Iti poti apara drepturile de consumator!
Marcela Stan, 46 de ani, muncitoare, Focsani
"Probabil prima reactie este de a reprosa vinzatorului. Logic ar fi sa
mergem la OPC. Nu am fost niciodata lovita de asa ceva, dar cred
ca ne-ar fi de ajutor. Cind cumpar produse alimentare, in special
urmaresc termenul de valabilitate iar, in rest, calitatea. Firma nu
garanteaza intotdeauna calitatea. Sint si produse contrafacute, au
doar emblema de firma dar ele sint facute cine stie unde. Nici pretul
nu garanteaza intotdeauna. Uneori gasesti acelasi produs la
diferente foarte mari de pret de la un magazin la altul. Nu am
magazine preferate. Depinde de ce vreau sa cumpar. Populatia nu
prea este pregatita sa se fereasca de produsele contrafacute. In
mass media ar trebui facuta mai multa educatie, chiar si in scoli,
pentru ca cei mici sint cel mai usor de pacalit sau aonsuma produse
nu tocmai sanatoase."
Florenta Lemnaru, 54 de ani, casnica, Focsani
"Daca nu imi convine produsul, ce sa fac? Sa ma duc cu el inapoi
sau la Protectia Consumatorului? Eu nu am patit dar daca mi s-ar
intimpla cred ca cel mai bun lucru ar fi sa inchid ochii si sa ma fac
ca nu s-a inrtimplat. Ar trebui reclamat dar nu imi sta in fire. Daca
reclami la Protectia Consumatorului vine in sprijinul cetateanului, ia
masuri. Dupa cite vedem la televizor, mai citim si prin ziare, ar
trebui sa stim sa ne ferim de produse contrafacute sau care nu
corespund. Nu intotdeauna pretul spune ceva despre calitatea
produsului. Eu produse alimentare nu prea cumpar iar pe celelalte
le iau din magazinele mari. Acum nu mai sint magazine cum erau
pe vremuri, specializate. Intri intr-un magazin si gasesti ce nu
gindesti."
Horiana Secara, 17 ani, eleva, Focsani
"E o invatatura de minte ca data viitoare sa nu mai cumpar produsul
respectiv. Cind merg la cumparaturi ma orientez, in principal, dupa
nevoile pe care le am. De obicei caut produsele naturale, cu cit mai
putine E-uri, verific intotdeauna termenul de valabilitate... Sint patita
si acum verific. Nu am reclamat. Am aruncat produsul respectiv si
m-am resemnat. Nu am luat atitudine, desi consider ca ar fi trebuit,
pentru ca am alte prioritati. Probabil ar fi fost o pierdere de timp. Nu
stiu cum intervine Protectia Consumatorilor pentru ca nu am apelat
niciodata la ei. Populatia nu este foarte bine informata, foarte bine
pregatita sa evite produsele nemultumitoare. Tot protectia
Consumatorilor ar trebui sa informeze populatia."
Stan Trifan, 54 de ani, muncitor, Focsani
"Pe loc ma uit la el si, daca nu imi convine, il refuz. Daca nu, reclam
la Protectia Consumatorilor. Nu mi s-a intimplat niciodata. Ei
intervin intotdeauna. Anunti, vin la fata locului, constata si iau
masuri. Nu am magazine anume din care imi fac cumparaturile. De
unde nimeresc. Ma uit la termenul de garantie la alimente, iar la
celelalte la aspectul lor. La haine se uita sotia. Nu e obligatoriu
daca escump sa fie si bun. Nimic nu garanteaza calitatea la ora
actuala. Asa e la noi, in Romania. Ce e facut pentru export este fara
cusur. Noi, romanii, facem rabat de la calitate."