Cum s-au cheltuit oficial banii campaniei de la Tulnici
In campania electorala pentru Primaria Tulnici cei mai multi bani au cheltuit democrat-liberalii care l-au aruncat in « lupta » pe profesorul Alin Olteanu. In urma alegerilor din luna mai, independentul Valentin Bizna, fost membru PDL, a iesit primar, dar imediat dupa aflarea rezultatelor a devenit membru PSD. Democrat "" liberalii au mers pe mina lui Alin Olteanu, care a venit insa de la PSD inainte de depunerea candidaturilor pentru primarie cu citeva zile. Candidatul oficial al USL, viceprimarul comunei, Vasile Buture, nici macar nu s-a straduit sa-si faca prea multa campanie electorala, stiindu-se din capul locului ca este un candidat-marioneta. Conform raportarilor facute de Autoritatea Electorala Permanenta pentru Regiunea de Sud- Est, filiala Braila, valoarea totala a cheltuielilor de campanie a fost de numai 20.000 de lei. Asta, oficial. Campania insa a fost sustinuta la greu cu bani negri. De altfel, in ziua votarii, in fata Primariei Tulnici, localnicii tot gaseau pe jos anumite sume de bani pe care, paradoxal, nimeni nu reclama ca le pierduse. Candidatul independent Valentin Bizna, actual primar care a trecut in barca PSD dupa alegeri a cheltuit 7,165 lei (!?), USL 5.581 de lei, iar PDL 7.748 lei, la care se mai adauga inca 2.500 de lei din donatii primite pentru campanie.
PDL l-a promovat in presa pe Olteanu de 600 lei
Valentin Bizna, al carui mandatar financiar a fost chiar sotia sa, a declarat la AEP ca si-a sustinut campania din fonduri proprii, iar candidatii formatiunilor politice, Buture si Olteanu au avut fonduri de la partidele pentru care au candidat. Potrivit AEP, Bizna a primit din « donatii » 5.000 de lei si din propriul buzunar a contribuit cu alti 5.000 de lei. De altfel, chiar in timpul campaniei sale, mandatarul financiar al acestuia a vrut sa stie de la directorul AEP Braila care este posibilitatea legala de finantare a campaniei electorale a unui independent de catre o Alianta politica. "Anumite formatiuni politice vor sa ne sprijine. Sa ne faca afise si sa ne afiseze poza linga a lor. Sa zicem ca partidul sau alianta cutare sustine candidatul independent. Se poate asta? Au fost situatii cind ni s-a spus ca Alianta vrea sa ne sustina. Pe raspunderea lor fac afise"¦ Noi cum trecem sumele primite?", l-au intrebat atunci sotii Bizna pe directorul AEP filiala Sud "" Est, Andi Mihalache. Cel mai mult, candidatul independent a preferat sa cheltuiasca pe materialele promotionale, respectiv 5.393 de lei, in timp ce pentru publicitatea stradala a alocat doar 1.152 de lei. In presa scrisa, Bizna si-a facut imagine si cunoscuta platforma program de numai 620 de lei. Mai generosi cu imaginea in mass-media au fost cei din USL, care pentru candidatul Vasile Buture au platit 2.790 de lei, in timp ce pentru publicitatea stradala au dat 500 de lei. Mai bine de 2.000 de lei a cheltuit USL pentru materiale promotionale. Desi pare de necrezut, Uniunea Social- Liberala a alocat alti 164 de lei pentru chiria sediului de campanie. Democrat "" liberalii nu au alocat bani pentru acest lucru, dar si-au rasplatit oamenii din stafful de campanie cu inegalabila suma de 150 de lei. Pentru PDL insa, publicitatea stradala a fost o componenta esentiala, astfel ca a fost alocata acestui mijloc de propaganda electorala suma de 3.928 de lei, in timp ce alti 3.070 de lei au costat materiale promotionale, conform datelor AEP. Potrivit raportului mandatarului PDL, publicitatea in presa a costat fix 600 de lei. (Doina GANEA)