Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Doar 10% dintre angajați vor să lucreze exclusiv de acasă

Ziarul de Vrancea
24 oct 2021 723 vizualizări

Principalul avantaj al lucrului de acasă: angajații nu au mai pierdut timpul în trafic

Angajații români care au fost nevoiți să lucreze mai mult de acasă în ultimele 18 luni din cauza pandemiei de COVID-19 doresc să revină la birou și doar 10% dintre ei vor să lucreze exclusiv de acasă, arată un studiu realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, potrivit căruia 83% dintre respondenți au apreciat faptul că nu au mai pierdut timpul în trafic ca principal avantaj al lucrului de acasă, în timp ce 78% au simțit lipsa socializării cu colegii în acest mod de lucru. "Angajații români care au fost nevoiți să lucreze mai mult de acasă în ultimele 18 luni din cauza pandemiei de COVID-19 doresc să revină la birou, în condițiile în care mai mult de jumătate dintre aceștia asociază revenirea la birou cu „întoarcerea la normalitate” și resimt lipsa socializării cu colegii", potrivit studiului ”Back to the Office” realizat de Cushman & Wakefield Echinox. Studiul a fost realizat în București și în principalele orașe regionale, acoperind angajați din mai mult de 10 sectoare de activitate diferite, printre care IT, financiar, producție, servicii profesionale sau servicii publice. Raportul este bazat pe un sondaj realizat în luna iulie pe un eșantion de circa 500 de respondenți. Datele au fost colectate de MKOR Consulting, o companie independentă de cercetare de piață. Potrivit sondajului, prima jumătate a anului a marcat deja revenirea la birou a unui număr mai mare de angajați la nivel național, astfel că 43% dintre respondenți spun că au lucrat în special de la birou, comparativ cu 36% în intervalul mai-decembrie 2020, respectiv 29% în perioada de lockdown din martie-mai 2020.  „Deschiderea școlilor și a gradinițelor a favorizat creșterea numărului de angajați care s-au întors la birou, mai ales în rândul celor de peste 30 de ani care, în perioada în care copiii învățau online nu puteau veni la birou chiar dacă și-ar fi dorit deoarece nu aveau cu cine să îi lase. Mai mult decât atât, tinerii de până în 27 de ani au preferat să meargă la birou în lipsa unui spațiu potrivit de lucru acasă”, afirmă Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox. Nevoia de a merge la birou rămâne în continuare ridicată, în condițiile în care, întrebați dacă ar avea de ales de unde să lucreze, doar 10% dintre angajați au răspuns că doresc să lucreze exclusiv de acasă. Importanța biroului este și mai vitală în București, unde 96% dintre respondenți vor să lucreze cel puțin o zi pe săptămână de la birou, comparativ cu orașele regionale, unde ponderea acestora este de 87%. Astfel, peste un sfert dintre cei intervievați ar vrea să lucreze 3 zile de la birou și 2 zile de acasă, în timp ce 17% vor să lucreze doar de la birou. Preferința pentru un model de lucru este fundamentată, pe de o parte, de beneficiile lucrului de acasă, cele mai importante fiind economisirea de timp și de bani, și de dezavantajele absenței de la birou, angajații punctând în special nevoia de socializare și dificultatea de a separa timpul de lucru de viața personală. Astfel, 83% dintre respondenți au apreciat faptul că nu au mai pierdut timpul în trafic ca principal avantaj al lucrului de acasă, în timp ce 78% au simțit lipsa socializării cu colegii în acest mod de lucru. Timpul de deplasare este o problemă atât pentru angajații din București, unde 73% sunt mulțumiți că nu mai stau în trafic, cât și pentru cei din marile orașe, unde ponderea este de 61%. Și lipsa de socializare este mai acută în București decât în orașele regionale, respectiv 82% versus 77%. Alte avantaje ale lucrului de acasă sunt economiile de bani (53% dintre răspunsuri), îmbunătățirea echilibrului viață profesională – viață personală (39%), mai multă libertate în utilizarea orelor de lucru (35%) sau mai mult timp disponibil pentru odihnă (34%).

