„Observatie individuală” pentru elevii temperamentali de la Cuza
Conducerea Colegiului Naţional Cuza a finalizat ancheta referitoare la incidentul petrecut în şcoală în urma căruia ul elev a ajuns la secţia de Urgenţe a Spitalului Judeţean. Prin intermediul unui comunicat profesorii liceului explică întarzierea înregistrată la expunerea punctului de vedere al unităţii prin intenţia de a proteja copiii implicaţi de un „proces” public. „In data de 11 iunie 2012, in timpul examenului de bacalaureat, proba de competente lingvistice, in pauza orelor de curs, a avut loc o altercatie in corpul B-Minicolegiu al Colegiului National „Al.I.Cuza” Focsani intre elevi de la clasa a V-a B. Conducerea Colegiului a informat imediat reprezentantul Inspectoratului Scolar Judetean Vrancea, aflat in incinta scolii impreuna cu un reprezentant al MECTS si a dispus inceperea unei anchete, cu respectarea tuturor procedurilor legale. Acestea au presupus un raport al profesorului de serviciu din acea zi si al profesorului care avusese ora inainte de incident, ascultarea marturiilor copiilor din clasa a V-a B de catre dirigintele clasei, chemarea la o discutie a parintilor elevilor implicati in incident, urmarirea imaginilor inregistrate de camerele de pe holurile Colegiului si din curtea scolii si convocarea Consiliului Clasei si a Comisiei pentru prevenirea si combaterea violentei in scoala, pentru a lua masurile disciplinare necesare, dar si pentru a stabili un plan de masuri pentru prevenirea unor astfel de conflicte. In sedinta comuna a Consiliului Clasei si a Comisiei pentru prevenirea si combaterea violentei in scoala, la care a participat si un reprezentant al Inspectoratului Scolar Judetean Vrancea s-a stabilit, plecand de la ideea ca elevii implicati au doar 11 ani si ca incidentul nu a avut urmari grave, iar o sanctiune prea severa i-ar putea afecta pe termen lung din punct de vedere psihologic, ca celor implicati sa li se aplice prima sanctiune din Regulamentul scolar, observatie individuala”, se arată în comunicatul Colegiului Naţional Cuza. Profesorii unităţii şcolare au decis realizarea unui proiect scolar, „avand ca principal obiectiv crearea unui sistem de monitorizare a comportamentelor elevilor prin sanctiuni pozitive, care sa declanseze autocontrolul si, implicit, autodisciplina in vederea prevenirii actelor de violenta din scoala”.