Podul electoral de la Cotesti a fost declarat OK!
Actiunea de verificare a modului in care se comporta investitiile
rurale realizate prin finantare SAPARD a demarat in Vrancea la
inceputul acestei saptamini, dupa ce Ministerul Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale a solicitat in mod expres acest lucru
ca urmare a mai multor suspiciuni. Solicitarea ministeriala este
valabila pentru toate investitiile realizate la masura 2.1., respectiv
"Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale". In cursul zilei
de ieri, o echipa de control a fost formata pentru verificarea
proiectului cu finantare SAPARD din comuna Cotesti care a vizat
modernizarea drumului comunal 204. Investitia a facut obiectul
mai multor articole de presa, dat fiind ca lucrarile au fost speculate
politic, in timp ce ambele capete ale podului au inceput sa se
surpe. Din echipa au facut parte inginerul Ion Voicu, din partea
proiectantului IPTANA, inspectorul de santier Ionelia Rovenschi,
ing Leana Chirila din partea Prefecturii, Marin Iosif si Stefan
Nechita din partea Directiei pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala
Vrancea si primarul comunei, Iacob Sandu. Valoarea totala a
acestui proiect se ridica la 23,246 miliarde lei, insa calitatea
lucrarilor executate a fost frecvent criticata datorita modului in care
s-a comportat investitia. Drumul comunal 204 si podul de la Cotesti
au fost construite in anul 2004 de catre SC Constructii Feroviare -
Grup Colas SA Iasi, cea care nu a desemnat nici un reprezentant
pentru controlul de ieri. Dupa ce a fost inaugurat cu mare fast si
alai pesedist in plina campanie electorala in octombrie 2004, podul
a suferit anumite deteriorari in portiunile care leaga corpul acestuia
cu segmentele de drum de la capat. Dupa nici 6 luni, la cele doua
capete ale podului s-au facut remarcate diferente de nivel.
"Acestea sint normale si se datoreaza tasarii terenului datorita
circulatiei. Veti vedea acest lucru la aproape toate podurile de pe
drumurile nationale", a declarat Ion Voicu, inginerul desemnat de
proiectant, care a mai precizat ca rezistenta podului nu a fost si
nici nu este afectata. Afirmatia pare sa nu tina insa seama de
diferenta de trafic dintre un drum national si unul comunal. Ploile
care au dat nastere viiturilor puternice din luna iulie si august au
fost insa destul de bine suportate de pod. "Noi am precizat de la
inceputul proiectarii ca albia piriului are nevoie de lucari de
hidroamenajare care nu puteau fi executate nicidecum cu banii de
la SAPARD", a precizat aceeasi sursa. Dupa ce drumul a fost
masurat, iar podul "cintarit" din ochi, toti reprezentantii comisiei s-
au declarat de acord ca investitia este corespunzatoare. Cu toate
acestea, datorita viiturilor din vara, investitia va avea nevoie de
alte citeva miliarde de lei pentru a fi mentinuta siguranta
obiectivului. Procesul verbal a consemnat insa si lipsa de
preocupare a autoritatilor comunale, santurile de scurgere de pe
marginea drumurilor fiind pline de balarii si nu numai.