Șapte din zece șoferi români și-au dus cu întârziere autovehiculele în service

u totodată, aproape două treimi (62%) dintre conducătorii auto din România sunt îngrijorați că autovehiculul lor ar putea fi mai puțin fiabil din cauza kilometrajului redus

Șapte din zece șoferi români (70%) s-au prezentat cu întârziere cu mașinile la service ca urmare a carantinei impuse la nivel național, arată rezultatele unui sondaj publicat, luni, de către unul dintre cei mai importanți producători mondiali de lubrifianți. Totodată, aproape două treimi (62%) dintre conducătorii auto din România sunt îngrijorați că autovehiculul lor ar putea fi mai puțin fiabil din cauza kilometrajului redus și a lucrărilor de service omise. Conform Castrol, motivul invocat cel mai frecvent de către proprietarii de mașini care nu își duc autovehiculul la service a fost imposibilitatea de a face o programare (24% dintre toți respondenții), urmată de o teamă de a contracta virusul Covid-19 în timpul unei vizite (18%). În același context, îngrijorarea de a contracta virusul în timpul unei vizite la service a fost semnificativ mai mare în rândul proprietarilor tineri de autovehicule, invocată drept motiv pentru întârzierea unei vizite de 20% din totalul respondenților cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, comparativ cu doar 8% dintre cei cu vârsta de cel puțin 65 de ani. La nivel general, 70% dintre conducătorii auto au întârziat lucrările de service programate în timpul pandemiei, iar 62% s-au declarat îngrijorați de faptul că este posibil ca autovehiculul să fi devenit mai puțin fiabil din cauza numărului redus de kilometri parcurși și a vizitelor de service omise în timpul recentei carantine. “Descoperirile evidențiază nevoia ca service-urile auto să ofere asigurări privind măsurile de dezinfectare consumatorilor care revin la service și beneficiile respectării intervalelor de service recomandate de producător. Întârzierea lucrărilor de service recomandate poate crește probabilitatea acumulării de nămol în motor, ceea ce poate înfunda porțiuni vitale ale circuitului de ungere, reducând puterea, eficiența și durata generală de viață a motorului. Chiar și în cazul utilizării normale, uleiul de motor al unui autovehicul se poate degrada la temperaturi foarte ridicate și în timp acest lucru se poate manifesta ca depuneri de nămol. Acest proces este amplificat de călătorii scurte frecvente, de combustibilul de calitate scăzută, schimbarea întârziată sau omisă a uleiului, precum și de călătoriile cu opriri și porniri repetate, care devin din ce în ce mai des întâlnite în orașele aglomerate", explică specialiștii Castrol.

Românii țin în bănci aproape 453 de miliarde de lei

Depozitele rezidenților clienți neguvernamentali au crescut în luna septembrie 2021 cu 0,6% față de luna anterioară, până la nivelul de 452,453,4 miliarde lei și cu 13,9% (7,2% în termeni reali) față de septembrie 2020, arată datele publicate luni de Banca Națională a României (BNR). "Depozitele rezidenților clienți neguvernamentali au crescut în luna septembrie 2021 cu 0,6% față de luna anterioară, până la nivelul de 452,453 miliarde lei și cu 13,9% (7,2% în termeni reali) față de septembrie 2020. Depozitele în lei ale rezidenților, cu o pondere de 64,4% în totalul depozitelor clienților neguvernamentali, au scăzut cu 0,1% față de luna august 2021, până la 291,278,6 miliarde lei și au crescut cu 13,8% (7,1% în termeni reali) față de septembrie 2020", arată datele BNR. Depozitele în lei ale gospodăriilor populației au scăzut cu 0,1% față de luna anterioară, până la 158,187 miliarde lei, iar față de luna septembrie 2020 au înregistrat o creștere de 11,4% (4,8% în termeni reali). Depozitele în lei ale altor sectoare (societăți nefinanciare și instituții financiare nemonetare) au scăzut cu 0,2% (până la 133,091 miliarde lei) față de luna precedentă și au crescut cu 16,8% (9,9% în termeni reali) față de luna septembrie 2020. Depozitele în valută ale rezidenților, exprimate în lei, reprezentând 35,6% în volumul total al depozitelor clienților neguvernamentali, s-au majorat cu 1,9% față de luna august 2021, ajungând până la nivelul de 161,174 miliarde lei (exprimate în euro, acestea s-au majorat cu 1,6%, până la 32,579 miliarde euro). Comparativ cu luna septembrie 2020, indicatorul a crescut cu 14,1%, exprimat în lei și cu 12,4%, dacă este exprimat în euro. Depozitele în valută ale gospodăriilor populației, exprimate în lei, au crescut cu 1,6% față de luna august 2021, până la 114,901 miliarde lei; exprimate în euro, acestea au crescut cu 1,3%. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020, creșterea acestui indicator exprimat în lei a fost de 12,7% (10,9%, dacă indicatorul este exprimat în euro). Depozitele în valută ale altor sectoare, exprimate în lei, au crescut cu 2,7% față de luna august 2021, până la 46,273 miliarde lei (2,4% când indicatorul este exprimat în euro). Comparativ cu septembrie 2020, acest indicator, exprimat în lei, s-a majorat cu 18% (dacă este exprimat în euro, creșterea a fost de 16,1%). Masa monetară în sens larg (M3) a înregistrat la sfârșitul lunii septembrie 2021 un sold de 535,908 miliarde lei. Aceasta a crescut cu 0,5% (-0,3% în termeni reali) față de luna august 2021, iar în raport cu septembrie 2020 s-a majorat cu 16,2% (9,4% în termeni reali).

