Național

Ce li se pregăteşte şoferilor în 2012

Ziarul de Vrancea
29 dec 2011 4037 vizualizări
Limita de alcoolemie permisă la volan de legea penală scade de la 0,8 la 0,5 grame de alcool în sînge n convorbirile dintre şoferi şi poliţiştii rutieri vor fi înregistrate audio-video

Limita de alcoolemie de la care condusul sub influenţa alcoolului devine din contravenţie infracţiune scade de la 0,8 la 0,5 grame de alcool în sînge, potrivit unui amendament la proiectul de modificare a Codului rutier aprobat de Comisia juridică a Camerei. "Singurul aviz pe care Comisia juridică l-a dat pînă în momentul de faţă este reducerea alcoolemiei în sînge de la 0,8 la 0,5. Practic este o aliniere la normele europene, dar şi evoluţia din ultima perioadă a evenimentelor rutiere care se produc avînd ca circumstanţă agravantă consumul de alcool sau droguri a contribuit la luarea unei astfel de decizii", a declarat ieri şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă. Potrivit comisarului şef, la proiectul de modificare a Codului rutier au fost aduse 487 de amendamente, printre care figurează şi sancţiuni mai dure pentru şoferii care depăşesc limita de viteză, conduc sub influenţa alcoolului sau agresiv. În privinţa depăşirii vitezei legale, Diniţă a precizat că se poartă discuţii cu privire la adoptarea unei variante, respectiv ori creşterea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce de la trei luni la un an, ori ca perioada să crească la un an după trei cazuri de depăşire a vitezei legale. "În media s-a relatat că începînd cu 1 ianuarie 2012 intră în vigoare noul Cod rutier. Comisia din Camera Deputaţilor l-a denumit aşa, dar sînt modificări şi completări la legea cadru care reglementează circulaţia pe drumurile publice şi nu vor intra în vigoare la 1 ianuarie. Ele vor intra în vigoare în momentul în care Parlamentul va discuta cele 487 de amendamente care sînt formulate în momentul de faţă", a spus Lucian Diniţă.

Vremuri grele pentru poliţiştii şpăgari

Tot ieri, comisarul a anunţat că discuţiile dintre poliţişti şi şoferii opriţi în trafic pentru încălcarea regulilor de circulaţie vor fi înregistrate audio-video. Înregistrările vor fi folosite ca probe în cazul în care contravenţiile sînt contestate în instanţă, sistemele fiind montate deja pe zece maşini ale Poliţiei Rutiere aflate pe A1 şi DN7. "În momentul în care un şofer contravenient este oprit i se va comunica faptul că abaterea a fost înregistrată, iar discuţia între contravenient şi poliţist este înregistrată audio. Sistemul a fost conceput ca, la momentul la care poliţistul pune în funcţiune sistemele luminoase şi acustice, automat camera să intre în funcţiune şi să rămînă în funcţiune pe tot cursul constatării abaterii, întocmirii documentaţiei şi înmînării documentelor legale către contravenient. Toată discuţia dintre poliţist şi contravenient este memorată într-un card, care ulterior se descarcă într-un calculator al Poliţiei Rutiere. Practic, este o extensie de microfon care, ca rază de acţiune, înregistrează pînă la 300 de metri", a precizat Lucian Diniţă. El a mai spus că proiectul vizează montarea acestor sisteme pe toate autospecialele Poliţiei, pînă în prezent fiind instalate zece camere pe maşinile Poliţiei Rutiere. Potrivit unor surse oficiale, un astfel de sistem audio-video costă 4.000 de euro. "Acest proiect vizează în primul rînd constatarea abaterilor şi eliminarea situaţiilor cînd contravenienţii contestă astfel de abateri în instanţă, şi, sigur, la momentul respectiv se pune problema dacă acea abatere a existat sau nu a existat", a mai declarat şeful Poliţiei Rutiere.
Sandu Buglea, country manager la Safety Camera Systems, firma importatoare a sistemelor audio-video, a explicat că acestea pot înregistra atît în interiorul cît şi în exteriorul autovehiculului. "Este vorba despre un sistem compact inclus în oglinda retrovizoare, care monitorizează video în autovehicul şi în afara acestuia şi care are patru canale audio pentru înregistrarea ambianţei. Marele avantaj al sistemului este că dă posibilitatea poliţiştilor să aducă probele în instanţă", a declarat Sandu Buglea.

Despăgubiri prin RCA de pînă la 5 milioane de euro

Limitele de despăgubire ale poliţelor auto RCA vor creşte de la 1 ianuarie cu 33,3%, la un milion de euro, în cazul daunelor materiale din accidente rutiere, şi cu 42,9%, la 5 milioane de euro, pentru vătămări corporale şi decese, potrivit normelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).  În acest an, despăgubirea maximă pentru daune materiale se ridică la 750.000 euro, indiferent de numărul părţilor implicate în accidentul rutier. Pentru vătămări corporale şi decese, limita de despăgubire pentru 2011 a fost stabilită la 3,5 milioane de euro.
Asigurarea de răspundere civilă auto (RCA) este un contract prin care persoanele prejudiciate în urma unui accident rutier produs din vina conducătorului auto asigurat primesc despăgubiri pentru daunele materiale şi/sau vătămările corporale suferite. Scopul poliţei este ca persoanele păgubite să primească obligatoriu despăgubiri pentru daunele suferite, independent de situaţia materială a celui care a produs paguba.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.