Internațional

Uber, parteneriat cu NASA pentru a introduce cât mai curând taxiuri aeriene

Ziarul de Vrancea
9 nov 2017 511 vizualizări

Obiectivul este de a demara zborurile UberAir în mai multe orașe americane până în 2020

Uber a dezvăluit miercuri că a încheiat un parteneriat cu NASA pentru a dezvolta taxiuri zburătoare, despre care spune că vor fi economice, și un sistem de control al traficului aerian la joasă altitudine. Compania a mai anunțat că Los Angeles va fi adăugat altor două locuri pilot deja anunțate, Fort Worth (Texas) și emiratul Dubai, pentru acest program numit UberAir. Metropola californiană ar putea deci în curând să arate ca în imaginile din filmul regizorului Ridley Scott "Blade Runner", cu taxiuri zburătoare care să evite ambuteiajele sale epice. Împreună cu California, Texas este statul american cu cele mai multe automobile. "Participarea Uber la proiectul de gestionare a traficului vehiculelor fără pilot — drone — ale NASA ar urma să ajute societatea să-și atingă obiectivul de a demara zborurile UberAir în mai multe orașe americane până în 2020", explică un comunicat. Uber vrea "să exploreze alte posibilități de colaborare cu NASA care vor juca un rol important în deschiderea noilor piețe de mobilitate aeriană". Primele zboruri demonstrative sunt prevăzute să aibă loc în 2020 și trecerea la faza comercială în 2023, având în vedere faptul că Jocurile Olimpice din 2028 ar urma să aibă loc la Los Angeles. Zborurile se vor face inițial cu pilot, deși acestea ar putea deveni automatizate în viitor, a precizat Matthew Wing, un purtător de cuvânt. "În cadrul proiectului său Elevate, Uber intenționează să lanseze în circulație o rețea de mici vehicule aeriene electrice în mai multe orașe din întreaga lume pentru a le permite oamenilor să împartă zboruri în zone urbane dens populate", a adăugat Uber în comunicatul său. De exemplu, o deplasare cu UberAir între aeroportul din Los Angeles și sala sa de spectacole Staples Center ar dura 27 de minute, de trei ori mai puțin decât cu mașina, promite dosarul de presă consultat de AFP.

 

Expert: Nu înainte de 2050

 

Aceste vehicule cu decolare și aterizare verticală (VTOL) "sunt diferite de elicoptere pentru că sunt mult mai silențioase, sigure și abordabile și protejează mai mult mediul", dă asigurări compania în comunicat. Aceste dispozitive ar putea decola, ateriza și reîncărca pe o rețea de "vertiporturi (porturi verticale n.r.)", instalate pe zonele de aterizare de pe clădiri prevăzute în prezent pentru elicoptere sau pe terenurile neutilizate din jurul ieșirilor de pe autostrăzi.

Uber a difuzat miercuri o înregistrare video în care poate fi văzută o utilizatoare comandând un Uber Air de pe telefon, așa cum ce se întâmplă în cazul unei mașini, apoi urcând la ultimul etaj al unui imobil pentru a ajunge la un "Uber Skyport". Apoi femeia își scanează telefonul pentru a urca în vehiculul care seamănă cu un hibrid între un elicopter și o dronă.

Pascal Pincemin, asociat la filma Deloitte, a declarat la salonul aerian de la Bourget, din Franța, că nu crede că aceste taxiuri autonome vor deveni ceva obișnuit înainte de 2050, pentru că va trebui ca înainte să li se demonstreze fiabilitatea.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.