Local

Oprișan, lăsat fără permis de conducere auto pentru a treia oară în ultimii nouă ani

Ziarul de Vrancea
2 iun 2020 4359 vizualizări

Ultima dată s-a întâmplat zilele acestea, pe 28 mai 2020, după decizia definitivă a judecătorilor de la Tribunalul Buzău.

Decizia definitivă a judecătorilor de la Tribunalul Buzău vine după un proces care a durat doi ani şi jumătate. În această cauză, aflată pe rolul instanțelor de judecată în perioada menționată, Marian Oprişan, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, a contestat în instanţă procesul verbal prin care i-a fost reţinut permisul de conducere pe data de 29 noiembrie 2017, întocmit de polițiștii Inspectoratului de Poliţiei Judeţean Buzău.

În ziua respectivă, maşina lui Oprişan a fost înregistrată de aparatul radar rulând cu 191 de kilometri pe oră, în afara localităţii Oreavu. “Cea mai mare viteză – 191 km/h a fost înregistrată de aparatul radar în cazul unui bărbat de 52 de ani, din Vrancea, depistat la volanul autoturismului pe DN 2 E85, în afara localităţii Oreavu”, preciza un comunicat al IPJ Buzău. 

Decizia definitivă dată de judecătorii Tribunalului Buzău pe 28 mai 2020, după doi ani și jumătate de procese precizează:“Respinge apelul ca fiind nefondat. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei”.

Este pentru a treia oară în ultimii nouă ani când Marian Oprișan rămâne fără permis de conducere auto din cauza nerespectării legii în privința limitei vitezei de deplasare.

Astfel, în mai 2011, în timp ce mergea spre București, a fost surprins de aparatele radar ale Serviciului Poliției Rutiere Buzău conducând cu peste 100 de kilometri pe oră pe raza municipiului Râmnicu Sărat. Potrivit datelor furnizate atunci de polițiștii buzoieni, "baronul" Oprișan a fost filmat în timp ce circula cu 113km/h pe strada Alexandru Ioan Cuza și a fost tras pe dreapta de agenții rutieri. 

Trei ani mai târziu, pe data de 3 august 2014, pe raza comunei Nicolae Bălcescu, la 10 kilometri de Bacău, un echipaj de poliţie consemnat în procesul verbal de contravenție că şoferul Marian Oprişan a condus maşina cu o viteză ce depăşeşte cu 50 de kilometri limita legală.

Prima oară când Oprișan a avut însă probleme de aceeași natură a fost pe 4 septembrie 2006. Atunci, președintele Consiliului Județean și al PSD Vrancea, Marian Oprișan era, potrivit biroului de presă al IJP Ilfov, surprins la volanulul unui Jeep, în zona Afumați, cu aproximativ 50 de kilometri la ora peste limita legală. 

 Citiți și vizionați și :VIDEO | Jurnalistul Cătălin Striblea la emisunea Rațiunea Zilei la radio Europa FM:Pietonul Oprișan se poate gândi la consecințele vitezei 

 

În fiecare zi la ora 17, la Europa FM auziți un anunț. E singurul pe care nu am vrea să-l facem. El vă spune zilnic câți oameni au murit în accidente de mașină de la începutul anului. Numărul de astăzi a fost 509. Trist. Și cred că e un moment potrivit să vorbim de permisul de șofer pe care domnul Marian Oprișan trebuie să-l predea la poliție.

Pentru cine nu a aflat încă, președintele Consiliului Județean Vrancea a pierdut în instanță procesul prin care contesta ridicarea permisului de conducere de către Poliție. Asta s-a întâmplat cu trei ani în urmă, iar la data respectivă, Poliția l-a oprit pe domnul Oprișan care avea o viteză de 191 de kilometri la oră în afara localității Oreavu, din județul Buzău.

Președintele PSD Vrancea a spus că nu a văzut radarul și că nu crede că depășise viteza legală. Trei ani de procese mai târziu, instanța a încuviințat ridicare permisului. Așa că viteza domnului Oprișan este oficial de 191 de kilometri la oră.

Dar ce legătură are asta cu ceea ce-am spus la începutul intervenției mele? Și anume că, de la începutul anului până azi, în România au murit 509 oameni în accidente de mașină? Adică aproape patru pe zi, dacă socotește toate zilele trecute. Nu uitați însă că două luni nu am putut circula. De fapt, de când am ieșit din izolare, numărul accidentelor crește cu viteză. Pe 22 și 23 aprilie erau 390 de de decese. Pe 1 mai 408, pe 25 mai, 476. Pe 1 iunie, 509.

Marian Oprișan este doar unul dintre șoferii români. Și el nu poate fi ținut vinovat decât pentru faptele sale. Ceea ce judec eu aici este, însă, un tip de atitudine. 191 de kilometri la oră nu e o viteză pe care o atingi accidental. Îți trebuie dorință, curaj și ceva pricepere să atingi acea viteză. Și o țâră de obișnuință. Nu ajungi acolo decât dacă în mod obișnuit ești antrenat pentru asta.

Viteza este a treia cauză a  accidentelor din România. Prima este indisciplina pietonilor, apoi neacordarea priorității la trecerile de pietoni. România ar trebui să ducă campanii de reducere a vitezei în fiecare zi. Pe foarte multe drumuri din România este un adevărat concurs de viteză, iar asta răpește multe vieți. Am ajuns țara cu cei mai mulți morți în accidente rutiere din întreaga Europă.

Radarele fixe, mobile, echipaje de Poliție mai multe și mai corecte toate ar fi soluții. La fel, educația permanentă începută de la școală, dar chiar și la vârste mai târzii. Nu există răspunsuri destule la câte vieți se pierd. Între 2001 și 2017 au murit 39 de mii de oameni în accidente rutiere, după datele Poliției. Și 43 de mii, după datele Institutului de Medicină Legală.

Din păcate noi nu avem destule campanii împotriva vitezei. Dimpotrivă, clasa politică a dus o campanie pe dos. Am avut legi depuse pentru desființarea radarelor nesemnalizate. Proiecte au fost depuse și de PSD și PNL și votate mai de toată lumea cu excepția USR. Legea care împiedica munca Poliției a fost răsturnată de două ori de Curtea Constituțională. Toată campania din Parlament s-a bazat pe faptul că Poliția este problema, nu cei care depășesc viteza.

De asta, orice politician care depășește viteza legală este un exemplu prost. Pentru că arată tuturor că, dacă ai putere, poți treci dincolo de reguli. Asta îi invită pe toți să nu respecte regulile pentru că acesta e modelul de putere. La noi, reușita presupune o mașină mare, o viteză peste limită și un refuz de recunoaștere a autorității și controlului. Acestea sunt elementele care duc la numărul acesta uriaș de morți pe șosele. Și la incapacitatea de găsi răspunsuri. Vă asigur că în anul în care nu vom mai avea legi împotriva ordinii și nici politicieni sancționați, atunci vor apărea zorii normalității.

Text informații + foto+VIDEO:europafm.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.