Ultima oră

POLITICA:Emil Boc: Legea educatiei nu este facuta pentru UDMR, ci pentru modernizarea invatamantului.

Ziarul de Vrancea
13 nov 2010 357 vizualizări
Conflictul constitutional privind asumarea raspunderii este solutionat

Demersurile privind legea educatiei nu sunt facute pentru UDMR sau pentru altcineva, ci sunt demersurile legale prevazute de Constitutie pentru modernizarea acestui domeniu, considera premierul Emil Boc. El mai spune ca presupusul conflict constitutional dintre Parlament si Guvern cu privire la asumarea raspunderii pe aceasta lege ar fi fost solutionat, in conditiile in care a existat doar pana la momentul in care Parlamentul a acceptat ca seful Executivului sa citeasca asumarea si opozitia a depus o motiune de cenzura din aceasta cauza.


* "Legea educatiei nationale nu este o lege speciala pentru cineva din aceasta tara, ci este o lege care modernizeaza din temelii sistemul educational. Din nefericire, in toata aceasta perioada s-au spus atatea minciuni cu privire la aceasta lege si tot felul de neaveniti au vorbit despre ea fara sa fi citit un text din cadrul ei, incercand sa creeze o atmosfera negativa in jurul legii", spune primul ministru, citat de Agerpres.


Emil Boc a enumerat si imbunatatirile pe care ar urma sa le aduca noua legislatie sistemului educational, mentionand numarul redus de ore, o programa mai putin incarcata, fundamentata pe competente si nu pe reproducere de informatii, programul \'after school\', disciplina in invatamantul universitar prin faptul ca impune clasificarea universitatilor si ierarhizarea programelor de studii, "astfel ca parintii si studentii sa stie cat valoreaza diploma" pe care tinerii o primesc la finalul studiilor.


* "Cei care acum nu au performanta, au tot interesul sa conserve situatia existenta", a mai adaugat premierul.


El a tinut sa sublinieze si ca legea este facuta in spirit european si va duce la o descentralizare a Educatiei, iar cu aceasta prevedere este de acord si UDMR: "Toate aceste lucruri sunt noi si ii deranjeaza pe cei care vad Legea Educatiei ca un mijloc de a le deranja apa calduta in care traiesc acum".


In ceea ce priveste conflictul dintre Guvern si Parlament in privinta asumarii raspunderii asupra Legii educatiei, primul ministru spune ca acesta a fost solutionat in momentul in care Parlamentul a acceptat ca seful Executivului sa citeasca asumarea si opozitia a depus o motiune de cenzura din aceasta cauza.


* Emil Boc a amintit ca data sesizarii Curtii de catre Mircea Geoana a fost 19 octombrie, dar ca din acel moment au mai intervenit doua lucruri noi, care au solutionat conflictul juridic: "Curtea a zis: . Dar Curtea nu poate sa solutioneze in locul Guvernului si a Parlamentului si a si spus ca nu poate obliga Guvernul sa renunte la procedura. Cine solutioneaza acest conflict? Autoritatile in cauza. Ce a intervenit nou dupa acel moment al sesizarii Curtii? Au intervenit doua elemente - Parlamentul a fixat data, ora si asumarea raspunderii de catre Guvern, adica Parlamentul, desi era in conflict, a acceptat ca primul ministru sa vina si sa citeasca angajarea raspunderii. Doi, Opozitia, in cadrul procedurii, a depus motiunea de cenzura prevazuta de Constitutie".


* El a adaugat ca, in cazul in care nu dorea sa accepte citirea asumarii, Parlamentul putea sa intruneasca Biroul Permanent Reunit al celor doua Camere: "Acum nu mai e alta iesire, ori motiunea este dezbatuta si este adoptata, si cade si Guvernul, cade si legea, ori motiunea, daca nu se dezbate sau daca se dezbate si este respinsa, Guvernul ramane in picioare si legea merge la promulgare la presedinte. Acum suntem in aceasta procedura, lucrurile nu mai pot fi oprite, ori una, ori alta".


Presedintele Senatului, Mircea Geoana, i-a trimis, sambata dimineata, o scrisoare premierului Emil Boc in care ii solicita acestuia retragerea raspunderii Guvernului asupra proiectului Legii educatiei nationale. Mircea Geoana a precizat ca a facut acesta solicitare \'\'avand in vedere Decizia Curtii Constitutionale nr. 1431 din 3 noiembrie 2010, precum si argumentele prezentate in motivarea acesteia\'\'.



* Motivarea CCR, ambigua



Curtea Constitutionala a publicat, vineri, motivarea deciziei din data de 3 noiembrie, prin care a constatat ca asumarea raspunderii Guvernului asupra Legii educatiei este neconstitutionala deoarece exista un conflict juridic de natura constitutionala intre Parlament si Guvern, in conditiile asumarii raspunderii Executivului asupra unei legi aflate deja in dezbatere parlamentara.


Motivarea CCR nu a adus, insa, mult-asteptatul raspuns privind continuarea sau intreruperea procedurii asumarii raspunderii Guvernului asupra Legii Educatiei: "Cu privire la solicitarea autorului sesizarii, in sensul ca instanta de contencios constitutional sa oblige Guvernul sa renunte la procedura angajarii raspunderii, Curtea constata ca aceasta cerere excedeaza competentei sale, solutia apartinand in exclusivitate autoritatilor publice aflate in conflict", se arata in motivarea CCR.


Premierul Emil Boc a declarat, vineri, la scurt timp dupa publicarea motivarii, ca decizia Curtii Constitutionale permite Guvernului continuarea procedurii asumarii raspunderii pe Legea Educatiei.


de Alina Neagu HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.