CL lasă asfaltarea a şapte străzi pe anul viitor, la suprapreţuri
Consilierii locali focşăneni sunt reticenţi când vine vorba despre proiecte de refacere a infrastructurii rutiere în Focşani. După ce un întreg pachet de străzi care ar fi trebuit a fi asfaltate în acest an au fost pasate pentru 2016, din cauza procedurilor îndelungate, unii aleşi s-au întrebat de ce anumite sume din proiectele de reparaţii străzi cresc de 4-5 ori şi de ce la licitaţii nu se arată deloc interesate firme din Vrancea. La şedinţa de joi, Consiliul Local a votat pentru modificarea anexei HCL privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru refacerea infrastructurii pentru străzile Bucegi, Oituz, Păun Pincio, Toader Ţîrdea, Trotuş, Ion Basgan şi Poligonului. Liberalul Tudorel Trofin a precizat că nu i-au fost oferite explicaţii veridice pentru sumele mărite de câteva ori în aceste proiecte. Cristina Costin, şefa de la Investiţii, a declarat că faţă de indicatorii aprobaţi de CL în 2013, normativele s-au schimbat, aceasta oferind exemplu pentru structura rutieră care atunci era de 7 cm iar între timp s-a modificat la 9 cm. Costin susţine că şi costurile pentru materiale ar fi crescut cu 25%.
"Firmele din Vrancea lucrează în ţară şi mai puţin în Focşani”
Şefa de la Investiţii a mai spus că în proiecte au fost trecute costurile maxime estimate despre care susţine că la achiziţie s-ar reduce la jumătate. Costin susţine că se parcurg paşii legali ai licitaţiilor electronice şi că nu se pot face “dedicaţii” pentru firme locale. Aceasta a completat că de anumite lucrări s-au arătat interesate şi firme din construcţii din Italia. “Observ reticenţa firmelor de construcţii de a se prezenta la licitaţie. Avem exemple pentru străzile Coteşti şi Unirea Principatelor, este un semn de întrebare. Firmele din Vrancea lucrează în ţară şi mai puţin în Focşani”, a spus şi Aurel Bâcu, de la UNPR. Remarca sa a fost contracarată de Cristina Costin care a spus că pentru refacerea străzii Coteşti s-ar fi interesat două firme, una din Vrancea şi cealaltă din Galaţi. Cel mai probabil, firma gălăţeană este Vega 93 a omului de afaceri Cornel Istrate, societate abonată la lucrările din Vrancea. La rândul său, viceprimarul Gabriel Necula a explicat că nu ar fi aşa de multe firme specializate în construcţii infrastructură, aşa cum sunt cele de construcţii civile. Nelămuriri faţă de proiectele pentru refacere străzi a avut şi consilierul Lionida Milea, de la UNPR, care a întrebat de ce s-au mărit sumele destinate capitolului neprevăzute sau pentru organizare de şantier. Milea s-a arătat sceptic că “la anul” chiar se vor asfalta străzile în cauză. Mobilizarea ar trebui să fie una de tip “voinicel” în 2016, asta pentru că este an electoral. (Iulia CREŢU)