Informație utilă pentru vrânceni: Noi reglementări pentru ridicarea autoturismelor parcate ilegal
Tarifele pentru operațiunile de ridicare, transport și depozitare a mașinilor parcate neregulamentar ar putea fi stabilite prin lege, la nivelul întregii țări.
Conform unui proiect de act normativ, primăriile și administratorii de drumuri vor avea la dispoziție o listă cu tarife maxime pe care le pot percepe pentru ridicarea autoturismelor. În prezent, propunerea se află în dezbatere la Senat.
Dacă proiectul legislativ va fi adoptat și va intra în vigoare, tarifele la stabilite la nivel local nu vor putea depăși 100 de lei pentru ridicarea mașinilor mici (până la 5 tone), 3 lei/kilometru pentru transportul la locațiile în care vor fi depozitate și 2,5 lei pentru fiecare oră în care vor fi depozitate.
În cazul vehiculelor mari prețurile vor fi majorate la 150 de lei pentru ridicare, 4,5 lei/kilometru pentru transport și 5 lei pentru fiecare oră de depozitare.
Actul normativ mai prevede că autoritățile vor trebui să le comunice proprietarilor de mașini ce sunt ridicate, tarifele pe care le vor acea de plătit pentru a-și recupera autovehiculele.
Pe de altă parte, în cazul în care autoritățile nu vor respecta aceste tarife, așa cum au fost stabilite prin lege, actul normative propune o serie de amenzi ce vor fi aplicate de poliția rutieră.
Astfel pentru încălcarea acestor tarife va fi prevăzută o amendă cuprinsă între 21 și 100 de puncte-amendă (140 de lei punctul). O altă sancțiune va fi acordată dacă autoritățile nu-l vor înștiința pe proprietarul autoturismului ridicat și pentru situația în care nu-i vor comunica costurile pe care le are de achitat.
Inițiatorii proiectului legislativ au justificat această măsură arătând că din cauza lipsei unor standarde de cost, multe autorități locale sunt tentate să perceapă tarife extrem de mari pentru aceste operațiuni.
În prezent, stabilirea tarifelor se face prin hotărâre de consiliu local, în funcție de firmele contractate pentru serviciile respective. Așa se face că există mari discrepanțe între costurile percepute, dar și în ceea ce privește modul de calcul.
Astfel, anumite primării percep un tarif fix pentru fiecare zi de depozitare, deși un șofer ar putea să-și recupereze mașina după doar câteva ore. De asemenea, în alte cazuri, costurile de transport sunt fixe, fără să se țină cont de distanța la care sunt depozitate mașinile.