Local

(Update) Primarul din Cârligele atacă dur CUP: firma CJ Vrancea este acuzată că lasă cetățenii fără apă

Mihai Boicu
27 aug 2019 3945 vizualizări

Ștefan Moscu, primarul din comuna Cârligele, a atacat  CUP SA, firma de apă și canalizare a Consiliului Județean Vrancea. Edilul PSD acuză compania că, prin sucursala CUP Rural, lasă cetățenii fără apă.

Problemele sunt în satele Cârligele, Bonțești și Blidari, în timp ce în satul Dălhăuți angajatul CUP se achită de sarcinile sale și locuitorii nu au probleme. Sistemul de alimentare al comunei a fost predat CUP în anul 2009 și acesta funcționează mai rău decât înainte. ”La ora actuală din cele 6 puţuri care asigură apa pentru satele Cârligele, Bonţeşti şi Blidari mai funcţionează doar 2 puţuri.... pentru că "domnilor" angajaţi ai CUP RURAL le este ,,greu,, să supravegheze şi să întreţină 6 puţuri!!! Plus că e consum mare de curent, consumă pompele!!! Nu mai bine lăsăm oamenii fără apă, noi facem economie la curentul electric dar avem mai mulţi bani să ne plătim salariile???!!!! E posibil aşa ceva????!!! Adresez câteva întrebări publice conducerii S.C.CUP RURAL şi angajaţilor CUP "domnilor" BUDESCU MARIAN şi POPA VIOREL, care răspund de satele Cârligele, Blidari şi Bonţeşti:

- Pentru ce le plătiţi salariile acestor angajaţi ? Să stea în timpul programului la baruri, la cafele, prin vii şi eventual să arunce neputinţa, nepăsarea şi lipsa lor de implicare spre primarul comunei???!!! De ce nu vă respectaţi "domnilor" angajaţi programul de lucru? De ce la o avarie care se întâmplă vineri,interveniţi abia luni şi lăsaţi sate întregi fără apă(cum s-a întâmplat de curând cu defecţiunea din faţa Căminului Cultural Cârligele, tot satul Bonţeşti fiind afectat! - şi nu este un caz singular, la fel s-a întâmplat şi la Blidari !!!!) De ce nu asiguraţi pomparea apei de la staţia Bonţeşti spre Blidari deal iar zeci de familii din Blidari deal suferă din cauza voastră. Aşa întelegeţi voi să lucraţi în folosul cetăţenilor ?

- De ce nu vă îndepliniţi atribuţiile de serviciu: curăţarea regulată a bazinelor ( de asta vine apa murdară!!!), supravegherea debitului, izvoarelor şi puţurilor de captare, inclusiv pe timpul nopţii dacă este necesar, mai ales în această perioadă de secetă când oamenii au mai multă nevoie de apă??”, spune primarul Ștefan Moscu într-o postare pe Facebook.  Acesta le transmite locuitorilor comunei că întreaga responsabilitate pentru funcționarea sistemului de alimentare cu apă aparține CUP. Primarul spune că în satul Dălhăuți nu sunt asemenea probleme, deoarece angajatul CUP își îndeplinește atribuțiunile și cere CUP să ia măsuri împotriva angajaților responsabili cu alimentare de apă din Cârligele, Blidar și Bonțești. ”Este dovada că dacă se vrea, se poate ... numai la dumneavoastră NU SE POATE ... Vă acuz de incompetenţă şi de rea voinţă şi vă cer public să încetaţi cu sabotarea, iar dacă nu vreţi sau nu puteţi să faceţi munca pentru care sunteţi plătiţi, lăsaţi locul liber pentru alţii mai competenţi şi mai bine-intenţionaţi!!!! Domnilor şefi de la CUP S.A, sucursala Rural, vă rog să analizaţi toate aspectele pe care de altfel vi le-am semnalat în nenumărate rânduri şi să luaţi măsuri urgente!!!!”, mai spune primarul din Cârligele. Nu este pentru primat când CUP se confruntă cu acuzații în acest an din partea primarilor din județ. Cele mai multe primarii din rural au decis în ultimii ani să predea sistemele de alimentare cu apă CUP.

Citiți în documentul atașat:Primarul comunei Cârligele ”sare la beregata” CUP-Rural pentru gravele disfuncținalități în alimentarea cu apă a abonaților din comunitate

Știre actualizată 28.08.2019, ora 15:20:Răspunsul CUP la acuzațiile primarului din Cârligele

Ca urmare a știrilor apărute astazi ( n.r miercuri 28 august 2019) în presa locală, cu privire la furnizarea apei în comuna Cârligele, vă trimitem o Informare de presă.

Vă mulțumim,

Mirela Andrei

Departament Relatii cu Publicul

CUP SA Focsani

Informare de presă-28 august 2019

Având în vedere informațiile cuprinse în articolele din presa locală de astăzi, 28.08.2019, cu privire la furnizarea apei în comuna Cîrligele, suntem nevoiți să facem câteva precizări importante, pentru a nu încuraja propagarea de informații false și inducerea în eroare a utilizatorilor noștri.

De la bun început, se impun precizări legate de numărul de clienți din satul Dălhăuți, unde sunt 260 de utilizatori, deserviți de 1 angajat al SC CUP SA Focșani, în timp ce în satele Blidari, Bonțești, Cîrligele sunt aproximativ 900 utilizatori, deserviți de doar 2 angajați CUP SA Focșani, prin urmare fiecare dintre acești angajați este responsabil pentru un număr mult mai mare de clienți.

În ceea ce privește sursele de apă, contrar celor afirmate, venim cu precizarea că în Dălhăuți alimentarea se face din 3 puțuri iar în celelalte sate sistemul de alimentare este asigurat tot din 3 puțuri, iar restul de 3 nu corespund din punct de vedere al potabilității apei, fiind astfel nesigure pentru uzul uman.

Avaria la care se face referire a avut loc pe aducțiunea de la frontul de captare (nu în faţa Căminului Cultural Cârligele) și s-a întâmplat în ziua de duminică (nu vineri), fiind remediată până în cursul dimineții de luni, la ora 10.00.

Din cauza faptului că în această perioadă secetoasă a anului, apa furnizată prin sistemul public se consumă și în alte scopuri (irigat intens) decât cele specificate de lege (consum casnic), suntem nevoiți ca în aceste localități să asigurăm apă potabilă conform unui program. Aceasta se suprapune peste faptul că tocmai cei din zona de vale consumă apă nejustificat, impietând accesul celor din zona de deal la apa potabilă pentru uz casnic. 

Pentru edificare, menționăm că, în mod normal, o persoană consumă între 130-150 litri apă/zi, ceea ce corespunde cu un consum înregistrat în această zonă, în perioadele când nu se irigă culturile agricole. Spre exemplu, în satele Blidari, Bonțești, Cîrligele în ultimele 24 h s-au consumat 500 litri apă/persoană, rezultând de aici, fără putință de tăgadă, că în perioada de vară apa este folosită intens la irigat.

Toate activitățile menționate în articole – igienizarea regulată a bazinelor, supravegherea debitului etc., se realizează de operator conform normelor legale. 

Cât despre acuzațiile conform cărora salariații CUP SA Focșani stau ”în timpul programului la baruri”, acest lucru nu poate fi veridic, iar în situația în care s-ar întâmpla, conform Codului muncii, aceste cazuri ar fi cercetate disciplinar.                                                                  

Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.