Ultima oră

Campania “100% din Vrancea”: “Italienii mă roagă să le cumpăr vin romanesc!”

Ziarul de Vrancea
23 dec 2013 781 vizualizări
Mesajele cititorilor cu sugestii pentru scoaterea la rampă a produselor realizate 100% la noi în Vrancea propun targuri de promovare şi materiale promoţionale u cititorii noştri spun că sunt mandri că sunt vranceni pentru toate valorile pe care acest statut le implică şi pentru u continuăm astăzi partea a doua a mesajelor trimise de cititori

Campania “100% din Vrancea”, iniţiată la începutul lunii decembrie de Ziarul de Vrancea, în colaborare cu Promenada Mall şi Carrefour Focşani, urmăreşte creşterea potenţialului de promovare a produselor şi serviciilor din judeţ. Vreme de zece zile, vrancenii au venit cu propuneri pentru ca produsele din judeţ să primească aprecierea cuvenită de la public. Cei mai împătimiţi dintre cititorii au explicat şi de ce sunt ei mandri de originea lor vranceană, reiterand ideea că Vrancea are oameni de ispravă, cu valori incontestabile în cele mai variate domenii. Mesajele ne-au fost lăsate pe conturile noastre de Facebook (Echipa ZdV sau ziaruldevrancea) sau pe site-ul www.ziaruldevrancea.ro, unde s-a derulat concursul. Ziarul de Vrancea vă prezintă, în numărul de astăzi, cea de-a doua serie a mesajelor transmise de cititorii noştri participanţi la concursul “100% din Vrancea”.
Gina Drăguţa: “În primul rand, să fim convinşi de calitate şi apoi să consumăm. Nu cunosc exact interesele, dar ar fi mult mai OK să găsim într-o proporţie mai mare aceste produse pe rafturile marilor magazine, sunt convinsă că se vor consuma. Şi un mic targ organizat cu producători vranceni ar fi binevenit, dar atenţie! Nu cu vanzare, ci doar pentru promovare, explicand procesul prin care obţin acel produs, părerea mea. Totul se rezumă la bani, dacă s-ar rezolva problema lor, mi-ar plăcea ca această siglă a voastră să o vedem peste tot, uşor agresiv.”
Angela Silion: “Subsemnata, Angela Silion, locuitor cu trup şi suflet al Ţinutului Vrancei, declar de bună-voie şi nesilită de nimeni că sunt mandră de statutul meu de vrancean. Motivele sunt multe şi argumentate:
1. am mancat leafă şi m-am hrănit spiritual la sanul unor instituţii din acest judeţ.
2. am admirat frumosul vechi al satelor vrancene de odinioară şi am bombănit "noul" în care valoarea este tot mai primejdios atacată de nonvaloare şi kitsch.
3. sunt mandră că ataţia străini bat cale lungă să poată ajunge la casa acelui ţăran din Campuri despre care elevii vranceni scriu în compunerile de la şcoala că era un ţăran cu "gadilici la limbă", şi anume Moş Ion Roată. 4. sunt mandră că s-a răscolit oraşul în căutare de apă caldă, chiar dacă unii mai fac baie cu apa rece rămasă pe conducte de seara.
5. sunt mandră că tanti Catrina din Nereju consultă pe Internet email-urile, ca să ştie exact cand vine în bătătură cel cu fonciirea (impozitul), ca să oprească televizorul unde ascultă slujba de dimineaţă.
6.  sunt mandră ca Ionel, baciul de la stană, poate tranzacţiona acţiuni pe bursa de valori şi poate citi cotaţiile produselor agricole: ouă, miei şi alte cele.
7. mandră mai sunt şi cand văd cum se înfurie cate un bătran răstindu-se la feciorul care tocmai a tăiat salcamul din curte.
Sfaturi pentru producătorii vranceni care au simţul umorului:
1. Protejaţi-vă capul de razele nocive ale soarelui, purtand pălării din frunze de bostan!
2. Nu mai vindeţi produsele la marginea drumului, prea multă expunere la intemperii dăunează grav sănătăţii!
3. Cand vine cineva să cumpere un pui de curte, ascundeţi îngrăşămintele cu care l-aţi hrănit, să pară hrănit natural!
4. Nu mai aduceţi la vanzare lapte pus în sticle luate de la ţigani sau de la coşul de gunoi (am văzut cu ochii mei)!
În concluzie, sunt mandră că pot trăi pe "muchie de cuţit" în frumosul ţinut mioritic încărcat de legendă şi istorie. În speranţa că voi face rost de un coş pentru depozitarea ideilor pentru anul viitor, vă urez Sărbători fericite!”
Willy Georgeta Diaconescu Ciuhulescu: “Şi eu sunt o fiică a Vrancioaei! Şi sunt tare mandră! Cu toate că locuiesc în Bucureşti, tot vranceancă sunt şi vreau binele Vrancei!”
