil gol a fost recuperat, fara a produce victime sau pagube.


La 22 noiembrie 2006, un avion MiG 21 LanceR de comanda simpla s-a prabusit in apropierea unui depozit din comuna aradeana Beliu, pe proprietatea Ocolului Silvic. Avionul apartinea Bazei 71 Aeriane din Campia Turzii si efectua un zbor de instructie de la Campia Turzii spre Arad. Pilotul nu a reusit sa se catapulteze la timp si a decedat. Dupa prabusire, in zona s-a format un crater de 7 m.


La 8 martie 2005, un aparat de tipul MiG-21 LanceR, care apartinea bazei militare de la Fetesti si efectua o misiune de antrenament, s-a prabusit la 10 kilometri de orasul brailean Insuratei, intre localitatile Baraganu si Victoria. Ca urmare a pierderii stabilitatii aerodinamice, avionul s-a angajat in vrie, evolutie care nu poate fi controlata in cazul avioanelor MiG 21 LanceR. Chiar inainte ca avionul sa se izbeasca de pamant, pilotul a reusit sa se catapulteze si a scapat cu viata.


La 26 august 2004, a avut loc primul accident aviatic din Romania cu implicarea simultana a doua MiG-uri, produs ca urmare a unor turbulente. Doua aeronave MiG 21 LanceR de simpla comanda, apartinand Bazei 71 Aeriene de la Campia Turzii, care decolasera de pe baza militara Luna, s-au ciocnit in timpul desfasurarii unui zbor de antrenament. Pilotii s-au catapultat in zona localitatii Nazna din judetul Mures. Unul dintre avioane s-a prabusit in zona localitatii Cristesti, ranind un localnic, iar celalalt in satul Santioana, ranind doua persoane. Aeronavele au fost distruse.


La 25 septembrie 2003, un avion militar MiG 21 LanceR, cu simpla comanda, apartinand Bazei 71 Aeriene, s-a prabusit in zona localitatii Viisoara, la 7-8 km de Campia Turzii, in timp ce efectua un zbor de instructie. Pilotul nu a reusit sa se catapulteze, pierzandu-si viata in urma impactului aparatului cu solul. Bucatile aparatului de zbor s-au imprastiat pe o raza de aproximativ 500 de metri de la producerea impactului cu solul. Aviatorul era unul dintre cei mai buni piloti militari romani, avand la activ 1.279 ore de zbor, fiind specialist clasa I. Comisia de ancheta a constatat ca pilotul putea sa se catapulteze, dar a preferat sa incerce sa salveze aeronava.


La 22 octombrie 2002, aparatul MiG 21 LanceR-A 5907 s-a prabusit langa Bacau. Pilotul a reusit sa se salveze.


La 26 martie 2002, un accident aviatic s-a produs in apropierea localitatii Sandulesti din judetul Cluj, cu implicarea unui avion MiG 21 LanceR-A 9811. Aparatul, cu simpla comanda, apartinea Grupului 71 Aviatie din Baza Aeriana Campia Turzii si efectua un zbor de instructie. Din cauza unei defectiuni tehnice, avionul s-a prabusit. Pilotul acestuia s-a catapultat la ordin.


La 21 februarie 2002, un pilot al Bazei Aeriene 86 a decedat in urma prabusirii MiG-ului 21 LanceR-A 6001, intr-un lac din localitatea Cuza Voda, judetul Calarasi.


La 13 iulie 2001, un avion MiG 21 LanceR-C 7017 s-a prabusit in regiunea Zemes-Moinesti din judetul Bacau, provocand ranirea usoara a pilotului care reusise sa se catapulteze. Accidentul nu a produs pagube materiale. Conducerea SC Aerostar SA Bacau, care detinea avionul, a spus ca MiG 21 LanceR se afla intr-un program de incercari de zbor.



de I.R. HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.