Altex a raportat o cifra de afaceri de 275 milioane de euro in 2005
La nivelul anului 2004, Altex a inregistrat un avans al cifrei de afaceri de 36,9%, pana la
594,06 milioane de lei cu TVA (146,6 milioane de euro, calculat la cursul mediu anuntat de BNR),
in timp ce rezultatul net a atins 6,8 milioane de euro.
"Anul 2005 a fost unul dificil pentru Altex, dar rezultatele financiare de la finele anului
arata ca ne-am indeplinit obiectivele propuse. Dezvoltarea companiei a fost sustinuta in 2005 de
fonduri in valoare de 15 milioane de euro, proces care va continua si in acest an, urmand sa fie
alocate 25 milioane de euro", a adaugat Ostahie.
Altex va deschide in acest patru magazine cu suprafete mari Media Galaxy si 20 unitati
Altex.
In 2005, grupul a deschis 26 de magazine Altex Megastore si patru unitati Media Galaxy,
reteaua de teritoriala Altex insumand o suprafata de peste 60.000 metri patrati. In prezent, Altex
detine peste 120 de magazine si opt unitati Media Galaxy.
Societatea a investit anul trecut 7,5 milioane de euro pentru achizitionarea Cometex
Suceava si a alocat doua milioane de euro pentru lucrarile de modernizare.
Potrivit datelor companiei, vanzarile in rate au reprezentat aproximativ 60% din volumul
afacerilor Altex, in scadere comparativ cu anii precedenti, ca urmare a cresterii achizitiilor cu plata
pe loc.
"Aceasta tendinta va continua si in 2006, cand in reteaua Altex vanzarile in rate si cele
cash vor ajunge sa ocupe procente egale in vanzarile totale ale companiei", a afirmat Ostahie.
Conform lui Ostahie, cota companiei a atins 30% din piata de profil, la finele anului
precedent, principalii competitori fiind Domo si Flanco.
Ostahie a afirmat ca cheltuielile alocate chiriilor au crescut cu 82% fata de anul
precedent, investitiile in marketing au fost cu 188% mai mari comparativ cu 2004, in timp
ce cheltuielile alocate distributiei si logisticii aproape s-au dublat.
"In acelasi timp, stocul de marfa a avansat cu 68%, iar activele imobilizate cu peste
100%. In paralel insa, in 2005, creantele au scazut cu 57% fata de 2004", a spus presedintele
grupului de firme Altex.
Conform datelor Mnisterului Finantelor, Altex avea la sfarsitul anului 2004 creante in
valoare de 24,39 milioane de euro (suma calculata la cursul mediu anuntat de BNR din 2004), in
urcare cu aproape 40% comparativ cu 2003.
Potrivit estimarilor companiei, marca proprie de calculatoare Davio detine 30% din piata
de retail, in timp ce marca de televizoare Teletech a ajuns la 10% din piata.
"Vom lansa si alte marci proprii de produse electrocasnice. Studiile arata ca pe piata de
profil exista posibilitatea de a lansa noi branduri", a afirmat Ostahie.
Un alt proiect important al companiei este reprezentat de continuarea planurilor de
extindere a retelei in tarile din regiune.
"Luam in calcul varianta achizitionarii unui jucator de profil de pe pietele Bulgariei si
Serbiei. De asemenea, si pe piata locala intentionam sa facem o achizitie pentru a ne consolida
pozitia", a spus Ostahie.
Intrebat daca informatiile din piata privind posibila preluare a retelei de magazine
UltraPRO sint reale, Ostahie a afirmat ca aceasta companie poate fi o potentiala tinta.
"Cu proprietarul acestei companii, Cristian Fughina, am fost coleg de facultate. In
discuttiile noastre am abordat acest subiect, dar momentan nu s-a concretizat nimic. In orice caz,
o viitoare achizitie trebuie sa aduca sinergii in cadrul grupului", a afirmat reprezentantul Altex.
El a mai spus ca, pana la finele lunii iunie, discutiile privind atragerea unui investitor
financiar se vor concretiza prin incheierea unui acord de preluare a unui pachet de 20-30% din
actiunile Altex.
"Infuzia de capital ne va permite sa ne extindem si pe pietele din Bulgaria si Serbia", a
incheiat Ostahie.