Local

Ce este certificatul verde de vaccinare sau imunizare la Covid-19 și cum poate fi obținut

Ziarul de Vrancea
26 oct 2021 4160 vizualizări

Certificatul verde de vaccinare sau imunizare la Covid-19 devine obligatoriu pentru aproape toate activitățile desfășurate în România și în aproape toate locurile publice, potrivit unei hotărâri adoptate vineri de Comitetul Național pentru Situații de Urgență. Prin urmare, este important de subliniat ce reprezintă acest certificat verde și cum poate fi el obținut.

Potrivit noilor decizii, certificatul verde va fi solicitat la intrarea în malluri, restaurante, hoteluri și pentru a ieși din casă după ora 22.00. Nu este nevoie de certificat verde în biserică și la magazinele esențiale - cu o precizare: dacă magazinele/farmaciile se află în incinta unui mall, atunci și pentru ele este nevoie de certificat verde.

Cine poate obține un certificat verde

 

Toți cetățenii care:

- au fost vaccinați;

- au un rezultat negativ la un test, realizat la un centru acreditat din România, în ultimele 3 zile pentru test PCR sau ultimele 48 ore pentru test rapid;

- s-au recuperat după infecția cu COVID-19 in ultimele 180 de zile și există un test pozitiv realizat la un centru acreditat din România, cu cel puțin 12 zile vechime;

Citește și:

    Cum intrăm în mall de luni. Raed Arafat a explicat procedura;

    Mersul la biserică nu va fi condiţionat de certificatul verde. Purtarea măștii de protecție şi distanţarea, singurele reguli;

    Raed Arafat îl contrazice pe Sorin Cîmpeanu: ”Creșele sunt singurele care rămân deschise”

Ce conține certificatul verde

- un cod QR

- date esențiale de identificare (nume, prenume și data nașterii)

- date medicale privind vaccinarea, testarea sau recuperarea după COVID-19

Cum descarci certificatul verde

Toate persoanele care s-au vaccinat anti-COVID, au trecut prin boală sau au un test COVID negativ pot descărca certificatul verde privind COVID de aici: https://certificat-covid.gov.ro/.

Generarea certificatului poate dura de la câteva secunde, până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări, iar în momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.

Pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru generarea certificatului digital:

- Autentificarea pe platformă se face pe baza unei adrese de e-mail.

- Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcţiona utilizatorul în pagina principală a platformei.

- Se accesează butonul verde „Certificat nou”.

- Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

- Cetăţenii români şi cei cu CNP emis de autorităţile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, iniţiala numelui, iniţiala prenumelui şi tipul certificatului dorit. Cetăţenii străini selectează opţiunea „Paşaport/Act de identitate” şi completează câmpurile care cuprind: „Ţara care a emis paşaportul”, numărul „paşaportului sau al cărţii de identitate”, iniţialele numelui şi prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

În funcţie de categorie (vaccinat, recuperat după boală sau test negativ) , se completează astfel:

1. Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, judeţul în care a fost vaccinat şi se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.

2. Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.

3. Pentru generarea certificatului de testare, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

4. Pentru eliberarea certificatelor în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani se vor solicita, în funcţie de tipul de certificat solicitat, datele menţionate, cu excepţia seriei şi numărului actului de identitate, precum şi completarea numelui şi prenumelui persoanei care exercită autoritatea părintească asupra minorului, conform legii, şi confirmarea faptului că există acordul acesteia pentru eliberarea certificatului solicitat.

- Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicaţia înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

- Ulterior, în secţiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Sub ce formă trebuie prezentat certificatul verde

- fie digital, pe un dispozitiv mobil

- fie tipărit, pe hârtie

Care este valabilitatea certificatului verde

- certificatele de vaccinare: până la data de 30 iunie 2022;

- certificatele de testare: 48 ore pentru testul antigen rapid și 72 de ore pentru testul RT-PCR;

- certificatele de vindecare: 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, înregistrat în platforma informatică "Corona-Forms";

Unde îți trebuie certificatul verde

Potrivit hotărârii aprobate de CNSU, certificatul verde (care dovedește vaccinarea sau trecerea prin boală) este necesar în următoarele situații:

- deplasarea în afara locuinței după ora 22 (certificatul verde poate fi prezentat pe hârtie sau în format electronic);

- în malluri, restaurante, cafenele, hoteluri;

- în instituții muzeale, biblioteci, librării, cinematografe, studiouri de producție de film și audiovizuală, instituții de spectacole și/sau concerte, școli populare de artă și meserii, organizate și desfășurate în spații închise sau deschise;

- în săli de sport și/sau fitness; jocuri de noroc; piscine interioare; locuri de joacă pentru copii; săli de jocuri;

- în alte unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate

- accesul tuturor persoanelor, cu excepția angajaților, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public. Accesul va fi permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării;

- accesul tuturor persoanelor, cu excepția angajaților, și pentru operatorii economici care funcționează în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan;

Sunt exceptate activitățile religioase precum și cele din unitățile de alimentație publică în care doar se comercializează produsele alimentare și băuturile alcoolice sau nealcoolice dispuse în afara centrelor comerciale, târgurile, bâlciurile și talciocurile, dar și farmaciile.

Instituțiile publice și operatorii economici vor întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea accesului cetățenilor la serviciile publice oferite, în situații urgente (certificat de deces, certificat de naștere, etc.) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, trecerii prin boală sau testării, prin organizarea activității în mediul on-line, în spații deschise, la ghișee dispuse direct în exteriorul clădirilor sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.

Măsurile vor intra în vigoare de luni 25 octombrie 2021 și se aplică pentru cel puțin 30 de zile.

Text informații + foto:Ana Maria Ghiarasim​-observatornews.ro  .


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.