Național

Partenerii statului la proiectul Casa Radio spun ca vor ataca MTCT in instanta

Ziarul de Vrancea
14 nov 2005 572 vizualizări
Dimbovita Center, firma care urma sa transforme Casa Radio intr-un complex multifunctional, va ataca in instanta Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) pentru rezilierea contractului incheiat in 2003, sustinind ca autoritatile romane sint vinovate de intirzierea proiectului.

"Vom ataca Ministerul Transporturilor in instanta, inclusiv la Tribunalul de Arbitraj

International de la Washington, pentru ca a reziliat unilateral contractul de partaneriat public-

privat incheiat in aprilie 2003, desi inca mai speram ca problemele pot fi rezolvate pe cale

amiabila", a declarat, duminica, intr-o conferinta de presa, Vefa Kucuk, presedintele

Dimbovita

Center, precizind ca nu a fost fixata suma ceruta ca daune.

El sustine ca proiectul nu a putut fi initiat intrucit autoritatile au transferat firmei, in

decembrie 2004, cu o intirziere de 14 luni, administrarea fostei Case Radio, iar Compania

Nationala de Investitii (CNI), reprezentanta Ministerului Transporturilor, a notificat firma, in

iunie 2004, ca trebuie sa sisteze activitatile la proiect.

"Noi am gasit finantare in valoare de 250 de milioane de dolari pentru acest proiect,

fara garantia statului roman, insa Ministerul Transporturilor nu a acceptat aceasta finantare.

(...) Exista unele grupuri de interese care au facut presiuni pentru acest proiect, sint alte firme

interesate, care s-au intilnit cu ministrul Laszlo Borbely (ministrul delegat pentru lucrari

publice si amenajarea teritoriului, n.r.), oficial cu care noi nu ne-am putut intilni, si chiar santaj.

Ni s-a spus ca daca nu ne asociem cu o anumita firma, acest contract va fi anulat", a spus

Kucuk.

El nu a precizat de unde ar proveni finantarea, care sint "grupurile de interese" sau

firmele interesate sa preia proiectului si nici partenerul impus.

"Am observat, la nivelul ministerului, ca exista o stradanie de a nu accepta nimic din

ce s-a facut inainte de schimbarea puterii. Ne-au intrebat zeci de lucruri, ale caror raspunsuri

deja le aveau, prin copii ale unor documente. Oricum, noi le-am transmis ca raspunsuri circa

5.000 de pagini, insa conducerea ministerului a anuntat ca nu a primit nici un raspuns de la

noi", a spus Kucuk.

El a mai spus ca Ministerul Transporturilor le-a recomandat sa se asocieze cu unul

sau doi parteneri pentru derularea proiectului, iar una dintre aceste firme a fost de acord cu

acest lucru.

"Contractul din 2003 este in vigoare, este valabil si va ramine asa pina cind instanta

se va pronunta asupra acestuia", a spus Kucuk.

Omul de afaceri turc sustine ca reprezinta un consortiu format din 12 firme si oameni

de afaceri care a cistigat, in 2003, primul contract de parteneriat public-privat din Romania, si

a desemnat societatile Mimel Imsat (Turcia) si ORB Estates (inregistrata in Marea Britanie)

sa

semneze contractul cu fostul minister al Lucrarilor Publice.

Potrivit lui Kucuk, cele doua firme fac parte si in prezent din consortiu, iar actionariatul

Dimbovita Center este format din consortiul de investitori (cu o participare de 90%) si CNI.

Kucuk a mai spus ca pina in prezent investitorii au alocat circa 10 milioane de dolari

pentru realizarea de studii de fezabilitate si procedurile ce premerg initierea lucrarilor, iar

partenerii statului roman au alocat circa 8 milioane de dolari ca aport la capitalul Dimbovita

Center, fonduri care permit administrarea complexului din zona centrala a Capitalei pe o

perioada de peste 14 ani, fata de un interval de 49 de ani stipulat in contractul de parteneriat

public-privat.

Potrivit lui Kucuk, institutiile statului roman au efectuat 30-40 de controale la

Dimbovita Center, care nu s-au soldat cu rapoarte negative.

In martie 2003, fostul minister al Lucrarilor Publice si firmele Mimel Imsat si ORB

Estates au incheiat un contract de parteneriat public-privat pentru realizarea unui complex

imobiliar de mari dimensiuni (cu hotel de lux, centru comercial si de distractii, cinematografe,

sali de expozitii, zona rezidentiala si un spital) pe amplasamentul cunoscut sub denumirea

Casa Radio.

Laszlo Borbely a declarat, la inceputul acestei saptamini, ca proiectul de reamenajare

a Casei Radio va fi reluat, Ministerul Transporturilor initiind procedurile de reziliere a

contractului de parteneriat public-privat incheiat in 2003.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.