Activitatea scazuta din companii loveste in vinzarile de carburanti
"Contextul actual si inasprirea conditiilor de creditare au avut un efect semnificativ asupra companiilor care activeaza in domeniul constructiilor, auto sau cel al transporturilor. Astfel, din cauza problemelor de finantare, o parte dintre clientii corporate au migrat catre retail. Prin urmare, in primele sase luni din 2009 s-a inregistrat o scadere a cererii, in special in rindul clientilor corporate", a declarat Country Chairman MOL Romania, Zsolt Szalay. In ceea ce priveste diminuarea volumului total de carburant vindut de MOL Romania in S1 2009 (-2,9%), aceasta scadere se datoreaza partial si faptului ca in primele sase luni din 2008 portofoliul de produse al companiei includea si benzina cu plumb, aceasta fiind retrasa la 1 aprilie anul trecut. Potrivit MOL Romania, fara aceasta reducere a portofoliului, scaderea ar fi fost de numai 1,5 %. Filiala locala a grupului petrolier ungar MOL si-a mentinut cota de piata aproximativ la acelasi nivel din primul semestru din 2008, respectiv 10,6 %. "Masurile constante luate de managementul MOL pentru marirea eficientei activitatilor au avut ca rezultat un impact redus al crizei asupra companiei. Am reusit sa mentinem constant volumul total de carburant vindut si sa ne pastram aceeasi cota de piata, in conditiile in care activitatile economice si puterea de cumparare s-au redus", a adaugat Zsolt Szalay. Vinzarile inregistrate de magazinele din cadrul benzinariilor au fost mai putin afectate in S1 2009, inregistrind o scadere in lei de 1,5%, comparativ aceeasi perioada din anul anterior. In primele sase luni din acest an, numarul benzinariilor a crescut cu patru, ajungindu-se la 135. De asemenea, pina la sfirsitul anului vor fi finalizate alte zece benzinarii.