Ultima oră

Petiţie pentru salvarea pietonilor din satele de pe şoseaua E85

Dan Chiriac
7 ian 2015 3592 vizualizări
Aurora Martin, de loc din Dumbrăveni, funcţionar în cadrul Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, şi consătenii săi au iniţiat o petiţie pentru reducerea numărului de accidente în care sunt implicaţi pietonii u în cele 13 localităţi din Vrancea tranzitate de şoseaua E85 există 51 de zebre, câte patru în fiecare localitate u “Ce putem face, dacă şoferul vine cu 80 km/h şi mai loveşte pietonul şi pe trecerea de pietoni?”, spune şeful de la Drumuri Naţionale u "Haideţi să-i ajutăm pe aceşti oameni să le fie respectat dreptul la viaţă! Semnaţi petiţia!", se arată în documentul iniţiat cu sprijinul ZdV şi care poate fi semnat pe Internet

O femeie şi-a pierdut viaţa în primele zile ale acestui an, după ce a fost accidentată grav pe o trecere de pietoni din Dumbrăveni, comună străbătută de drumul european E85. Tanti Fănica, lovită de un şofer din Iaşi, pe trecerea de pietoni,  este doar una dintre cele 1.630 de victime ala accidentelor înregistrate în ultimii şase ani în Vrancea. Mai mult de jumătate dintre aceste accidente au avut loc pe şoseaua E85, un adevărat drum al crucilor, mai ales pe tronsonul de 90 de kilometri ai DN2, care traversează judeţul Vrancea. Al doilea drum ca importanţă din România, după DN1, şoseaua E85 a fost refăcută după "standarde europene". Dar standardele par a fi adaptate, cel puţin parţial, în favoarea şoferilor, nu şi a sătenilor. În fiecare zi, pe E 85, pe sectorul de drum dintre Slobozia Bradului şi Adjud, trec în medie 21.000 de maşini. Potrivit statisticilor oferite de Poliţia Rutieră şi Compania de Drumuri Naţionale, pe sectorul E 85 care tranzitează judeţul Vrancea, sunt 51 de treceri pe pietoni, unele slab semnalizate. Ţinând cont că şoseaua tranzitează 13  localităţi, Adjud, Pufeşti, Călimăneşti, Domneşti, Haret, Mărăşeşti, Bizigheşti, Garoafa, Focşani, Goleşti, Urecheşti, Popeşti şi Obrejiţa, înseamnă că, în medie, fiecare localitate are câte patru treceri de pietoni. Numai că acestea sunt insuficiente, în condiţiile în care, de multe ori, oamenii sunt nevoiţi să meargă şi câte 500 de metri de la locuinţa lor şi până la prima trecere. Mai mult, nici când parcurg această distanţă, oamenii nu sunt în siguranţă, în condiţiile în care maşinile circulă cu mare viteză.

Să treci strada, un joc de noroc!

Pietonii sunt expuşi accidentelor pe şoseaua E85. În imagine, vecinele Fănicăi Bădica pe trecerea de pietoni unde s-a produs teribila tragedie de pe 19 noiembrie 2014

Aurora Martin, de loc din comuna Dumbrăveni, funcţionar în cadrul Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, a fost cea care a încercat din toate puterile să o salveze pe “tanti Fănica”. Aceasta a iniţiat şi o petiţie publică pentru ca autorităţile să ia o serie de măsuri şi numărul accidentelor rutiere în care sunt implicaţi pietonii să fie redus la minimum. “În comuna Dumbrăveni sunt doar două treceri de pietoni, la distanţă foarte mare, şi o a treia la ieşirea din comună, în dreptul unui magazin. Să treci strada la un vecin este mereu un joc de noroc cu viaţa, pentru că majoritatea maşinilor circulă cu viteză foarte mare, mai ales noaptea. Trecerile de pietoni sunt foarte slab sau chiar deloc iluminate. Lărgirea şoselei a însemnat desfiinţarea benzilor pentru biciclişti, căruţe şi pietoni. Chiar şi aşa, cele patru benzi au lăţime suficientă pentru circulaţie (3,5 m) doar pe anumite porţiuni. Acolo unde există, trotuarele foarte înguste sunt doar pe lângă garduri, dar devin impracticabile când sunt acoperite cu zăpadă sau chiar când plouă abundent. Dacă te afli într-un cărucior cu rotile, nu poţi folosi decât marginea şoselei, riscând să fii spulberat de tiruri. Bătrânii, copiii şi nu numai ei, ies cu frică din curţile lor, ca să meargă la magazin, la spital, la şcoală sau la biserică”, se arată în petiţie.