Numărul tranzacțiilor online cu cardul a crescut cu 50% în primele nouă luni ale anului

Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, a anunțat luni că a înregistrat o creștere de 50% a numărului de tranzacții online cu cardul în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, în timp ce valoarea medie a tranzacțiilor cu cardul a fost de 240 lei, în creștere cu 15%. "Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, a înregistrat o creștere de 50% a numărului de tranzacții online cu cardul în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, în timp ce valoarea totală a acestora a crescut cu aprox. 55%. În intervalul de referință, compania a procesat în medie 1,4 milioane de tranzacții digitale lunar", anunță compania. Potrivit reprezentanților companiei, Netopia Payments a înrolat peste 3.000 de comercianți parteneri noi în primele nouă luni din 2021. Valoarea medie a tranzacțiilor cu cardul a fost de 240 lei, în creștere cu 15% comparativ cu intervalul similar de anul trecut. În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice cu cardul în perioada ianuarie-septembrie au fost: utilitățile, retailul alimentar, IT&C, asigurări și mobilă. Conform datelor companiei, cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate a fost luna iulie. „Observăm de la an la an o creștere a numărului de tranzacții online cu cardul, ceea ce arată că din ce în ce mai mulți români înțeleg rapiditatea și simplitatea procesului și adoptă acest obicei pentru plățile de zi cu zi, fie că plătesc pentru cumpărături sau utilități. De asemenea, în cazul comenzilor online vedem și un ușor avans al procentului plăților online versus plățile ramburs, fapt pentru care până la finalul anului estimăm că procentul de creștere de 50% a numărului de tranzacții digitale se va menține”, a declarat Antonio Eram, CEO și fondator Netopia Payments. Din datele companiei, 68% din totalul tranzacțiilor procesate în primele nouă luni ale anului au fost realizate de pe dispozitive mobile, în timp ce doar 32% dintre clienții finali au ales desktop-ul. Cele mai multe dintre plățile online au fost efectuate de bărbați, în proporție de 56% din total.

Creditul neguvernamental a crescut în septembrie cu 1,6%

Soldul creditului neguvernamental acordat de instituțiile de credit a crescut în septembrie 2021 cu 1,6% față de luna precedentă (0,7% în termeni reali), până la nivelul de 314,57 miliarde lei, informează Banca Națională a României printr-un comunicat remis, luni, AGERPRES. Creditul în lei, cu o pondere de 71,6% în volumul total al creditului neguvernamental, s-a majorat cu 2,1%, iar creditul în valută exprimat în lei, cu o pondere de 28,4%, a crescut cu 0,4% (0,1% când indicatorul este exprimat în euro). Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020, creditul neguvernamental a înregistrat o creștere de 13,4% (6,7% în termeni reali), pe seama avansului cu 18,4% a componentei în lei (11,4% în termeni reali) și a majorării cu 2,3% a componentei în valută exprimată în lei (0,7% dacă indicatorul este exprimat în euro). Creditul guvernamental a crescut în septembrie 2021 cu 1,4% față de august 2021, până la 162,675 miliarde lei. În raport cu aceeași lună din 2020, acesta s-a majorat cu 21,2% (14% în termeni reali). Masa monetară în sens larg (M3) a înregistrat la sfârșitul lunii septembrie 2021 un sold de 535,908 miliarde lei. Aceasta a crescut cu 0,5% (-0,3% în termeni reali) față de august 2021, iar în raport cu septembrie 2020 s-a majorat cu 16,2% (9,4% în termeni reali).

