Național

Se intoarce proiectul legii anvelopelor de iarna

Ziarul de Vrancea
17 ian 2011 627 vizualizări
Obligativitatea echiparii masinilor cu anvelope de iarna este mentinuta doar pe portiunile de drum acoperite de zapada n transportatorii isi pot echipa camioanele cu lanturi n sanctiunile sint dure: pina la 20 de puncte penalizare, amenda sI retinerea certificatului de inmatriculate n proiectul legislativ, lansat de Ministerul Transporturilor, se afla in dezbatere publica

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a lansat in dezbatere publica un nou proiect de ordonanta care prevede obligativitatea echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna in sezonul rece si estimeaza ca statul va incasa TVA de 445 milioane euro din vinzarile de cauciucuri.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a prezentat in luna noiembrie un proiect potrivit caruia posesorii tuturor categoriilor de vehicule vor fi obligati sa echipeze masinile cu astfel de anvelope, prevedere la care s-a renuntat ulterior, iar masura a ramas sa se aplice doar in cazul transportatorilor.

Conform proiectului actual, conducatorii vehiculelor care nu sint dotate cu anvelope de iarna in sezonul rece vor fi penalizati cu 9 pina la 20 de puncte, amenda si retinerea certificatului de inmatriculare sau inregistrare al masinii. Aceasta - daca vor fi prinsi pe portiuni de drum acoperite cu zapada.

în cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al celor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, masina trebuie echipata cu anvelope de iarna pe axele de tractiune si/sau sa aiba montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate. In schimb, masinile grele de transport marfa pot folosi lanturi antiderapante in locul cauciucurilor speciale.

"în Romania este inmatriculat un parc de 5,38 milioane de vehicule, din care aproximativ 1,1 milioane nu necesita echiparea cu anvelope speciale (remorci, tractoare, troleibuze, mopede etc). Prevederile ordonantei urmeaza sa fie aplicate pentru aproximativ 4,28 milioane vehicule, din care 70.000 reprezinta parcul aflat in dotarea institutiilor publice. Diferenta de 4,21 milioane autovehicule care apartin diverselor persoane fizice si juridice ar reprezenta un efort de 1,85 miliarde euro, din care ar reveni bugetului de stat (numai din TVA incasat) suma de 445 milioane euro, ceea ce inseamna venituri suplimentare la bugetul de stat si nu cheltuieli", se arata in nota de fundamentare.

O alta prevedere stabileste ca, in cazul utilizarii unui vehicul care prezinta defectiuni tehnice majore si/sau periculoase, se suspenda dreptul de utilizare a masinii prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice, aplicindu-se si sanctiunea contraventionala. Actele si placutele de inmatriculare se restituie, la cerere, dupa prezentarea dovezii privind efectuarea unei noi inspectii tehnice.

în cazul accidentelor rutiere care au avut drept consecinte degradarea si/sau distrugerea elementelor care fac parte integranta din drum, asiguratorul vehiculului si proprietarul vor suporta costurile interventiei de reparare.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.