Ultima oră

Amenzi de mii de lei pentru casele de schimb valutar

Sorin Tudose
13 feb 2013 1010 vizualizări
Unele case de schimb valutar nu afişau cursurile diferitelor valute

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au verificat la începutul acestei luni nu mai puţin de 14 operatori economici din judeţ care prestează servicii de schimb valutar. La nouă dintre operatori s-au constatat abateri diverse de informare a consumatorilor sau de nerespectare a dispoziţiilor legale specifice acestei activităţi. Pentru abaterile constatate au fost aplicate şapte avertismente şi trei amenzi contravenţionale, în valoare totală de 4.000 lei, iar acolo unde s-a considerat necesar, s-a dispus oprirea temporară a activităţii până la remedierea deficienţelor constatate. Printre abateri se numără neafişarea listelor cursurilor de schimb valutar de vânzare/cumpărare pentru valute, neinformarea clienţilor asupra dreptului de a cere înscrierea pe versoul bonului fiscal (pentru schimb valutar) sau al buletinului de schimb valutar, după caz, a seriilor şi numerelor bancnotelor vândute acestuia. De asemenea, pe panourile din exteriorul unităţilor nu erau înscrise cotaţiile pentru vânzare/cumpărare euro/liră sterlină. La ghişeele de schimb valutar ale unei instituţii financiar-bancare, nu se respectau dispoziţiile privind formatul A4 şi conţinutul formularelor de acceptare a tranzacţiilor, banca invocând faptul că nu i s-ar aplica aceleaşi norme ca şi caselor de schimb valutar. “Pentru a evita nemulţumirile ulterioare, consumatorii trebuie să fie atenţi, înainte de a semna, dacă valorile înscrise sunt cele aşteptate sau cotaţiile pentru valuta schimbată sunt cele afişate. De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că este interzisă afişarea unor panouri cu cursurile de schimb pentru cecuri de călătorie, vouchere sau separat pentru monede. Şi, chiar dacă au semnat formularul de acceptare a tranzacţiei, pot solicita în termen de 24 ore anularea tranzacţiei, în cazul în care constată neconcordanţe între cursul valutar afişat şi cel menţionat în formularul de acceptare a tranzacţiei sau pe bonul fiscal. Am constatat, totuşi, că în ultimele 12 luni nu s-au înregistrat reclamaţii referitor la acest domeniu”, transmite Dumitru Dilă, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. (Sorin TUDOSE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.