Local

Iti poti apara drepturile de consumator!

Dana Chiorescu
6 oct 2005 968 vizualizări
In cadrul Programului Phare intitulat "Intarirea supravegherii Pietei si Protectiei Consumatorilor", Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor va lansa, la sfirsitul acestei luni, o campanie nationala de educare si informare, sub denumirea "Nu esti singur! Iti poti apara drepturile de consumator!". Cum procedeaza interlocutorii nostri daca achizitioneaza un produs nesatisfacator, puteti afla din sondajul urmator.

Marcela Stan, 46 de ani, muncitoare, Focsani


"Probabil prima reactie este de a reprosa vinzatorului. Logic ar fi sa

mergem la OPC. Nu am fost niciodata lovita de asa ceva, dar cred

ca ne-ar fi de ajutor. Cind cumpar produse alimentare, in special

urmaresc termenul de valabilitate iar, in rest, calitatea. Firma nu

garanteaza intotdeauna calitatea. Sint si produse contrafacute, au

doar emblema de firma dar ele sint facute cine stie unde. Nici pretul

nu garanteaza intotdeauna. Uneori gasesti acelasi produs la

diferente foarte mari de pret de la un magazin la altul. Nu am

magazine preferate. Depinde de ce vreau sa cumpar. Populatia nu

prea este pregatita sa se fereasca de produsele contrafacute. In

mass media ar trebui facuta mai multa educatie, chiar si in scoli,

pentru ca cei mici sint cel mai usor de pacalit sau aonsuma produse

nu tocmai sanatoase."


Florenta Lemnaru, 54 de ani, casnica, Focsani


"Daca nu imi convine produsul, ce sa fac? Sa ma duc cu el inapoi

sau la Protectia Consumatorului? Eu nu am patit dar daca mi s-ar

intimpla cred ca cel mai bun lucru ar fi sa inchid ochii si sa ma fac

ca nu s-a inrtimplat. Ar trebui reclamat dar nu imi sta in fire. Daca

reclami la Protectia Consumatorului vine in sprijinul cetateanului, ia

masuri. Dupa cite vedem la televizor, mai citim si prin ziare, ar

trebui sa stim sa ne ferim de produse contrafacute sau care nu

corespund. Nu intotdeauna pretul spune ceva despre calitatea

produsului. Eu produse alimentare nu prea cumpar iar pe celelalte

le iau din magazinele mari. Acum nu mai sint magazine cum erau

pe vremuri, specializate. Intri intr-un magazin si gasesti ce nu

gindesti."


Horiana Secara, 17 ani, eleva, Focsani


"E o invatatura de minte ca data viitoare sa nu mai cumpar produsul

respectiv. Cind merg la cumparaturi ma orientez, in principal, dupa

nevoile pe care le am. De obicei caut produsele naturale, cu cit mai

putine E-uri, verific intotdeauna termenul de valabilitate... Sint patita

si acum verific. Nu am reclamat. Am aruncat produsul respectiv si

m-am resemnat. Nu am luat atitudine, desi consider ca ar fi trebuit,

pentru ca am alte prioritati. Probabil ar fi fost o pierdere de timp. Nu

stiu cum intervine Protectia Consumatorilor pentru ca nu am apelat

niciodata la ei. Populatia nu este foarte bine informata, foarte bine

pregatita sa evite produsele nemultumitoare. Tot protectia

Consumatorilor ar trebui sa informeze populatia."


Stan Trifan, 54 de ani, muncitor, Focsani


"Pe loc ma uit la el si, daca nu imi convine, il refuz. Daca nu, reclam

la Protectia Consumatorilor. Nu mi s-a intimplat niciodata. Ei

intervin intotdeauna. Anunti, vin la fata locului, constata si iau

masuri. Nu am magazine anume din care imi fac cumparaturile. De

unde nimeresc. Ma uit la termenul de garantie la alimente, iar la

celelalte la aspectul lor. La haine se uita sotia. Nu e obligatoriu

daca escump sa fie si bun. Nimic nu garanteaza calitatea la ora

actuala. Asa e la noi, in Romania. Ce e facut pentru export este fara

cusur. Noi, romanii, facem rabat de la calitate."


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.