Educație

Consilierii şcolari recomandă evaluarea aptitudinilor elevilor de la varste fragede

Ziarul de Vrancea
17 ian 2014 923 vizualizări
Aceste evaluări, sugerează consilierii şcolari, ajută la îndrumarea elevilor către diferite domenii în care ar putea performa

Aproape 1.500 de elevi de clasa a V-a au fost supuşi, în toamna anului trecut, unei evaluări psihologice a aptitudinilor matematice, iar rezultatele au fost prezentate joi în prima şedinţă cu directorii de şcoli din acest an. Evaluarea a fost realizată în perioada octombrie – noiembrie 2013 de profesorii consilieri şcolari din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Vrancea în aproape 40 de unităţi de învăţămant, majoritatea din mediul urban. “Testele sunt psihologice, sub licenţă şi au vizat nu aptitudinile elevilor de clasa a V-a, ci potenţialul acestora în domeniul matematic. Au fost două teste: unul de calcul matematic şi unul de raţionament matematic, observandu-se o diferenţă între rezultate”, a precizat directorului CJRAE, Liliana Jeny Mihai. Studiul arată că abilităţi bune şi foarte bune de calcul matematic au 22,6% dintre elevi, în timp ce la 24,1% dintre elevi acestea sunt foarte scăzute, la 22,1% sunt scăzute, iar la 31,2% dintre elevi aceste abilităţi sunt medii. În ceea ce priveşte raţionamentul matematic, numai 20,2% dintre elevi au obţinut scoruri bune şi foarte bune, în timp ce 19,2% au obţinut rezultate slabe,  27,5% rezultate scăzute, iar 33,1% rezultate medii. “Deşi condiţiile concrete în care a fost desfăşurată cercetarea au presupus investigarea cu prioritate a elevilor din mediul urban, numărul elevilor din mediul rural evaluaţi este suficient de mare pentru a permite realizarea unor comparaţii relevante statistic şi ştiinţific între elevii /şcolile din mediul rural şi urban”, arată studiul. Consilierii şcolari din cadrul CJRAE spun că aceste chestionare ar fi extrem de utile şi la ceilalţi elevi care nu au fost testaţi din punct de vedere psihologic, rezultatele nominale nefiind făcute publice. “Suntem guvernaţi de principiul confidenţialităţii, iar rezultatele  nominale nu le putem da pentru că este nevoie de acordul părinţilor. Importante sunt rezultatele statistice ale celor 1.482 de elevi şi măsura în care elevii cu scorurile cele mai mari, cu potenţialul cel mai mare în ceea ce priveşte aptitudinile matematice se regăsesc la Centrul de pregătire al elevilor  de gimnaziu capabili de performanţă la matematică şi informatică”, a mai precizat directorul CJRAE. Inspectorul de informatică Marilena Oprea, unul dintre coordonatorii Centrului de pregătire, consideră că astfel de teste se pot aplica chiar şi elevilor de clasa a IV-a. “Au fost solicitări şi pentru celelalte tipuri de inteligenţă şi cred că putem coborî şi la clasa a IV-a pentru că dacă am fi avut aceste rezultate în fiecare an am fi avut foarte multe informaţii”, a concluzionat Marilena Oprea. În ceea ce priveşte activitatea Centrului de pregătire al elevilor  de gimnaziu capabili de performanţă la matematică şi informatică, coordonatorii acestuia au anunţat că ţinta lor o reprezintă Olimpiada Internaţională de Matematică din 2018 care se va desfăşura în ţara noastră, la Alba-Iulia. (M. VLĂDESCU)






În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.