Local

Foto | Propunere de pistă de biciclete de-a lungul axei Nord-Sud prin Focșani!

Ziarul de Vrancea
17 mai 2021 2813 vizualizări

Propunerea a fost făcută de Împreună Pentru Moldova - Vrancea și constă în înființarea unei piste de biciclete în municipiul Focșani, de-a lungul bulevardelor centrale. Textul integral al propunerii, cu hărți și fotografii:

”Cu BICICLETA sau TROTINETA în SIGURANTĂ prin ORAȘ!

PROPUNERE de pistă de biciclete dealungul axei NORD-SUD prin Focșani!

Dealungul BULEVARDELOR CENTRALE!

Propunerea este de pistă dublă, în paralel cu bulevardele, între trotuar și acestea.

Avantajele pe care le vedem noi ar fi următoarele:

- În primul rând pista este la indemana multor utilizatori

- La modul cum o propunem oferă deplină siguranță utilizatorilor.

- În opinia noastră este destul de simplu și ieftin de realizat.

- Este gândită în marea majoritate pe spațiu liber sau cu nevoi mici de “împrumut”.

- Soluția poate fi extinsă ulterior pe multe străzi din oraș.

- În final prin extindere pe cât mai multe străzi se poate ajunge la un oraș în care bicicleta devine un mijloc efectiv de transport!

- Transportul devine ergonomic, îmbină ușor sănătate- sport –muncă-shopping-învățătură-depoluare-mediu, etc! La îndemână! Accesibil simplu! Ieftin!

- Utilități care devin efective în opinia mea: “Fac piața cu bicicleta!”, ”Merg la școală cu bicicleta!”, “La serviciu cu bicicleta!”, “La supermarket cu bicicleta”, concursuri și multe altele.

- Conectare velo cu localitățile adiacente orașului!

Știm că există proiectul unei piste de biciclete ! Am văzut că este inclus în Proiectul Bugetului Focșani 2021.

“Dezvoltarea rețelei de piste dedicate circulației bicicletelor, implementarea unui sistem de bike-sharing;

HCL 18/31.01.2019 12,095.62mii lei 360.00mii(cheltuiți în 2020) 11,735.62mii (programați pt 2021)”

Vrem să vedem și noi proiectul și ce soluții propune!

Până acum proiectul este doar “plimbat” prin buget dintr-un an în altul!

Ce trebuie făcut în opinia noastră pt ca proiectul propus să reușească:

- Evident pista trebuie construită!

- Stabilite reguli, semnalizări și condiții clare de circulație.

- Implementare reguli: popularizarea/informarea utilizatorilor și a celorlalți din trafic (șoferi, pietoni) despre ele! Urmărirea respectării lor! Sancțiuni pt nerespectare! Reglementare condiții de echipare biciclete!

- Implementare infrastructură anexă: standuri de parcare la marile magazine, școli, instituții, firme, etc cu, condiții de siguranță și protecție.

- Participare!

Condițiile specifice trebuie analizate, evaluate și stabilite soluțiile corecte!

Unde apar ele în opinia noastră:

- Trecerile de pietoni, stațiile de autobuz, traversarea străzii, zona parcărilor.

- Trebuie stabilite regulile de deplasare la trecerile de pietoni și de traversare a străzii.

Am explorat aproximativ tot orașul în ideea identificării posibilităților de creare a pistelor de biciclete- trotinete în ideea de dezvoltare “holistică” a acestei soluții de transport în oraș!

Posibil este în opinia noastră prin acționarea pe 2 paliere:

- Dealungul străzilor principale prin marcarea, adaptarea traseului și amenajarea traseului unde este nevoie. În principal pe trotuare, piste duble, adaptand parcările și în caz extrem pe carosabil. Acolo unde sunt 2 benzi pe sens și prima jumătate este ocupată de parcări laterale , cealaltă jumătate poate fi pistă pt biciclete

- Pe străzile secundare se poate circula mixt mașini și biciclete cu reglementări clare și respectarea regulilor standard de către ambele categorii! Respect reciproc-Reguli clare și …Sancțiuni(la nevoie!)!

Am identificat trasee posibile pe:

- 1 Decembrie - Bdul Cuza Vodă-Bucegi-Petrești ;

- 1 Decembrie – Kaufland (Brăilei);

- Bdul Cuza Vodă- Kaufland;

- Antrepozite-Anghel Saligny;

- Unirea Principatelor;

- Bdul Gării-Republicii-Alex Golescu-Onasis

Ce mai avem de spus!

- Cum abordăm DEZVOLTAREA: prin Proiecte Mari și greu fezabile sau prin Proiecte ADAPTATE și fezabile?

- Cum proiectăm: pornim de la idei personale, mărețe și REGLEMENTĂM COMPORTAMENTELE cetățenilor?

- Sau pornim de la OBIȘNUINȚELE CETĂȚEANULUi, de la nevoile evidente și cunoscute și ADAPTĂM proiectele?

- Ce-i mai util și fezabil: Integrare în ce există (cu bani puțini) sau… schimbăm multe, creiem stress și costă și mult?

- De fapt care-i paradigmă mai corectă de lucru: Utilitate pt cetățean sau …Supra-reglementare, “Resetare în masă”?

- Și în fond cine trebuie să fie “ decidentul”: Cetățeanul- “Utilizatorul” sau Instituția-”Birocrația”?!

- Ce-i de dorit și mai funcțional: Un proiect care vine ușor în interesul utilizatorului, fezabil ușor ca si timp-bani, sau un proiect care schimbă multe, cu impact măcar neprevăzut, greu fezabil și foarte costisitor?!

Noi în acest spirit de ADAPTARE la CETĂȚEAN am gândit soluția!

Și ne-am mai și uitat pe unde merg bicicliștii acum! Adică la “obișnuințe”!

Cu respect.”-Împreună Pentru Moldova - Vrancea

Text informații + foto:Împreună Pentru Moldova - Vrancea


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.