Japonezii se pregatesc sa invadeze Vrancea
Colaborarea dintre Oficiul Judetean de Consultanta Agricola (OJCA) Vrancea si expertul Hiroshi Terunuma, reprezentantul Agentiei de Colaborare Internationala (JICA) din Japonia, a inceput sa prinda contur. Saptamina trecuta , Hiroshi Terunuma a revenit in Vrancea pentru a treia oara din 2005. Dupa o prima vizita in Vrancea in anul 2005, expertul japonez a revenit in noiembrie 2006 la Focsani la invitatia inginerului Ion Rosu, directorul OJCA Vrancea. Japonezul a vizitat atunci mai multe
crame din judet si s-a oprit pentru discutii privind formele asociative la crama de la Virtescoiu apartinind lui Constantin Stanescu, care este si presedintele Cooperativei "Plaiul Faraoanelor". Expertul JICA s-a aratat impresionat de potentialul pe care formele asociative din judet il au, mai ales in contextul
integrarii europene.
Popularizare pentru agroturismul vrincean in Japonia
La vizita de saptamina trecuta, japonezul a vizitat la Jaristea o alta crama si o pensiune agroturistica apartinind unei coperative ce reuneste mai multi intreprinzatori locali. Terunuma s-a declarat multumit de conditiile pe care acestea le ofera. "Din discutiile purtate la Jaristea se pare ca vom mai avea inca o asociatie ce doreste sa deschida in circuitul turistic o pensiune si o crama care fac parte din Drumul Vinului. Pentru ca a apreciat ceea ce a vazut, Hiroshi Terunuma ne-a promis ca va contacta o firma de profil din Romania care sa faca, special pentru Japonia, un program de popularizare a agroturismului din Vrancea", a declarat Ion Rosu, directorul OJCA Vrancea.
Mierea de albine ar putea pleca in tara Soarelui Rasare
Expertul japonez a mers saptamina trecuta sa discute si cu apicultorii reuniti in asociatia Apicons Vrincioaia, cu sediul la Marasesti. Desi ideea infiintarii acestei asociatii este mai veche, organizarea si statutul acesteia au fost finalizate in cursul anuluitrecut. Dupa de a degustat din diversele sortimente de miere produse in cadrul Apicons, Hirohsi Terunuma s-a interesat si de pretul pe acre l-a gasit atractiv. Pentru ca japonezii se numara printre cei mai mari consumatori de miere, expertul din tara
Soarelui-Rasare este convins ca mierea vrincenilor isi va gasi un loc bun pe piata de profil din Japonia. Se pare ca japonezul a si gasit persoane interesate in a achizitiona mierea produsa la Apicons. Pe de alta parte, Ion Rosu, directorul OJCA considera ca, avind in vedere ca transportul la o destinatie atit de indepartata presupune o cantitate mai mare, va face demersurile pentru a gasi diferenta necesara. Pe de alta parte, cel mai laudat produs de export din Vrancea, vinul si produsele derivate nu par sa constituie un subiect de interes pentru japonezi, acestia fiind consumatori convinsi de sake. (Gabriel SAVA)