Puţini absenţi în Vrancea la simularea Evaluării Naţionale
Elevii de clasa a VIII-a au susţinut luni prima probă din cadrul simulării Evaluării Naţionale 2016, la limba şi literatura română. Potrivit unei situaţii a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, simularea în acest judeţ are loc în 94 de centre, în care sunt aşteptaţi 3.246 de elevi din clasa a VIII-a. Dintre aceştia, la simularea probei scrise de limba şi literatura română au fost prezenţi 3.052 de elevi, înregistrându-se astfel 194 de absenţi. Elevii au avut la dispoziţie două ore pentru a rezolva cerinţele. Astfel, la primul subiect, elevii au avut de rezolvat cinci cerinţe legate de pastel, pornind de la poezia „Vârful dealului” scrisă de Ion Pillat. De asemenea, au avut şi de redactat o compunere de 150 - 200 de cuvinte în care să motiveze apartenenţa la specie a pastelului. La subiectul al doilea, elevii au avut de rezolvat mai multe cerinţe legate de un text publicat în revista “Terra Magazin”, dar şi de redactat o compunere de 150 - 200 de cuvinte în care să relateze o întâmplare reală sau imaginară petrecută în timpul unei excursii. “Subiectele pentru simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi sunt similare modelelor publicate pe site-ul specializat, destinat examenelor naţionale, încă din luna noiembrie a anului trecut. Subiectele sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de evaluare, dar parcurse până la această dată”, transmite IŞJ Vrancea. Inspectorul de limba şi literatura română, profesoara Silvia Chelariu, consideră că subiectele de la simulare sunt de dificultate medie. „Subiectele sunt de dificultate medie şi respectă precizările ministerului în ceea ce priveşte conţinuturile care urmau să fie evaluate prin această simulare. Cerinţele au fost formulate clar, fără exprimări ambigue”, a precizat profesoara Silvia Chelariu.
Azi urmează proba a doua
Numărul mic de absenţi de la proba de luni este pusă, de către reprezentanţii IŞJ, pe seama faptului că elevii au conştientizat importanţa simulării. Lucrările elevilor vor fi evaluate în cadrul comisiilor constituite la nivelul unităţilor de învăţământ care sunt centre de examen. Astăzi, 23 februarie, elevii susţin simularea la matematică. Rezultatele obţinute la cele două probe vor fi afişate în unităţile de învăţământ pe 4 martie 2016. „Acestea vor fi analizate prin discuţii individuale cu elevii, cu părinţii acestora şi la nivelul consiliilor profesorale, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare”, mai transmit oficialii IŞJ. (M. VLĂDESCU)