Local

Controalele recente ale Inspectoratului Teritorial de Muncă Vrancea în contextul răspândirii infecţiei cu noul Coronavirus

Ziarul de Vrancea
10 iul 2020 1430 vizualizări

Prin intermediul unui comunicat de presă Inspectoratului Teritorial de Muncă Vrancea face publice cele mai recente acțiuni desfășurate în județ în contextul răspândirii infecţiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2).Astfel inspectorii de muncă din cadrul compartimentului securitate și sănătate în muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Vrancea impreună cu reprezentanți din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, au efectuat 32 de controale ce au avut ca obiectiv diminuarea consecințelor sociale și economice care derivă din nerespectarea prevederilor legale, de către angajatori și lucrători. În urma acestora au fost constatate 17 deficiențe pentru care s-au aplicat 17 sancțiuni contravenționale (16 avertismente și o amendă în cuantum de 1000 lei) și au fost dispuse măsuri cu termene de remediere.

În contextul răspândirii infecţiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2), angajatorii, lucrătorii, reprezentanţii acestora, precum şi alţi participanţi la procesele de muncă trebuie să se informeze din timp şi să aplice măsurile dispuse de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă şi de autorităţile competente, pentru gestionarea şi limitarea răspândirii infecţiei cu COVID-19.

În vederea informării şi conştientizării angajatorilor, lucrătorilor, a reprezentanţilor acestora, cu privire la necesitatea aplicării unor măsuri la locurile de muncă împotriva răspândirii infecţiei cu COVID-19, în periada 03-05 iulie 2020, inspectorii de muncă din cadrul compartimentului securitate și sănătate în muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Vrancea impreună cu reprezentanți din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, au efectuat 32 de controale ce au avut ca obiectiv diminuarea consecințelor sociale și economice care derivă din nerespectarea prevederilor legale, de către angajatori și lucrători. În urma acestora au fost constatate 17 deficiențe pentru care s-au aplicat 17 sancțiuni contravenționale (16 avertismente și o amendă în cuantum de 1000 lei) și au fost dispuse măsuri cu termene de remediere.

Cele mai frecvente deficiențe au fost:

- angajatorul nu a desemnat nominal persoana/persoanele care au ca atribuție să facă triajul epidemiologic pentru angajați și pentru celelalte persoane care intră în societate, precum și triajul observațional al angajaților pe durata programului de lucru;

- nu a fost elaborată, împreună cu medicul de medicina muncii, procedura referitoare la purtarea măștii de protecție pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 la locurile de muncă, pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, în funcție de programul de lucru, specificul activității desfășurate, structura organizatorică

- plaja de nisip nu a fost utilizată cu menţinerea unei distanţe de cel puţin 2 m între persoane în orice moment, cu excepţia membrilor aceleiaşi familii;

- nu se purta masca de protecție în spațiile comune;

- regulile și indicațiile guvernamentale privind măsurile pentru combaterea răspândirii infecției cu Covid-19, nu erau afișate la loc vizibil;

- nu erau puse la dispoziție produse dezinfectante.

În coformitate cu prevederile Hotărării de Guvern nr 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia  pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ANEXA nr. 3: 

ART. 6

În condiţiile <LLNK 12020    55 10 203     24>art. 5 alin. (3) lit. f), <LLNK 12020    55 10 202   8  6>art. 8 şi <LLNK 12020    55 10 202   9 23>9 din Legea nr. 55/2020, se stabilesc următoarele măsuri:

1. Se suspendă consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice în spaţiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor.

2. În spaţiile prevăzute la pct. 1 sunt permise prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.

3. Prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi           nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanţe de minimum 2 m între mese şi participarea a maximum 4 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, şi cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, emis în temeiul <LLNK 12020    55 10 203     40>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.

ART. 7

(1)  Sunt permise activităţile de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în centrele comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici.

(2)  În condiţiile <LLNK 12020    55 10 203     24>art. 5 alin. (3) lit. f), <LLNK 12020    55 10 202   8  6>art. 8 şi <LLNK 12020    55 10 202   9 23>9 din Legea nr. 55/2020, în interiorul centrelor comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici nu se permite:

a) activitatea restaurantelor, cafenelelor sau a altor asemenea localuri publice, cu excepţia celor care funcţionează potrivit art. 6 pct. 3;

 b) exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri şi a cinematografelor.

ART. 9

 În condiţiile <LLNK 12020    55 10 203     46>art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc următoarele măsuri:

1. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în următoarele domenii: activităţi în piscine, locuri de joacă şi săli de jocuri.<LLNK 1

2. Se exceptează de la măsura de suspendare prevăzută la pct. 1 activităţile de îngrijire personală care se desfăşoară în spaţiile special destinate şi care respectă condiţiile de siguranţă sanitară.

3. Se instituie obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al  ministrului afacerilor interne, emis în temeiul <LLNK 12020    55 10 202  13  7>art. 13 şi <LLNK 12020    55 10 203     39>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.

4. Se instituie obligaţia desfăşurării activităţii la nivelul cabinetelor stomatologice şi unităţilor sanitare non-COVID de a organiza activitatea, în condiţiile stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii emis în temeiul <LLNK 12020    55 10 203     39>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.

5. Se instituie obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcţiuni de cazare, precum şi activităţi de lucru în birouri cu spaţii comune în sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul <LLNK 12020    55 10 203     39>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, în baza căruia îşi pot desfăşura activitatea.<LLNK 1

6. Se reia activitatea şi se instituie obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a ştrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau sălilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul <LLNK 12020    55 10 203     39>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.

6^1. Se reia activitatea şi se instituie obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii emis în temeiul <LLNK 12020    55 10 203     39>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.

7. Suprafaţa sectorului/subsectorului de plajă folosită pentru închirierea şezlongurilor şi umbrelelor în suport fix trebuie să fie de maximum 70% din suprafaţa totală închiriată, diferenţa reprezentând-o zona destinată plajei pe nisip. La dimensionare nu se vor lua în calcul spaţiile destinate amplasării altor dotări de pe plajă.

8. Accesul pe plaja de nisip se va face în mod liber, cu respectarea regulilor de distanţare fizică. Utilizarea plajei de nisip se va face cu menţinerea unei distanţe de cel puţin 2 m între persoane în orice moment, cu excepţia membrilor aceleiaşi familii.

9. Accesul persoanelor pe suprafeţele de plaje amenajate cu şezlonguri se realizează doar cu asigurarea obligatorie de şezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente, asigurarea unei distanţe de minimum 2 m între şezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite şi cu respectarea normelor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri, al ministrului sănătăţii  şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, emis în temeiul <LLNK 12020    55 10 202  71 39>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.

Vor continua acţiunile de monitorizare şi verificare a modului în care se respectă prevederile legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi asupra modului în care sunt implementate de către angajator, la locul de muncă, măsurile de securitate şi sănătate.

Eliza Botezatu-Inspector șef

Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea   

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.