Local

Podul electoral de la Cotesti a fost declarat OK!

Gabriel Sava
26 oct 2005 808 vizualizări
O comisie a Agentiei SAPARD a efectuat masuratori la fata locului

Actiunea de verificare a modului in care se comporta investitiile

rurale realizate prin finantare SAPARD a demarat in Vrancea la

inceputul acestei saptamini, dupa ce Ministerul Agriculturii,

Padurilor si Dezvoltarii Rurale a solicitat in mod expres acest lucru

ca urmare a mai multor suspiciuni. Solicitarea ministeriala este

valabila pentru toate investitiile realizate la masura 2.1., respectiv

"Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale". In cursul zilei

de ieri, o echipa de control a fost formata pentru verificarea

proiectului cu finantare SAPARD din comuna Cotesti care a vizat

modernizarea drumului comunal 204. Investitia a facut obiectul

mai multor articole de presa, dat fiind ca lucrarile au fost speculate

politic, in timp ce ambele capete ale podului au inceput sa se

surpe. Din echipa au facut parte inginerul Ion Voicu, din partea

proiectantului IPTANA, inspectorul de santier Ionelia Rovenschi,

ing Leana Chirila din partea Prefecturii, Marin Iosif si Stefan

Nechita din partea Directiei pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala

Vrancea si primarul comunei, Iacob Sandu. Valoarea totala a

acestui proiect se ridica la 23,246 miliarde lei, insa calitatea

lucrarilor executate a fost frecvent criticata datorita modului in care

s-a comportat investitia. Drumul comunal 204 si podul de la Cotesti

au fost construite in anul 2004 de catre SC Constructii Feroviare -

Grup Colas SA Iasi, cea care nu a desemnat nici un reprezentant

pentru controlul de ieri. Dupa ce a fost inaugurat cu mare fast si

alai pesedist in plina campanie electorala in octombrie 2004, podul

a suferit anumite deteriorari in portiunile care leaga corpul acestuia

cu segmentele de drum de la capat. Dupa nici 6 luni, la cele doua

capete ale podului s-au facut remarcate diferente de nivel.

"Acestea sint normale si se datoreaza tasarii terenului datorita

circulatiei. Veti vedea acest lucru la aproape toate podurile de pe

drumurile nationale", a declarat Ion Voicu, inginerul desemnat de

proiectant, care a mai precizat ca rezistenta podului nu a fost si

nici nu este afectata. Afirmatia pare sa nu tina insa seama de

diferenta de trafic dintre un drum national si unul comunal. Ploile

care au dat nastere viiturilor puternice din luna iulie si august au

fost insa destul de bine suportate de pod. "Noi am precizat de la

inceputul proiectarii ca albia piriului are nevoie de lucari de

hidroamenajare care nu puteau fi executate nicidecum cu banii de

la SAPARD", a precizat aceeasi sursa. Dupa ce drumul a fost

masurat, iar podul "cintarit" din ochi, toti reprezentantii comisiei s-

au declarat de acord ca investitia este corespunzatoare. Cu toate

acestea, datorita viiturilor din vara, investitia va avea nevoie de

alte citeva miliarde de lei pentru a fi mentinuta siguranta

obiectivului. Procesul verbal a consemnat insa si lipsa de

preocupare a autoritatilor comunale, santurile de scurgere de pe

marginea drumurilor fiind pline de balarii si nu numai.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.