Yellen: Statele Unite nu pierd controlul asupra inflației

Statele Unite nu pierd controlul asupra inflației, a declarat duminică secretarul Trezoreriei americane, Janet Yellen, aceasta afirmând că se așteaptă ca indicatorul să revină la normal în a doua jumătate a anului 2022, transmite Reuters. Yellen a spus, într-un interviu acordat CNN, că planul de cheltuieli pentru infrastructura internă al președintelui Joe Biden și pachetele Build Back Better vor fi alocate în următorii 10 ani, dar ea nu a spus dacă acest lucru ar exacerba inflația. "Nu cred că suntem pe punctul de a pierde controlul inflației. Pe o bază de 12 luni, rata inflației va rămâne ridicată în anul viitor, din cauza a ceea ce s-a întâmplat deja. Dar mă aștept la o îmbunătățire de la jumătatea anului viitor”, a spus Yellen. Problemele din lanțurile de aprovizionare au afectat Statele Unite și alte țări, unde redeschiderea economiilor determină o creștere a cererii. "Pe măsură ce facem progrese suplimentare în ceea ce privește pandemia, mă aștept ca aceste blocaje să scadă. Americanii vor reveni la muncă pe măsură ce condițiile se vor îmbunătăți", a mai spus ea.

Tesla a mărit prețurile automobilelor cu câte 5.000 de dolari

Tesla a mărit prețurile automobilelor Model X Long Range și Model S Long Range cu câte 5.000 de dolari, potrivit datelor publicate pe site-ul companiei, citate de Reuters. În urma măsurii, Model X Long Range este vândut la prețul de 104.990 de dolari, iar Model S Long Range la 94.990 de dolari. Site-ul Tesla mai arată că în urmă cu câteva săptămâni prețurile automobilelor Model Y Long Range și Model 3 Standard Range Plus au fost majorate cu câte 2.000 de dolari, la 56.990 de dolari, respectiv la 43.990 de dolari. Tesla a început în acest an să efectueze majorări regulate ale prețurilor pentru întreaga sa gamă de vehicule. Producătorul american de automobile electrice făcuse o pauză de câteva luni de la aceste majorări, care au fost reluate acum, cu măsuri ceva mai agresive.

BCR suplimentează plafonul IMM Invest cu 400 milioane de lei

BCR a anunțat luni că suplimentează plafonul IMM Invest cu 400 milioane de lei. 1.400 de companii au atras anul acesta finanțare IMM Invest prin BCR, în valoare de aproximativ 1,2 miliarde de lei. În topul sectoarelor care au primit finanțare se află comerțul (24%), construcțiile și materiale de construcții (15%), transportul (14%), producția (10%), produsele și serviciile de consum (7%). "Banca Comercială Română (BCR) anunță că până în prezent a acordat finanțări în valoare de 1,2 miliarde de lei în cadrul programului IMM Invest 2021 și a obținut suplimentarea plafonului inițial cu încă 400 de milioane de lei. 89% din credite au fost acordate pentru capital de lucru, în timp ce numărul companiilor care au accesat finanțare pentru investiții s-a dublat comparativ cu 2020", a informat banca. Anul acesta, 1.400 de companii au beneficiat de credite IMM Invest prin BCR, 84% dintre acestea înscriindu-se pentru garanțiile programului IMM Invest, în timp ce 16% sunt înrolate în subprogramul AGRO IMM Invest, dedicat întreprinderilor mici și mijlocii, dar și întreprinderilor mici cu capitalizare de piață medie din domeniul agriculturii. În topul sectoarelor care au primit finanțare IMM Invest prin BCR se află comerțul (24%), construcțiile și materiale de construcții (15%), transport (14%), producție (10%), produse și servicii de consum (7%).


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.