Național

Numai 6% dintre romani intentioneaza sa-si cumpere o masina

Ziarul de Vrancea
17 sep 2009 562 vizualizări
Criteriile cele mai importante luate in calcul la achizitia unui automobil sint pretul avantajos, consumul redus de carburant si marca

Numai 6% dintre romani intentioneaza sa cumpere o masina in urmatoarele 6 luni, comparativ cu 2008, cind 9% spuneau acest lucru, criteriile cele mai importante luate in calcul fiind pretul avantajos (36%), consumul redus de carburant (24%) si marca (18%), potrivit unui studiu GfK Romania. Totusi, in cazul adultilor de pina in 30 de ani, educati, provenind din gospodarii mari, probabilitatea de a achizitiona un automobil creste semnificativ. De asemenea, in ceea ce priveste criteriile luate in calcul la alegerea unui automobil, modelul si service-ul avantajos sint cele care conteaza cel mai putin. "Daca analizam situatia pe regiuni ale tarii, muntenii sint foarte interesati de pret, ardelenii de consumul redus, in vreme ce locuitorii din Banat, Crisana, Maramures si Muntenia de marca automobilului. In comparatie cu barbatii, femeile sint mai interesate de aspecte precum culoarea sau elementele de siguranta ale masinii pe care o conduc", se arata in studiul MotoBus realizat de Gfk. De asemenea, doar 37% dintre romani detin o masina proprietate personala, mai frecvent in Bucuresti si zonele urbane. In ceea ce priveste preferintele de marca, acestea se indreapta in special catre Volkswagen, Logan si Opel, cu aproape 60 de procente, urmate de branduri precum Audi si BMW. In privinta automobilelor detinute propriu-zis insa, peste jumatate dintre romani declara ca sint posesori de Dacia (13% Logan si 40% alte modele), urmate de Volkswagen si Opel. De asemenea, 55% si-ar cumpara o masina second hand, in special cei din Ardeal si din Banat, Crisana, Maramures - cei mai apropiati de granita cu tarile din Vest. Romanii prefera, in general, sa plateasca cash pentru automobilul cumparat, mai ales cei din spatiul rural. Ponderea lor este, de altfel, in crestere cu 6% fata de anul trecut. Creditele auto sint cele mai putin populare metode de plata. MotoBus este un studiu care monitorizeaza lunar evolutia parcului auto din Romania si ia in calcul variabile precum: probabilitatea de a cumpara un automobil, criteriile in alegerea masinii, marcile detinute si cele dorite, modalitatile de plata preferate sau profilul demografic al posesorilor de automobile. Esantionul, reprezentativ la nivel national, este de aproape 2.000 subiecti intervievati in fiecare luna, iar perioada de derulare a fost iulie 2008 "" iulie 2009.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.