Național

Vanzarile de vinuri frantuzesti, afectate de un boicot al americanilor

Ziarul de Vrancea
14 feb 2006 668 vizualizări
Vanzarile de vinuri frantuzesti in Statele Unite au fost mai mici cu 112 milioane de dolari din cauza unui boicot al americanilor, nemultumiti de pozitia Frantei fata de razboiul din Irak, potrivit unui studiu al Biroului National pentru Cercetari Economice din SUA, citat de Reuters.

Ostilitatea, concretizata si prin redenumirea cartofilor prajiti ("french fries"), in cartofii

libertatii ("freedom fries"), la bufetul Camerei Reprezentantilor, a provocat scaderea semnificativa

a vanzarilor de vinuri frantuzesti in primele sase luni dupa invazia Irakului, au declarat economistii

Larry Chavis and Phillip Leslie.

"Estimam ca, la nivelul maxim al boicotului, cantitatea de vin provenit din Franta vandut in

Statele Unite a fost cu 26% mai mica decat in mod normal", se arata in raport.

Pe parcursul celor sase luni, economistii estimeaza ca, in lipsa conflictului referitor la Irak,

vanzarile de vinuri frantuzesti ar fi fost cu 13% mai mari.

Importurile de vinuri din Franta au fost, in perioada mentionata, in valoare de 695 de

milioane de dolari, pierderile fiind de circa 112 milioane de dolari.

Studiul a fost realizat prin analizarea vanzarilor supermarketurilor din Boston, Los

Angeles, San Diego si Houston.

Orasele au fost selectate pentru a tine seama de orientarea politica a populatiei care, in

primele doua orase, a votat, la alegerile prezidentiale din 2000, in favoarea candidatului

democrat, iar in ultimele doua in favoarea celui republican. Factorul politic nu a avut insa un rol

decisiv.

Cele mai afectate au fost cele mai ieftine si cele mai scumpe vinuri, in primul caz

deoarece consumatorii au fost indiferenti in privinta sortimentului baut, in timp ce al doilea grup a

cumparat bautura pentru a o oferi cadou, astfel incat oamenii nu au fost afectati prea mult de

schimbare.

Vinurile cu preturi cuprinse intre 12-26 de dolari au fost putin afectate, in unele cazuri

avand loc chiar o crestere usoara a vanzarilor.

"Cumparatorii de vinuri frantuzesti cu preturi medii sint un grup de consumatori cu gusturi

mai rafinate, care cumpara mai ales pentru consumul propriu, si nu pentru cadouri. Astfel, aceste

persoane sint mai putin dispuse sa isi schimbe obiceiurile", se mai arata in studiu.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.