Vrâncenii își pot deschide conturi de utilizator la Casa de Pensii cu semnătură electronică. Ce beneficii au
Vrâncenii care vor să afle ce vechime în muncă au își pot deschide cont online pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice fără să mai fie nevoiți să se prezinte personal. Procedura a fost simplificată însă, cei interesați, au nevoie, totuși, de semnătură electronică.
În urmă cu aproximativ doi ani, conducerea Casei de Pensii a reglementat o procedură prin care fiecare angajat își putea verifica vechimea în muncă. Pentru aceasta trebuia să-și deschidă un cont de utilizator pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice. Doar că, lucrurile în aparență erau simple.
În realitate, beneficiarul trebuia să completeze o cerere online, să o printeze și să o semneze de mână, iar mai apoi să o depună la Casa Județeană de Pensii. Abia după ce primea acceptul că totul este în regulă, își putea deschide contul online.
Practic, crearea unui cont online pe site-ul www.cnpp.ro necesita validarea offline a identității solicitantului. Era o altă procedură birocratică, complicată și de neînțeles într-o vreme în care se vorbește despre digitalizarea României.
După doi, ani persoanele fizice, vrânceni și nu numai, care vor să-și verifice online vechimea în muncă, nu mai trebuie să se deplaseze la o casă de pensii pentru activarea contului de utilizator. Regulile s-au mai schimbat, iar crearea unui cont de utilizator se poate face exclusiv online. Acest lucru este posibil doar dacă persoana interesată deține o semnătură electronică calificată.
Cei care nu au o astfel de semnătură sau cărora li se pare prea complicat să obțină una, pot recurge la vechea procedură birocratică.
Noua reglementare prin care se poate deschide un cont de utilizator pe site-ul Casei Naționale de Pensii, a rămas în mare neschimbată. Lucrurile sunt diferite pentru cei ce au semnătură electronică calificată. așa cum spuneam.
Semnătura electronică calificată este creată de un dispozitiv special, care folosește un certificat digital, și poate fi obținută, contra cost de la un prestator de servicii autorizat. Semnătura electronică poate fi utilizată la semnarea documentelor importante precum contractele de credit, contractele comerciale sau de prestări de servicii, contractele de muncă, mandatele de reprezentare, documentele medicale etc.
De menționat că odată cu implementarea cărții de identitate electronice, cu CIP, posesorul acestui document va beneficia și de semnătură electronică.
Procedura de creare a contului online
Procesul se derulează în trei pași, după cum urmează:
Mai întâi se completează cererea pentru crearea unui cont online și se descarcă în format electronic.
În al doilea rând, cei care semnează de mână, trebuie să tipărească formularul și să-l depună personal la sediul Casei Județene de Pensii. Cei care au semnătură electronică vor semna cererea în format electronic după care o vor trimite prin e-mail la Casa județeană de Pensii în vederea validării identității.
Al treilea pas presupune crearea contului de utilizator pe www.cnpp.ro, după ce se procesează și se validează solicitarea.
Prin intermediul contului de utilizator online, o persoană fizică are acces la o serie de servicii, între care, obținerea de date despre vechimea în muncă acumulată, dar și posibiltiatea depunerii unor cereri (pentru bilete de tratament, pentru ajutoare de deces, pentru acordarea pensiilor etc.).
Astfel, odată ce are acces la un astfel de cont, utilizatorul nu mai este obligat să meargă în persoană la sediul Casei Județene de Pensii pentru a-și rezolva unele probleme.