Local

Directorii de institutii au invatat sa se semneze electronic

Iulia Crețu
23 feb 2006 764 vizualizări
Reprezentantii celor 41 de institutii subordonate Primariei au participat ieri la o instruire privind semnatura electronica si rapoartele financiare on-line. Proiectul de centralizare informatizata a beneficiat de o finantare Phare, dar si de investitii proprii ale Primariei.

Directorii celor 41 de institutii subordonate Primariei Focsani au participat ieri la o lectie de "scris" electronic. Reprezentantii de la Compania de Utilitati Publice RA, SC ENET SA, SC TransportPublic Local SA, gradinite, scoli sau licee au fost informati despre noua metoda de raportare lunara, cea electronica. Programul initiat de Primarie a oferit informatii in domeniul utilizarii sistemului de raportare financiara on-line, prin reteaua intranet a municipiului Focsani. De acum inainte rapoartele financiare de activitate elaborate de angajati nu se vor mai face pe foi sau prin discutii direct cu edilii, ci vor avea forma electronica si vor putea fi citite direct pe calculator. Pina ce si semnatura va fi una de tip electronic si va fi aproape imposibil de falsificat deoarece utilizatorul, directorul de institutie, va fi singurul care va avea parola de acces. In cazul in care seful de institutie este schimbat, si cheia va fi una noua. Proiectul privind implementarea semnaturii electronice si a raportarilor on-line a fost initiat de Primaria Focsani in dorinta de a comunica mai simplu si mai ieftin cu institutiile aflate in subordine si a beneficiat de o finantare proprie, de 46.000 de euro, dar si de un ajutor european din partea Phare, in valoare de 15.000 de euro. "Este vorba despre un mijloc modern care scurtează cu pina la 80% termenul de livrare a rapoartelor lunare a unitatilor subordonate Primariei. Se reduce astfel timpul de lucru, dar si eroarea umana inevitabila care poate aparea", a precizat Dan Cazaciuc, directorul Directiei de Comunicare din cadrul Primariei Focsani. Singurul impediment in calea acestui sistem centralizat de date vor fi insa specialistii IT si calculatoarele, o parte dintre institutii fiind deficitate la acest capitol. Reprezentantii Primarie s-au gindit si la acest lucru si i-au linistit pe cei care nu se pricep prea bine la calculatoare spunindu-le ca asemenea instruiri vor mai avea loc. Specialistul IT al administratiei locale, Marian Mihu chiar a facut o demonstratie celor prezenti, exemplificind o semnatura electronica si a spus directorilor ca va merge prin institutii pentru a-i initia mai mult in noua forma de raportare. Organizatorii acestei intilniri spera ca in 2-3 luni sistemul de semnaturi elctronice sa fie functionabil la nivelul tuturor celor 41 de institutii subordonate Primariei.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.