Local

Parteneriat IPJ -DJST Vrancea într-un proiect pentru susținerea integrării sociale a tinerilor vulnerabili

Ziarul de Vrancea
30 sep 2021 820 vizualizări

Prin intermediul buletinului de presă nr. 438 din 28 septembrie 2021 transmis de compartimnetul de relații publice al IPJ Vrancea se oferă amănunte publice în legătură cu parteneriatul   între Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea și Direcția de Sport și Tineret Vrancea – Centrul de Tineret,  într-un proiect pentru susținerea integrării sociale a tinerilor vulnerabili​. Citiți în continuare conținutul integral al buletinului de presă menționat.

 În acest sfârșit de săptâmână, în baza unui parteneriat încheiat între Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea și Direcția de Sport și Tineret Vrancea – Centrul de Tineret, a avut loc o activitate interactivă organizată în cadrul proiectului ”Susținerea Integrării Sociale a tinerilor vulnerabili”.

Astfel, având în vedere problematica siguranței tinerilor în contextul noilor provocări ale vieții sociale, polițiștii de la Biroul Siguranță Școlară s-au întâlnit în Crângul Petrești cu elevii de la Colegiul Tehnic ”Valeriu D. Cotea” din municipiul Focșani cărora le-au vorbit despre vulnerabilitățile la care sunt expuși, fiind exemplificate cazuri de bulliyng, violență fizică și verbală.

În urma acestei activități, elevii prezenți, împreună cu inspectorul de specialitate de la Centrul de Tineret din cadrul DJST Vrancea, coordonatorul proiectului, dar și colaboratorii de la Școala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” vor fi ”voluntari” pentru diseminarea informațiilor și recomandărilor polițiștilor pentru a nu fi victimă sau autori în cazul unor situații vulnerabile.

Având în vedre efectele bullying-ului, una dintre temele din cadrul proiectului a fost siguranța elevilor privind acest comportament.

Bullying-ul este o acțiune efectuată în mod repetat, care se poate manifesta prin agresivitate fizică sau, psihologic, prin producerea unor daune emoționale. Instrumentele acestui fenomen sunt cuvintele, acțiunile sau excluderea socială. Fenomenul de bullying poate fi inițiat de o persoană sau de un grup de persoane,implicând un raport de putere inegal, deoarece victima, în cazul acestui fenomen nu dispune de resurse (fizice, psihologice, sociale) pentru a se apăra.

Ce trebuie să facă un copil care este agresat?

•           Să ignore comportamentul de agresare (doar în faza iniţială!).

•           Să se distanţeze de situaţia şi locul respectiv.

•           Să reacţioneze într-o manieră fermă (învăţarea abilităţilor asertive).

•           Să se asigure de protecţie (solicitarea ajutorului).

Ce este important să evite un copil care este agresat: să se înfurie/să plângă; să se comporte agresiv (să lovească, să înjure etc.), să răspundă cu tachinare.

Odată informați, copiii sunt pregătiți să recunoască, să prevină și să combată acest fenomen.

Atenţia şi acţiunile poliţiştilor de la siguranță școlară se îndreaptă, în continuare, spre elevi, părinţi şi cadre didactice, iar pentru atingerea obiectivelor vom continua colaborarea cu alte instituţii şi autorităţi, astfel că activităţi de acest fel vor fi derulate pe întreg parcursul anului şcolar. 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.