Ce se cere?

Locuitorii comunei Dumbrăveni cer celor de la Poliţia Rutieră şi CNADNR să ia urgent o serie de măsuri în acest sens. În numele locuitorilor comunei Dumbrăveni, solicităm Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Poliţiei Rutiere:
1. Marcarea corespunzătoare, inclusiv prin instalarea de semafoare în zonele periculoase, a opt treceri de pietoni pe raza comunei Dumbrăveni, care să fie semnalizate şi iluminate corespunzător, atât prin indicatoare, neoane, cât şi prin dispozitive de limitare a vitezei: montarea de traverse în relief pe carosabil, care să oblige automat reducerea vitezei, mai ales înaintea trecerilor de pietoni;
2. Construirea unei pasarele acoperite în dreptul şcolii şi a unui pasaj subteran în dreptul pieţei agroalimentare din Dumbrăveni, prevăzute cu sistem de acces pentru persoanele cu handicap;         
3. Delimitarea unor benzi de circulaţie, de-a lungul şoselei, pentru pietoni şi biciclişti, dar şi crearea unor drumuri paralele pentru căruţele nevoite să circule adesea pe drumul european.
4. Instalarea de camere video radar fixe în aşa numitele "puncte negre" de pe şoseaua E85, unde s-au produs mai mult de zece accidente în decurs de 5 ani, ţinând cont că în trecut acestea şi-au dovedit eficienţa şi a scăzut numărul de accidente de circulaţie.
5. Organizarea de acţiuni în trafic, în conformitate cu Codul Rutier, astfel încât să se conducă preventiv pe raza localităţilor traversate de DN2/E85.
6. Obligarea administraţiei publice locale de a investi în iluminatul public de-a lungul acestui drum, astfel încât să se prevină accidentele în care sunt implicaţi pietoni şi nu numai.

Drumul care face legătura între Marea Baltică şi Marea Egee

Drumul Naţional 2 (E85) este o şosea naţională foarte importantă din România, care leagă capitala Bucureşti de frontiera cu Ucraina prin punctul vamal Siret, străbate de la sud la nord partea de est a României (regiunile istorice Muntenia răsăriteană şi Moldova) şi trece prin oraşele: Urziceni, Buzău, Râmnicu Sărat, Focşani, Adjud, Bacău, Roman, Fălticeni, Suceava, Siret. DN2 formează o parte din drumul european E85, care traversează Europa de la nord la sud, de la portul Klaipėda, Lituania de la Marea Baltică, până în oraşul Alexandroupolis din Grecia, la Marea Egee. "Pe tot acest traseu, sunt nenumărate comune cu săteni neputincioşi în faţa acestei modernizări care nu ţine seama de nevoile lor vitale. Pentru că nimeni nu îi ascultă şi pentru că sunt neştiutori în încrengăturile birocratice ale legislaţiei europene, haideţi să-i ajutăm să le fie respectat dreptul la viaţă! Semnaţi petiţia!", se arată în documentul iniţiat de Aurora Martin, cu sprijinul ZdV.

Autorităţile promit să ţină cont

Autorităţile  spun că vor ţine cont de aceste solicitări şi, în măsura posibilităţilor, vor încerca să ia măsuri pentru limitarea numărului de accidente rutiere. “În comuna Dumbrăveni există şase treceri de pietoni, s-au făcut marcaje rutiere suplimentare. Anul trecut au fost înregistrate scăderi mari la accidente grave (-23). De când am stabilit punctele negre pe şosele, am avut mai puţine incidente. Oricum, o să luăm legătura cu cei de la Drumuri Naţionale, cei care administrează sectorul de drum, pentru a vedea ce măsuri se pot lua”, ne-a spus comisarul-şef Viorel Gheorghe, de la Poliţia Rutieră Vrancea.

