Educație

O profesoară de la Colegiul "Cuza" - ambasador Scientix

Mihaela Vlădescu
4 ian 2017 8259 vizualizări
Profesoara de informatică Elena Camelia Mereuţă este primul ambasador Scientix din Vrancea

Profesoara de informatică Elena Camelia Mereuţă de la Colegiul Naţional “Cuza” este singurul cadru didactic vrancean ambasador Scientix şi unul dintre cei 21 de ambasadori Scintix din Romania. Aceasta a fost selecţionată în urma unei aplicaţii online, iar în toamna anului 2016 a participat la prima ediţie a cursului de formare pentru ambasadori Scientix, #Training4Scientix, care s-a adresat profesorilor  de ştiinţe, tehnologie, inginerie, matematică (STIM) ce doresc să fie membri ai Comitetului de profesori Scientix 3. Cursul online a fost dezvoltat pe platforma Moodle a portalului Scientix, scopul acestuia fiind atât de familiarizare a profesorilor cu instrumentele şi practicile Scientix, cât şi de dezvoltare a unor deprinderi utile în activitatea didactică.  Dintre profesorii care au absolvit cursul, au fost selectaţi 175 de ambasadori Scientix din 36 de ţări. Dintre aceştia 21 sunt din ţara noastră, ceea ce dovedeşte interesul de care se bucură domeniul STIM în rândul profesorilor din Romania. Cei 21 de ambasadori Scintix sunt din judeţe diferite, Vrancea avand unul singur: în persoana profesoarei Camelia Mereuţă. Ambasadorii Scientix au rolul de a contribui la diseminarea activităţilor Scientix la nivel naţional şi joacă un rol activ în sprijinirea inovaţiei în domeniul STIM din ţara noastră. Scientix este o comunitate europeană care promoveaza şi susţine colaborarea paneuropeană între profesorii, cercetătorii în domeniul educaţiei, factorii de decizie şi alte categorii de profesionişti din sfera ştiintelor, tehnologiei, ingineriei şi matematicii (STEM).

Scientix, factor al inovării în activităţile de predare-învăţare

Scientix a luat naştere la iniţiativa Comisiei Europene, fiind coordonat de European Schoolnet, un consorţiu de 30 de ministere ale educaţiei, cu sediul la Bruxelles. Acest organism acţionează ca un factor motrice al inovării în activităţile de predare-învăţare şi stimulează colaborarea paneuropeană între şcoli şi profesori. Principalii parteneri ai Scientix sunt profesorii, cercetătorii şi coordonatorii de proiecte din sfera STEM, precum şi factorii de decizie. Profesorii pot răsfoi arhiva de materiale Scientix, pentru a găsi surse de inspiraţie pentru orele de curs, se pot implica în proiecte educaţionale STEM graţie instrumentului de căutare, pot participa la ateliere de lucru şi cursuri de perfecţionare naţionale şi europene, pot participa la formări şi seminarii online sau la comunităţi de practică. Cercetătorii/coordonatorii de proiecte pot căuta profesori sau şcoli în registrul de profiluri publice Scientix, în vederea colaborării, pot să participe la manifestările de interrelaţionare Scientix, dedicate proiectelor educaţionale STEM sau pot organiza manifestări în parteneriat cu Scientix, sporind astfel gradul de diseminare şi participare. Factorii de decizie pot apela la Observatorul Scientix pentru a se informa cu privire la strategiile naţionale din domeniul învăţământului STEM şi pentru a fi la curent cu ultimele noutăţi din sfera cercetărilor şi practicilor de profil şi pot stabili legături cu membrii comunităţii STEM, participând la evenimente de stabilire de contacte Scientix, răsfoind galeria de profiluri publice şi folosind instrumentul de corelare. (M. V.)







În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.