Toamna se numara problemele invatamintului vrincean: numai 2 din 10 scoli din judet au autorizatii de functionare
Problema sigurantei elevilor si starea procesului de invatamint sint citeva dintre temele discutate in cursul zilei de ieri, in cadrul sedintei cu directorii, de la Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Vrancea. Inspectorii au creionat o imagine gri a invatamintului vrincean, in conditiile in care numai 20% din totalul scolilor isi pot primi asa cum trebuie invataceii, restul neavind autorizatii de functionare din cauza diferitelor deficiente. Mai grav este faptul ca multi directori n-ar sti ca unitatile scolare pe care le conduc trebuie sa solicite un astfel de aviz. Tot la minusuri, scoala sI cadrele didactic ear fi compli in ascunderea cazurilor de violenta intre elevi. "Deficitar mi s-a parut faptul ca nu ne-au fost comunicate situatiile in care au existat probleme intre elevi, chiar si cele mai minore. Nu cred ca in baza protocolului de colaborare exista vreun conducator al unei scoli care nu are numarul de telefon al politistului de proximitate in cazul in care se intimpla ceva", a spus un reprezentant de la Ordine Publica. O alta tema care a stirnit vilva printre sefii scolilor au fost masurile de prevenire a incendiilor. Conform Inspectoratului pentru Situatiile de Urgenta Vrancea, in unele scoli nu s-a intocmit un plan de interventie in caz de incendiu si nici nu s-au trimis rapoarte privind masuri legate de prevenirea lor. "Multe scoli sint echipate cu centrala termica, insa nu dispun de personal calificat, iar o parte din unitatile de invatamint nu au sisteme acustice de alarmare in caz de urgente", a declarat locotenent "" colonel Ion Ovidiu Oprea, de la ISU. Reprezentantii scolilor au cerut o mai mare implicare a parintilor, profesorii afirmind ca pentru acestia responsabilitatile n-ar trebui sa se termine la poarta unitatii de invatamint. Inspectorul adjunct Maria Lupu a prezentat un material privind starea invatamintului in 2008 "" 2009, comparativ cu anul scolar 2009 "" 2010, punctind totodata punctele slabe si cele forte ale procesului de invatamint. Aceasta a tinut sa atraga atentia asupra perceptiei gresite privind ceea ce se face la scoala si ce se asteapta sa se faca, situatie ce apare in mare parte pe fondul comunicarii ineficiente intre scoala si parinti si lipsa de implicare a acestora. Scoala duce lipsa de psihologi, de spatii suficiente de scolarizare si de deschidere catre nou. Printre progresele anului scolar trecut se numara diminuarea numarului de cadre necalificate sau activitatile de educatie alternativa. (Gabriela DRAGHICI)