Şeful de la Drumuri Naţionale: "Ce putem face dacă şoferul vine cu 80 km/h?"

Şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Vrancea, Marian Paraschiv, a explicat procedura prin care pot fi amplasate noi treceri de pietoni sau semafoare, pe şoseaua E 85. “Instituirea unei treceri de pietoni se face la solicitarea administraţiei locale, cu acordul Comisiei formate din administratorul drumului şi Poliţia Rutieră. O trecere de pietoni se instituie dacă o impun condiţiile tehnice. Dacă în zonă apare o grădiniţă sau un alt obiectiv ce naşte un trafic mult mai mare, putem lua şi o asemenea măsură. În comuna Dumbrăveni sunt treceri dublate la intersecţia cu DN 2 N, la Spital şi la intersecţia cu drumul judeţean spre Gura Caliţei. Noi am instituit semnalizare verticală cu presemnalizare şi indicator de trecere de pietoni. Suplimentar, orizontal, există marcaj care se reîmprospătează în fiecare an. Anul acesta, orizontal, am pus şi marcaj în zig-zag. Mai mult, Primăria Dumbrăveni a instalat lămpi cu lumină galbenă intermitentă. Există marcaj suplimentar pentru punctul negru, existent în zonă. Dacă Primăria consideră că mai trebuie o trecere de pietoni, se poate analiza şi dispune. Pentru un semafor, legea prevede că acesta poate fi montat doar într-o intersecţie unde apar probleme de trafic, iar circulaţia este ştrangulată. Considerăm că avem marcajele necesare, în zona respectivă, dar ce putem face noi, dacă şoferul vine cu 80 km/h, deşi trebuie să meargă cu 50 şi mai loveşte pe cineva şi pe trecerea de pietoni?”, ne-a spus Marian Paraschiv, şeful secţiei judeţene de la Compania de Drumuri Naţionale. (Dan CHIRIAC)


Petitia poate fi semnata la aceasta adresa:
http://www.petitieonline.com/petiie_pentru_salvarea_pietonilor_din_satele_de_pe_oseaua_e85


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 7

Adaugă comentariu
Ion, acum 3352 zile, 18 ore, 54 minute, 24 secunde
Singura solutie logica este scoaterea drumului expres din localitati. . Victime sunt de ambele parti , atat pietonul cat si soferul. Pietonul nu are unde traversa iar soferul nu are pe unde merge. citeste integral
emy, acum 3404 zile, 5 ore, 36 minute, 26 secunde
asta e cea mai cretina propunere. se vede ca e facuta de oameni care stau si-si dau cu parerea fara macar sa aiba vre-o logica in ce zic. vreti si denivelari care limiteaza viteza (insa care de multe citeste integral
jan, acum 3404 zile, 5 ore, 46 minute, 16 secunde
Solutia cea mai buna ar fi ca autoritatile locale sa construiasca ce putin trei pasarele pietonale prin localitatile care tranziteaza E85.
VALENTIN, acum 3404 zile, 7 ore, 3 minute, 14 secunde
Pareri sint destule si oamenii au dreptate,dar trebuie sa spunem lucrurile pe nume :nimic nu se schimba cind sint n functii acceiasi oameni si nu au facut nimic pentru societate, sistemul e bolnav citeste integral
, acum 3404 zile, 7 ore, 11 minute, 8 secunde
pct 7.Obligatia pietonilor de a purta vesta reflectorizanta
pieton, acum 3404 zile, 7 ore, 29 minute, 45 secunde
AUTORITĂŢILE LOCALE SĂ CONSTRUIASCĂ TROTUARE, ACOLO UNDE NU SUNT, IAR PIETONII SĂ NU MAI MEARGĂ PE CAROSABIL. MULTE DINTRE ACCIDENTE SE COMIT DIN CAUZA NEATENŢEI, ATÂT A PIETONILOR ,CÂT ŞI A citeste integral
Vasile, acum 3404 zile, 7 ore, 58 minute, 36 secunde
Semnam fara punctele 1 si 4.Tre destul de des prin zona, de multe ori, foarte de dimineata sau noaptea, si ca sa dai peste denivelari si semafoare cand soseaua este goala, este un non-sens.Sambata citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.