Educație

Stagiu de formare pentru trei cadre didactice de la Colegiul Tehnic ”Edmond Nicolau” Focșani

Ziarul de Vrancea
18 sep 2017 351 vizualizări

În prezent există o tendință tot mai mare de integrare a tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) în predare și formare.

O serie de instrumente de e-learning și de web design oferă cadrelor didactice oportunități deosebite, dar nu fără provocări. Platforme precum Moodle, Edmodo, Weebly pot fi un mediu anevoios și abordarea lor fără o îndrumare adecvată poate fi o sarcină care necesită mult timp.

 

Ca urmare, în perioada 27 august - 2 septembrie 2017, trei cadre didactice de la Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau” Focșani au participat, la Palermo, în Italia, alături de alte cadre didactice din Slovacia, Polonia, România, Spania, Finlanda și Belgia la stagiul de formare “Learn  how  to  create an e-learning  platform  and a website in one week”. Cursul a fost organizat de Istituto  per la Formazione, l’Occupazione e la Mobilità (IFOM) Italia, în cadrul proiectului „Innovation through e-learning for a better school”, finanțat prin programul Erasmus+, KA1. Din partea colegiului focșănean la curs au participat Gabriel Danielescu, Silviu Brebuleț și Corina Giurcă. Principalele obiective ale acestui curs structurat au fost: dezvoltare profesională (creşterea calităţii educaţiei şi formării elevilor prin stimularea motivației cadrelor didactice în utilizarea noii tehnologii oferită de Social Media, Multimedia, Web design și platforma e-learning Edmodo), realizarea de legături şi dialog intercultural cu profesorii din alte ţări şi din România, cunoaşterea culturii italiene, exersarea limbii engleze, integrarea europeană a ColegiuluiTehnic „Edmond Nicolau”. Principalul trainer, Francesco Tarantino, director IFOM, a prezentat participanților, cele mai utile aplicații multimedia, care permit prezentarea și prelucrarea informațiilor audio, video și imagine, modalitatea de utilizare a rețelelor sociale, cu avantajele și dezavantajelor, în scop educațional. De asemenea, pe parcursul modulelor teoretice și practice, i-a ghidat cum să creeze, să gestioneze propriul site web cu Weebly și o platformă de e-learning Edmodo, în care fiecare cursant a avut pe rând, rolul de profesor, elev, părinte și să utilizeze programele Ted-ed, Socrative și Kahoot în predare – învățare - evaluare. Metodele pedagogice folosite s-au bazat peformare experiențială, activități de grup, învățarea prin practică și schimbul de bune practici. Au avut loc evaluări zilnice individuale ale aplicațiilor în domeniile amintite și o evaluare finală de grup. Cadrele didactice participante vor fi vectoria implementării tehnicilor învățate la curs, la disciplinele de specialitate  și în folosirea platformei de învățare e-learning Edmodo.(Z.V.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.