Local

Profituri mici, angajati multi

Doina Ganea
17 apr 2007 1182 vizualizări
Cind e vorba de infiintarea unor noi posturi, directorul de la transportul local, Ion Diaconu nu considera ca se pierd banii u acesta apreciaza ca pierderile sint rezultatul unei grele mosteniri si nicidecum al unui management deficitar

O parte a celor care minuiesc volanul la SC Transport Public Focsani se arata nemultumita de numarul mare de angajati "tesa" din cadrul societatii, care primesc lefuri mai mari decit soferii. Dupa cum declara chiar directorul Ion Diaconu, situatia de la SC Transport Public SA Focsani nu este tocmai roz si face fata cu greu cheltuielilor. Tocmai din acest motiv conducerea firmei a cerut Consiliului local aprobare pentru marirea pretului biletelor la transportul urban de calatori, incepind cu 1 aprilie 2007. Intr-un raport justificativ prezentat alesilor locali, Ion Diaconu arata ca ratele de leasing la microbuzele si midibuzele din parcul auto se platesc in principal din subventiile primite de la bugetul local si din credite bancare. "In anul 2007, societatea are de recuperat pierderile din anii precedenti in valoare de 277.800 lei si de achitat rate de capital si dobinzi aferente in valoare de 1.013.315 lei", se arata in raportul prezentat alesilor locali la sedinta de luna trecuta. In aceste conditii, societatea care are in prezent 115 salariati nu s- a sfiit sa faca an de an angajari, ultima persoana fiind auditorul intern, post infiintat anul trecut cu aprobarea consilierilor locali. Aceste angajari par nejustificate in ochii soferilor, care reprezinta de fapt sursa de venit a firmei. "S-au creat posturi inexistente: inspector principal de trafic, verificator de diagrame, verificator de grafic, verificator de gestiuni si verificator general de gestiuni. S-a creat un loc de munca de auditor, ocupat de o doamna venita de la primarie, despre care lumea nu stie cu ce se ocupa. Si postul de consilier juridic este ocupat de citiva ani de sotul unei doamne juriste care lucreaza in primarie. Salariul juristului este de vreo 20 de milioane de lei (vechi - n. r.). Din 8 ore cit ar trebui sa fie la serviciu, daca este vreo ora. Au scos taxatoarele pe motiv ca primeau bani prea multi, in schimb au facut posturile acestea noi", ne-a declarat sub rezerva anonimatului unul dintre soferii de la SC

Transport Public SA.


Juristul de laTransport isi merita banii


Directorul Ion Diaconu sustine insa noii angajati fac toti banii, mai ales cind de vorba de consilierul juridic Cristian Dumitrescu, a carui sotie Magda Dumitrescu este, de asemenea, jurista in cadrul Primariei Focsani. Problema numarului de angajati de la Transportul Public si a eficientizarii activitatii au fost ridicate si la o intilnire intre conducerea firmei si alesii locali de catre consilierul PD Mirela Bizna. "Este simplu sa veniti toata ziua-buna ziua cu mina intinsa la majorarea de tarife, dar aceasta este eficienta

manageriala? La alte activitati v-ati gind it? Daca ar fi fost firma dumneavoastra tot asa ati fi "procedat?", l-a intrebat Mirela Bizna pe seful transportatorilor in comun din Focsani. Aceasta a mai vrut sa stie cum isi justifica salariile atitia angajati, inclusiv juristul Cristian Dumitrescu. Directorul de la SC Transport Public SA, Ion Diaconu, si-a laudat insa juristul pe care il plateste cu aproape 2.000 lei pe luna, pentru a i-a cistigat toate procesele si i-a pus ordine in contracte si legislatie. Aceasta in conditiile in care pina la venirea lui Ion Diaconu in fruntea societatii de transport, in anul 2000, a existat un post de jurist cu jumatate de norma, care ulterior a si fost desfiintat, fiind considerat nerentabil. "Si eu mi-am

pus la un moment dat problema ca ar fi de ajuns jumatate de norma pentru jurist, dar pe parcurs s-a dovedit de mare folos. Avem procese, nu multe ce-i drept, dar avem. Si pina acum le-am cistigat pe toate. In plus, de cind avem juristul avem mai multa ordine in actele legislative si contractele pe care le incheiem cu tertii. Cit priveste postul de auditor, aici ne-a obligat legea sa infiintam unul. In plus, orice modificare in organigrama si statul de functii al societatii a fost aprobata de Consiliul local", ne-a declarat

Ion Diaconu. Potrivit acestuia, toate posturile infiintate isi justifica prezenta. Din numarul total de 115 angajati, la "birou" nu lucreaza decit maxim 20 de persoane, 11 sint controlori si restul soferi si mecanici. Daca in anul 1999, cind la SC Transport Public local era alta conducere, avea 152 de angajati si un profit in valoare de 252 de milioane de lei vechi, in anul 2005 profitul firmei a fost de 18.501 lei (185 milioane lei vechi), iar numarul angajatilor scazuse la 110 persoane. (D. GANEA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.