Local

Transport Public vrea mai multe midibuze, dar nu are bani

Alex Smeu
14 apr 2007 1395 vizualizări
In parcul auto al societatii sint 18 microbuze, 7 midibuze si 7 autobuze u Transport Public plateste lunar peste 50.000 RON pentru leasingul midibuzelor din Polonia u societatea trebuie sa amenajeze pe noile trasee mai multe statii de asteptare pentru calatori u soferii primesc in functie de vinzari un spor de corectitudine

Societatea Locala de Transport Public Focsani tocmai a reusit sa achite ultima rata la leasingul microbuzelor din parcul propriu, raminind numai cu plata la cele 7 midibuze recent luate de la polonezi. Luna aceasta au fost platiti 56 mii RON, din care 52 mii pentru midibuzele galbene AutoSan si restul pentru microbuzele VW. Potrivit declaratiilor directorului de la Transporturi, Ion

Diaconu, societatea mai are de platit pentru achizitiile motorizate de la polonezi inca trei ani de zile. In schimb, cu toate ca ar mai fi nevoie de suplimentarea numarului de masini pentru calatori, societatea din subordinea Primariei Focsani spune ca nu dispune in acest an de bani pentru a continua procesul de innoire a parcului auto. "Am ales masinile poloneze din cauza pretului. In 2004, la licitatie, au participat doua firme, cea din Polonia, Polski Autobus si BMC, din Turcia. Preturile au fost 60 mii euro la

polonezi si 68 mii euro la celelalte. Firma poloneza a dat 7-8 midibuze si la Giurgiu, nu numai la noi. Pina acum nu am avut probleme tehnice, primul are 300.000 km la bord si nu i-am facut decit schimb de placute si ulei. Mai multe lucruri de reparat sint la microbuze. Pentru midibuze ceea ce nu gasim in tara sint placutele de frina, pe care le aducem din Polonia", ne-a declarat Ion Diaconu, directorul Transport Public Focsani. In prezent, pentru plimbatul calatorilor in toate punctele orasului, ruleaza 18

microbuze, 7 midibuze si alte 7 autobuze cu burduf. Liniile de calatori existente in Focsani acopera in mare parte cererea venita din partea cetatenilor, reprezentantii societatii spunind ca se gindesc si la un traseu care sa ajunga si in singurul cartier din oras care nu are microbuz, Bahne. De asemenea, in atentie intra si amenajarea de statii cu alveole, pentru multe opriri neexistind spatiu corespunzator de asteptare pentru calatori. Pentru placute de avertizare, programe de rulare si statii acoperite s-ar putea face rost de bani din vinzarea vechilor autobuze mari, cu burduf. Numai pe un singur autobuz societatea a incasat citeva sute de milioane de lei vechi. "O parte din autobuzele vechi le-am vindut, unele la Primaria Adjud, altele pe la diverse firme, care le folosesc pentru transportul muncitorilor. Acum mai avem 7 autobuze, mai circulam cu ele, dar daca ne vin cumparatori, le dam. Am avea nevoie de

noi midibuze", ne-a mai declarat Ion Diaconu.


Spor de corectitudine pentru bilete


Societatea Locala de Transport Public Focsani promoveaza competitia si corectitudinea printre angajati, in special pentru cei care lucreaza direct cu cetatenii. Pentru ca in trecut, cind biletele se cumparau de la taxatoare, exista o mai mare posibilitate de inselaciune atit din partea calatorilor (care urcau si uitau sa plateasca), dar si a soferilor si taxatorilor (care primeau bilete inapoi de la calatori si le revindeau), acum este mai sigur. Singura persoana care are grija de gestiune pe masina de transport in comun este conducatorul auto. Pentru fidelizarea lor conducerea promoveaza sporul de corectitudine. Cine vinde cele mai multe bilete primeste un bonus la salariu, iar cel care are cea mai slaba activitate este procopsit cu o camera de filmat care ii urmareste fiecare manevra, atit la condus, dar si la inminatul biletelor de calatorie. Un fel de "big brother" care vegheaza ca soferul sa nu bage in buzunar banii de pe bilete. "Fiecare sofer primeste cam cite 20 de abonamente pe zi. Din vinzarea acestora soferul ia rocente la salariu. Facem rentabilitate pe cursa. La fiecare salariu se ajunge la a se lua 2 milioane si ceva de lei spor pe gestiune. In medie, un angajat de-al nostru ia cam 8,4 milioane lei vechi, cu tot cu sporuri. Avem 115 angajati, din care 11 controlori", a adaugat Ion Diaconu. Seful peste soferii de pe microbuze explica majorarea pretului per calatorie prin faptul ca societatea pe care o conduce nu mai beneficiaza de subventii de la bugetul local, fiind nevoita sa acopere cheltuielile din propriile realizari.


Bani din publicitate


Societatea de transport focsaneana incaseaza lunar intre 6 si 7 mii de lei lunar numai din publicitate. O alta sursa de venit a firmei de transport local este inchirierea spatiilor din curtea societatii. "Avem

spatii inchiriate pentru diferite societati, pentru parcari. Avem o parte inchiriata pe care luam 200 euro/luna plus TVA. Avem parcari inchiriate pentru scolile de soferi, pentru firmele de transport international care parcheaza autocarele la noi, dar si pentru taximetristi. Daca acestia nu-si parcheaza noaptea masinile aici e treaba lor, de platit, platesc", a declarat directorul SC Transport Public Focsani, Ion Diaconu. Acesta mai spune ca inchirierea spatiilor de publicitate pe mijloacele de transport ii

aduce lunar un venit de 60-70 de milioane de lei vechi. Potrivit aceleiasi surse, in campania electorala din anul 2004 inchirierea acelorasi spatii publicitare catre PSD i-a adus aproximativ 20 de milioane de lei vechi.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.