Precizări formular 395 „Declaraţie informativă privind trimiterile poştale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poştale pe teritoriul naţional”
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea reaminteşte că potrivit prevederilor art. 59 alin. (2^1) din Codul de procedură fiscală, în scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poştale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilităţii secretului corespondenţei, să furnizeze lunar organului fiscal central informaţii referitoare la trimiterile poştale care au ca particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poştale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale înregistrate.
În vederea furnizării acestor date prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1644/2022 a fost aprobat modelul şi conţinutul formularului 395 "Declaraţie informativă privind trimiterile poştale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poştale pe teritoriul naţional".
Prevederile ordinului se aplică pentru trimiterile poştale contra ramburs efectuate pe teritoriul naţional începând cu luna următoare de la împlinirea unui termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului, prima raportare va fi depusă până în ultima zi calendaristică a lunii ianuarie 2023 pentru trimiterile poștale aferente lunii decembrie 2022.
Formularul 395 se completează şi se depune de către persoanele autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor poştale, pentru trimiterile poştale contra ramburs efectuate pe teritoriul naţional.
Declaraţia se depune în format electronic sub forma unui fişier PDF, cu fişier xml ataşat, semnat electronic.
Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare. Pentru depunerea declaraţiei, plătitorul trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Important! În situaţia în care nu au fost înregistrate operaţiuni în perioada de raportare, se depune declaraţia completată doar cu câmpurile date de identificare ale furnizorului de servicii poştale şi ale reprezentantului legal/fiscal sau ale împuternicitului, după caz.
Livrările cuprinse în declaraţia informativă sunt cele care au fost livrate efectiv destinatarului în perioada de raportare, şi nu cele pentru care au fost emise documente de transport în perioada de raportare.
Vor fi raportate următoarele informații aferente livrărilor: număr și dată document de transport, valoare ramburs, denumire și cod fiscal expeditor, adresa de preluare a trimiterii, modalitate virare ramburs către expeditor (cont colector sau numerar), IBAN cont colector, denumire/nume şi prenume destinatar, etc.
Baza legală: Ordinul președintelui ANAF nr. 1644 din 13 septembrie 2022 privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poştale pe teritoriul naţional şi pentru aprobarea modelului, conţinutului şi a modalităţilor de depunere pentru declaraţia informativă privind trimiterile poştale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poştale pe teritoriul naţional publicat în Monitorul Oficial al României, partea I nr. 926 din 21 septembrie 2022.
Compartiment de comunicare