Daniela Constantin: “Aş da Like la această iniţiativă de mii de ori! În sfarşit, ”100% din Vrancea” trebuie să se facă cunoscută! Avem foarte multe produse care trebuie promovate, în special peste hotare! Atenţie! A nu se vinde companiile, dar a se face cunoscute, a vinde produsele noastre autentice, asta ne face să fim mandri că suntem în primul rand romani! Cu ceva timp în urmă, fiind în Italia, am cumpărat o sticlă cu vin produs la Vincon Vrancea şi l-am făcut cadou unei familii de italieni! Le-am explicat că este pur autentic din zona unde am fost născută şi crescută. Se pare că a fost pe placul lor, drept dovadă că, de atunci, m-au rugat ca, ori de cate ori am ocazia să merg la magazinul romanesc, să le cumpăr şi lor vinul respectiv! Italienii se mandresc cu produsele realizate de ei şi, sincer, au şi motive, dar dacă li se dă o alternativă de a alege... Cu siguranţă vor alege în primul rand un produs de calitate şi ulterior preţul produsului respectiv! În schimb, în Romania se aleg produsele în funcţie de preţ şi nu se pune foarte mult accent pe calitate. Şi aici se greşeşte! Nu totdeauna funcţioneaza ideea ”ieftin şi bun”! În ceea ce priveşte vinul produs în Vrancea, se poate spune că se găseşte cel puţin la unele magazine romaneşti din Italia, dar sunt şi preparatele din carne... Pe acestea, din păcate, nu le-am văzut încă, probabil nu s-au încheiat acorduri cu centrele mari de distribuţie. În Vrancea, candva, se realizau articole de artizanat... astea ar trebui promovate pe plan local, dar şi internaţional! Dacă aş fi avut posibilitate financiară, aş fi deschis în Focşani un magazin în care să se găsească doar produsele realizate şi confecţionate în Vrancea! Denumirea magazinului? Simplu: ”100% din Vrancea”! Se consumă tone de hartie cand e vorba de alegeri la nivel judeţean, pliante, calendare, afişe... Aş folosi măcar jumătate din această cantitate pentru promovarea firmelor mici şi mijlocii din Vrancea. Pentru a le face cunoscute, trebuie susţinute şi făcandu-le o publicitate constantă! A cumpăra produsele autohtone înseamnă creşterea economiei romaneşti, înseamnă promovarea economiei noastre!”
Stana Georgescu: “Aş promova vechea Biserică din Parohia Neculele, Vintileasca, pentru pictura căreia am aflat ca este foarte valoroasă. A fost realizată de pictorul Mihail Bălăşescu. Un prim pas s-a făcut prin acordarea denumirii Şcoala Gimnazială “Mihail Bălăşescu” instituţiei de învăţămant din satul Bahnele. Aş face demersurile necesare pe langă Înaltpreasfinţitul Ciprian al Buzăului şi Vrancei pentru stabilirea valorii adevărate a picturii lăcaşului de cult şi declararea aşezămantului ca monument de artă. Aş promova monumentul pe pagina www.vintileasca.info, invitand să se exprime aici persoane competente în domeniu. Aş lua măsurile necesare pentru editarea unei biografii a pictorului Mihail Bălăşescu şi aş stabili o zi a Şcolii din Bahnele, în care să se organizeze activităţi culturale şi artistice specifice. Aş continua în Şcoala Vintileasca activităţile Cercului de Pictură “Pictor Mihail Bălăşescu”, înfiinţat în urmă cu trei ani, dar care, din păcate, nu a mai trezit interesul celor ce ar fi putut face să se continue acest proiect. Aş înfiinţa un punct de orientare turistică util celor ce vizitează Vintileasca pentru frumuseţile sale naturale, pentru tradiţiile sale şi pentru Mănăstirea Monteoru. Ce ar însemna împlinirea acestor modeste ganduri? Creşterea interesului turiştilor pentru această zonă, “înviorarea” pensiunilor din localitate, comercializarea de către producătorii locali a produselor din lapte, carne, lană, fructe de pădure şi altele. Şi înscrierea comunei Vintileasca în lista localităţilor deţinătoare de monumente de artă bisericească. Şi nu doar atat...”
Rubin Lazăr (apel telefonic din Israel): “Sunt focşănean, plecat în anii “70 şi iubesc Vrancea, iubesc Focşaniul, oraş în care revin mereu cu plăcere. Sunt în Vrancea produse minunate, vinuri, branzeturi, dulceţuri, mezeluri de foarte bună calitate pentru care s-ar găsi o piaţă foarte bună în Israel, ţară în care locuiesc peste 200.000 de cetăţeni romani. Toţi aceştia pot fi potenţiali cumpărători. Mi-e dor de produsele din Vrancea şi vă pot oferi contacte pentru a le aduce aici. Succes!”.


Material coordonat de Alina-Elena VASILIU


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.