Clientii RomTelecom pot sa isi reduca factura printr-un nou serviciu
"Denumit EUfonika, serviciul se bazeaza pe tehnologia VoIP (Voice over Internet
Protocol - voce pe suport Internet - n.r.) si este accesibil prin tastarea unui cod pentru selectarea
transportatorului. Serviciul este disponibil numai abonatilor RomTelecom, conectati la centrale
digitale. In urmatoarele luni, compania va incheia si alte acorduri comerciale de interconectare,
care vor permite efectuarea de apeluri si catre alte retele nationale", a adaugat Csenteri.
Pentru a utiliza EUfonika, clientii RomTelecom vor apela un numar netaxabil (la call
center-ul EUfonika) si isi vor anunta intentia de a se inregistra. Un operator va nota datele
clientului in scopuri contractuale si va trimite prin posta formularul de inregistrare.
Dupa inregistrare, clientul are posibilitatea sa testeze serviciul, primind cinci minute
gratuite pentru convorbiri interjudetene. Dupa incheierea formalitatilor, clientul primeste alte 25 de
minute gratuite pentru apeluri interjudetene.
Practic, un abonat RomTelecom va tasta codul pentru selectarea transportatorului si
numarul de telefon al celui pe care urmeaza sa il apeleze. Ulterior, apelul este transferat in
reteaua Combridge si transmis prin tehnologia VoIP la destinatar.
Clientul RomTelecom va achita catre Combridge doar contravaloarea apelului efectuat,
respectiv 4,4 eurocenti/minut (fara TVA) pentru convorbirile in intervalul 08:00-20:00.
Utilizarea serviciului nu necesita taxe suplimentare, schimbarea numarului de telefon sau
instalarea unor cabluri sau echipamente noi. La sfarsitul fiecarei luni, clientii EUfonika vor primi o
factura separata pentru convorbirile efectuate prin reteaua Combridge.
In prezent, costul unui apel interjudetean in reteaua RomTelecom se ridica la 5,4
eurocenti/minut (fara TVA).
Reprezentantii Combridge SRL au evitat sa dea detalii despre valoarea investitiilor
efectuate pana in prezent sau a fondurilor alocate pentru dezvoltarea companiei in anii urmatori.
Ei nu au facut referire nici la numarul posibil de clienti RomTelecom care ar putea sa
utilizeze serviciul EUfonika sau cand investitia va deveni profitabila.
"Chiar daca pare ciudat, pot spune ca lansarea acestui serviciu va fi benefic si pentru
RomTelecom. Pe fondul migrarii catre serviciile de telefonie mobila si reducerii numarului de linii
fixe, operatorul national de telefonie fixa poate sa isi mentina numarul actual de clienti", a afirmat
Csenteri.
El a adaugat ca oferta Combridge vizeaza si clientii persoane juridice, in aceasta directie
fiind lansat serviciul EUfonika BusinessCall. Acest serviciu este disponibil pentru abonatii din
Bucuresti, urmand ca in scurt timp sa fie extins si in orasele Timisoara si Cluj-Napoca.
Combridge SRL Sfantu Gheorghe a fost infiintata in anul 2003 si este subsidiara
companiei Magyar Telekom. In 2004, compania a raportat o cifra de afaceri de 7,5 milioane de lei
si un profit net de circa 400.000 lei.
Magyar Telekom este principalul operator de telecomunicatii din Ungaria. Compania este
controlata de Deutsche Telekom - care detine 59,49% din actiunile sale, restul fiind cotate la
bursele din Budapesta si New York.