Educație

Un vrâncean de la Comisia Europeană, în vizită în școlile din județ

Mihaela Vlădescu
5 oct 2017 1267 vizualizări

Petru Dumitru, Digital Transformationleader în cadrul Direcției Generale pentru Buget Informații și Comunicare a Comisiei Europene, a revăzut școlile din locurile natale și a vorbit cu elevii despre locul său de muncă european și despre provocările și oportunitățile de a trăi și de a lucra peste granițe

Inițiativa "Înapoi la școală" a început în 2007 la inițiativa Comisiei Europene și guvernului german în cadrul comemorării celei de-a 50-a aniversări a Tratatului de la Roma. Ideea este de a "da o față umană Europei" și de a participa la discuții cu elevii pe teme europene care îi interesează. Aceștia, care reprezintă următoarea generație de europeni, au astfel posibilitatea de a intra nemijlocit în contact cu reprezentanții Uniunii Europene. În cadrul acestui program, reprezentantul Comisiei Europene, Petru Dumitru, ale cărui origini sunt vrâncene, a fost prezent în mijlocul elevilor din mai multe școli din județul Vrancea, în perioada 2 – 5 octombrie 2017.În prima zi programul a început cu Școala Gimnazială Tătăranu, localitatea sa natală,  Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” Focșani, Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”, unități de învățământ în care și-a desfășurat activitatea cu ani în urmă, precum și Liceul Pedagogic „Spiru Haret” – locul în care s-a format ca dascăl, după propria mărturisire, au fost vizitate în a doua zi, pentru întâlniri cu elevi și cadre didactice interesate de istoricul și perspectivele Uniunii Europene și a instituțiilor sale. Programul a continuat în a treia zi cu participarea la o altă  întâlnire de acest gen, organizată la Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță” din Gugești.Ultima întâlnire programată a fost la Școala Gimnazială numărul 3 Focșani, unde Petru Dumitru a intrat în rolul de invitat al unei foste eleve, actualmente cadru didactic la această unitate.

Despre ceea ce înseamnă a lucra la Comisia Europeană

Eleviiparticipanți la aceste întâlniri, precum și restul invitaților, au avut  oportunitatea de a afla ce doresc și așteaptă tinerii de la Europa, de a discutadespre modul în care UE afectează viața noastră de zi cu zi.În cadrul acestor acțiuni au fost utilizate prezentări care să vină în sprijinul celor afirmate cu date concrete. Interacțiunea cu cei prezenți a fost facilitată prin întrebări, care au luat forma unui scurt test. Elevilor prezenți le-au fost oferite broșuri referitoare la Uniunea Europeană, materiale promoționale și educaționale realizate sub egida Comisiei Europene.Participant la activitățile susținute de inițiativa "Back toschool",Petru Dumitru, în prezent Digital Transformationleader în cadrul Direcției Generale pentru Buget Informații și Comunicare a Comisiei Europene, a avut posibilitatea de a-și revedea vechile școli, iar elevilor și profesorilor le-a vorbit despre locul său de muncă european și despre provocările și oportunitățile de a trăi și de a lucra peste granițe.O mențiune aparte este aceea referitoare la contribuția Proiectelor Erasmus+ derulate în cadrul acestor școli, care oferă o mai largă deschidere a elevilor către Europa și prioritățile ei.

Reîntoarcerea la şcoală: Liceul Pedagogic „Spiru Haret” Focşani

Un moment de o încărcătură emoțională deosebită a fostreprezentat de reîntoarcereala Liceul Pedagogic „Spiru Haret” Focşani, locul în care reprezentantul Comisiei Europene a fost format ca dascăl, după propriile mărturisiri. „Mergeam la școala unde am deslusit tainele predării și învățării. Momentele acestea m-au dus în timp, către anii aceia, când am plecat la oraș, dintr-un sat sărăcăcios, fără prea multe perspective. Clasa pe care am vizitat-o este formata din elevii veniti, în majoritate, de la țară, așa cum am venit eu cu mulți ani în urmă. Sunt copii care poate doresc sa se reîntoarca în sat, ca învățători, așa după cum își doreau ai mei. Eu nu m-am mai întors sa lucrez în sat si am ales orașul, poate speriat de neajunsurile din satele noastre, din acele vremuri.Elevii s-au îmbracat în costume nationale. M-a impresionat varietatea de modele si cred ca elevii aduceau cu ei o traditie veche, cea care le defineste identitatea lor culturala. La sfarsit, una dintre eleve a interpretat un cântec popular, autentic, din satul Paltin, satul ei natal. Interpretarea a fost sincera si m-am bucurat cu adevărat să ascult o piesa de folclor autentic.Din motive tehnice, am comunicat verbal, fara prezentările pe care le pregatisem. Dialogul a fost sincer și am apreciat mult modul lor deschis de a spune ce gândesc și ce simt. Acest lucru m-a ajutat sa le detaliez răspunsurile la întrebările lor și sper ca au simtit tonul meu sincer.Le multumesc din inima lor, precum si doamnelor profesoare care i-au însotit de-a lungul unei calatorii catre culturile si limbile Europei, către obiceiuri, către problemele lumii contemporane. Elevii sunt la primii lor pași importanți în viațăși cred că au norocul să aibăîn jurul lor oamenii de care au nevoie.Sper ca schimbul nostru de păreri i-a îmbogățit prin experiențele trăite de mine, departe de rădăcinile locurilor unde m-am născut și trăit aproape 40 de ani”, sunt impresiile lui Petru Dumitru după vizita la Liceul Pedagogic. (M.V.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.