Național

Noii membri UE fac macel pe sosele

Ziarul de Vrancea
27 feb 2006 569 vizualizări
Noile state membre UE au cele mai multe victime ale accidentelor rutiere, cauzele principale fiind vehiculele vechi si soselele nemodernizate, arata un raport citat de publicatia electronica EUObserver.

Documentul subliniaza ca UE nu va reusi sa isi realizeze obiectivul stabilit in anul

2001 de a reduce, in urmatorii zece ani, cu 50%, reprezentind 25.000 de persoane, numarul

victimelor accidentelor rutiere.  "In ritmul actual, in 2010 numarul victimelor accidentelor rutiere se

va mentine la 32.500 pe an", preconizeaza studiul, adaugind ca numarul deceselor la un milion

de locuitori variaza de la 50-60 in Malta, Olanda, Suedia si Marea Britanie, la mai mult de 200 in

Letonia si Lituania. In spatiul UE, numarul victimelor s-a redus cu 14% in ultimii cinci ani, dar

unele tari, cum ar fi Letonia, Lituania, Ungaria, Polonia si Cehia, s-au confruntat cu un numar mai

mare de victime. Potrivit oficialilor europeni, principalele cauze ale accidentelor grave sint

vehiculele vechi si infrastructura deficienta din centrul si estul Europei. "In tari mici, precum

Slovenia, construirea unei autostrazi ar spori vizibil siguranta rutiera", a afirmat un expert al

Comisiei Europene. Doar 5% din accidentele rutiere au loc pe autostrazi, iar numarul victimelor

provocate de acestea reprezinta doar este 9% din numarul total. Tarile sarace care au aderat la

UE in 2004 spera sa isi modernizeze infrastructura in urmatorii ani, folosind fonduri comunitare.

Tarile cu cele mai ridicat grad de siguranta rutiera sint Olanda, Marea Britanie si Suedia. La rindul

sau, Franta a reusit sa diminueze numarul accidentelor rutiere grave cu 32%. In afara

infrastructurii, principalii factori care pot spori siguranta rutiera sint reducerea vitezei, folosirea

centurilor de siguranta si diminuarea consumului de alcool. Tarile scandinave se concentreaza pe

reducerea consumului de alcool in rindul soferilor, in timp ce statele din sudul Europei iau masuri

pentru reducerea vitezei si portul centurii de siguranta.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.