Național

Trenul groazei: defectiune sau mina criminala?

Ziarul de Vrancea
22 sep 2009 871 vizualizări
Autoritatile investigheaza un posibil act de sabotaj care a provocat catastrofa feroviara de linga Craiova n potrivit primelor investigatii, la fata locului au fost gasite suruburi desfacute cu o cheie speciala n sindicalistii dau vina pe starea extrem de proasta a infrastructurii

Acceleratul Timisoara Nord "" Bucuresti, avind in componenta opt vagoane, cu peste 300 de calatori, s-a aflat ieri dimineata la un pas de catastrofa umana. Trenul a deraiat la zece kilometri dupa Craiova, la ora 2.30 dimineata, provocind o spectaculoasa rasturnare de vagoane, in care, miraculos, doar 15 calatori au fost raniti usor. Despre cauze prim-procurorul Parchetului Curtii de Apel Craiova, Elisabeta Dragut, arata ca anchetatorii nu exclud nicio varianta. "Mergem atit pe neindeplinirea defectuoasa, minuire defectuoasa, nu excludem niciun fel de varianta care ar fi putut duce la asemenea catastrofa. In orice caz, pedepsele se duc pina la 25 de ani daca vom dovedi la finalul anchetei ca accidentul a fost produs intentionat", a afirmat prim-procurorul. Ultima verificare pe tronsonul respectiv a avut loc duminica. Prim-procurorul a mai spus ca de la ora 21.00 si pina in jurul orei 1.00 nu s-a deplasat niciun tren pe acea linie de cale ferata si a confirmat faptul ca suruburile de la calea ferata de la locul accidentului au fost desurubate, fiind gasite in apropiere. In jurul orei 1.00, pe acea cale ferata a trecut un tren de marfa.


Berceanu merge pe varianta unui act intentionat


Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, nu are dubii ca ar fi fost o mina criminala la mijloc. El sustine ca persoana care a desfacut suruburile care fixau sina, in zona unde a deraiat trenul, stia ce face, intrucit a desfacut o eclisa care prinde doua portiuni de sina, si nu prinderile verticale, astfel incit trenul nu putea trece fara sa se intimple un accident. Berceanu a exclus varianta ca persoanele care au desfacut suruburile sa fi incercat sa fure bucati de sina, intrucit in apropiere era o sina care fusese mai de mult demontata si ar fi putut fi luata de eventualii hoti. Anchetatorii au gasit si un bidon cu un ulei folosit pentru a putea desface buloanele de la calea ferata. "Dupa primele aprecieri ale celor din echipele care au venit azi-noapte pentru a face verificari, se pare ca e un act intentionat, pentru ca au fost desfacute niste buloane care, pentru a fi desfacute, au fost unse cu un ulei, pentru ca ele sunt intepenite, ruginite. S-a gasit si bidonul cu acea substanta", a afirmat ministrul Transporturilor. Ministrul a precizat ca primele aprecieri merg in directia unui act intentionat, dar ca asteapta ca specialistii sa-si spuna cuvintul.


Suspectul este un fost angajat, concediat pentru probleme psihice

Trei persoane au fost audiate de procurori, una dintre acestea, un fost angajat al CFR care este bolnav psihic, fiind principalul suspect. Principalul suspect se numeste Florin Vlad, de 50 de ani, care a activat ca impiegat de miscare pina in anul 2000, cind nu a trecut un test psihologic. In 2003, a fost disponibilizat, dar a dat compania in judecata si a cistigat. In baza unei hotariri judecatoresti, omul a fost reangajat ca muncitor necalificat. Ideea este ca locul de munca pe care a fost reangajat era unul in care avea permanet oameni in jur si nu implica decizii care sa tina de siguranta traficului feroviar. Fostul angajat locuieste in Circea, unde s-a produs accidentul, iar ieri dimineata, in jurul orei 4.00, el statea cu luminile aprinse in locuinta. Cind politistii s-au apropiat de casa lui, barbatul a fugit, fiind prins dupa aproape o ora. Surse din Politie spun ca fostul angajat amenintase de mai multe ori ca se va razbuna pentru ca a fost dat afara. Inca doua persoane sunt audiate in legatura cu accidentul feroviar, insa acestea ar avea alibiuri.


Ion Molea: Este o tentativa de musamalizare


Presedintele Federatiei Miscare Personal, Ion Molea, sustine ca "autoritatile incearca sa musamalizeze acest caz, dind vina pe o mina criminala care nu va fi prinsa niciodata".

"De fapt, suntem harcea-parcea la infrastructura", a precizat Ion Molea, care a cerut si demisia ministrului Transporturilor, Radu Berceanu. Molea a mai declarat ca cel care teoretic a desfacut suruburile sinei de cale ferata nu ar fi avut suficient timp. "Ultimul tren care a fost pe sine inaintea acceleratului deraiat nu a trecut cu mai mult de o ora inainte de accident. Sa stabileasca comisia de cit timp a avut nevoie cel care a desfacut suruburile. Trebuia sa fie desfacut pe sapte metri si pe stinga si pe dreapta pentru a se intimpla o asemenea tragedie", a mai spus Ion Molea, presedintele Federatiei Miscare Personal.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.