Stagiu de formare pentru trei cadre didactice de la Colegiul Tehnic ”Edmond Nicolau” Focșani
În prezent există o tendință tot mai mare de integrare a tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) în predare și formare.
O serie de instrumente de e-learning și de web design oferă cadrelor didactice oportunități deosebite, dar nu fără provocări. Platforme precum Moodle, Edmodo, Weebly pot fi un mediu anevoios și abordarea lor fără o îndrumare adecvată poate fi o sarcină care necesită mult timp.
Ca urmare, în perioada 27 august - 2 septembrie 2017, trei cadre didactice de la Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau” Focșani au participat, la Palermo, în Italia, alături de alte cadre didactice din Slovacia, Polonia, România, Spania, Finlanda și Belgia la stagiul de formare “Learn how to create an e-learning platform and a website in one week”. Cursul a fost organizat de Istituto per la Formazione, l’Occupazione e la Mobilità (IFOM) Italia, în cadrul proiectului „Innovation through e-learning for a better school”, finanțat prin programul Erasmus+, KA1. Din partea colegiului focșănean la curs au participat Gabriel Danielescu, Silviu Brebuleț și Corina Giurcă. Principalele obiective ale acestui curs structurat au fost: dezvoltare profesională (creşterea calităţii educaţiei şi formării elevilor prin stimularea motivației cadrelor didactice în utilizarea noii tehnologii oferită de Social Media, Multimedia, Web design și platforma e-learning Edmodo), realizarea de legături şi dialog intercultural cu profesorii din alte ţări şi din România, cunoaşterea culturii italiene, exersarea limbii engleze, integrarea europeană a ColegiuluiTehnic „Edmond Nicolau”. Principalul trainer, Francesco Tarantino, director IFOM, a prezentat participanților, cele mai utile aplicații multimedia, care permit prezentarea și prelucrarea informațiilor audio, video și imagine, modalitatea de utilizare a rețelelor sociale, cu avantajele și dezavantajelor, în scop educațional. De asemenea, pe parcursul modulelor teoretice și practice, i-a ghidat cum să creeze, să gestioneze propriul site web cu Weebly și o platformă de e-learning Edmodo, în care fiecare cursant a avut pe rând, rolul de profesor, elev, părinte și să utilizeze programele Ted-ed, Socrative și Kahoot în predare – învățare - evaluare. Metodele pedagogice folosite s-au bazat peformare experiențială, activități de grup, învățarea prin practică și schimbul de bune practici. Au avut loc evaluări zilnice individuale ale aplicațiilor în domeniile amintite și o evaluare finală de grup. Cadrele didactice participante vor fi vectoria implementării tehnicilor învățate la curs, la disciplinele de specialitate și în folosirea platformei de învățare e-learning Edmodo.(Z.V.)