Național

Romanii sînt de acord cu predarea religiei în şcoli

Ziarul de Vrancea
9 sep 2011 624 vizualizări
Cu toate acestea, procentul celor care susţin obligativitatea cursurilor de religie a scăzut simţitor în ultimii 4 ani

Aproximativ 86% dintre cetăţenii români cred că religia trebuie predată în şcoală, în timp ce numai 8% au sînt de părere contrară, reiese dintr-un studiu realizat de Fundaţia Soros România. În plus, 50% dintre repondenţi cred că religia trebuie să fie materie obligatorie. În cinci ani numărul celor ce sînt de acord cu religia obligatorie în învăţămîntul public a scăzut de la 71% în 2006 la 50% în 2011, o tendinţă confirmată de procentul de 64% înregistrat în 2007. În acelaşi timp, ponderea celor ce nu sînt de acord cu obligativitatea religiei practic s-a dublat, de la 22% la 40% în acelaşi interval de timp. Se poate spune că înregistrăm o schimbare semnificativă a opinie publice şi nu avem motive să ne îndoim că tendinţa va continua în aceeaşi direcţie, se arată în studiul "Religie şi comportament religios".

Majoritate: "Religia nu trebuie predată de preoţi"

Cu toate acestea, în România există încă un procent covîrşitor de oameni care cred că elevii ar trebui să studieze religia. Astfel, 50% dintre români sînt de părere că religia trebuie să fie o materie obligatorie, faţă de 40% care cred că ar trebui să fie opţională. 52% dintre respondenţi spun că elevii ar trebui să participe la cursuri care prezintă doar religia lor şi doar 32% preferă cursurile la care sînt prezentate mai multe religii. De asemenea, 38% dintre respondenţi cred că religia ar trebui să fie predată de preoţi, iar 46% sînt de părere că ar trebui predată de profesori specializaţi în istoria religiilor. În acelaşi timp, procentul persoanelor cu vîrsta pînă în 30 de ani care spun să nu se predea religia la şcoală este de 16%, dublu faţă de media naţională. Mai mult, în rîndul celor care la momentul sondajului erau elevi sau studenţi, procentul creşte la 24%.
Datele au fost culese, în perioada 1 - 21 iunie 2011, de compania Internaţional Brand Consultants. Eşantionul a fost de 1.204 persoane, reprezentativ pentru populaţia ţintă cu o eroare de plus, minus - 2,9%.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.