Haine sau mîncare?
Românii intenţionează să cheltuiască mai puţin pe haine în următoarele şase luni, dar nu îşi vor reduce cheltuielile pentru mîncare şi produse alimentare, arată un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Winkle, prezentat vineri, cu ocazia lansării oficiale a activităţii în România. Studiul, care a vizat atitudinile consumatorilor în 12 ţări - Rusia, Brazilia, India, China, Canada, România şi state central şi vest-europene, arată că românii intenţionează să cheltuiască mai mult cu asigurările şi comunicaţiile mobile, a declarat pentru Agerpres directorul Winkle pentru Europa de Est, Dragoş Sincă.
În ceea ce priveşte modul cum se văd ei înşişi, consumatorii din România sînt mai veseli, optimişti şi spun mai des ceea ce gîndesc, spre deosebire de consumatorii din alte state, cum ar fi Rusia, a adăugat Sincă. Potrivit studiului, puţini români consideră medicul ca fiind prima opţiune (23%), atunci cînd au o problemă de sănătate, în timp ce un procentaj mai mare preferă să consulte un prieten sau o cunoştinţă care are simptome similare şi să folosească tratamente alternative (30%).
Referitor la atitudinea faţă de bani şi bănci, studiul relevă o atitudine similară a consumatorilor din cele 12 ţări - banii sînt un scop în viaţă, dar şi un instrument de responsabilitate faţă de familie. "A pierde bani este ca şi cum aş pierde pe cineva drag" - este atitudinea asumată de majoritatea respondenţilor din cele 12 state care au făcut obiectul cercetării Winkle.
În schimb, comparativ cu alte state, un procentaj mai mic dintre români au încredere în banca cu care lucrează şi consideră serviciile şi tarifele băncilor ca fiind corecte şi justificate.