Criza a ajuns si in halba de bere
Volumul vinzarilor de bere de pe piata autohtona a scazut in primele sase luni ale anului cu 10% fata de perioada similara a anului precedent, de la 9,9 milioane hectolitri pina la 9 milioane hectolitri, a anuntat ieri Asociatia Berarii Romaniei. "Aceasta situatie are loc pe fondul crizei economice generale, care a determinat o scadere a puterii de cumparare a romanilor si schimbari in obiceiurile de consum ale acestora. Astfel, desi romanii continua sa aprecieze berea, ei o consuma mai rar si in cantitati mai mici decit in anii anteriori. In egala masura, factorul meteorologic a condus la scaderea volumului de vinzari, vremea in acest an fiind mai rece si mai ploioasa, mai ales in primul trimestru al acestui an", se arata in comunicatul Asociatiei. Volumul la nivel de Asociatie a inregistrat o usoara crestere, de 5,06%, membrii acesteia raportind 8,3 milioane hl bere vinduti, comparativ cu perioada similara a anului 2008 cind au vindut 7,9 mil hl. Cresterea volumului raportat de Berarii Romaniei reprezinta de fapt o consolidare a vinzarilor, rezultata din contributia Romaqua Group, companie care s-a alaturat Asociatiei la inceputul anului 2009 si din fuziunea companiei Heineken cu Bere Mures. La nivelul Asociatiei "Berarii Romaniei", volumul din primul semestru insumeaza vinzarile celor cinci membrii producatori de bere, si anume Heineken Romania, InBev Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si URSUS Breweries. "Este evident ca situatia mediului economic general are o influenta si asupra industriei de bere, desi impactul este mai mic fata de alte industrii. Previziunile pentru cea de a doua jumatate a anului sint greu de facut in acest moment. Va trebui sa vedem cum se incheie sezonul de vara, dar si acesta deja da semne ca este mai slab decit in anii anteriori", a declarat presedintele Asociatiei "Berarii Romaniei", Stephan Maria Weber. Potrivit asociatiei, industria berii din Romania este un sector cu o contributie importanta la economia locala, consumul de bere fiind acoperit in proportie de 98% de productia interna. La nivelul anului 2008, investitiile raportate de membrii Asociatiei insumau 200 milioane de euro, iar industria berii asigura un numar direct de 6.700 de locuri de munca, in timp ce contributia totala la bugetul de stat se ridica la 272 milioane euro. Potrivit datelor furnizate de Asociatia Berarii Romaniei, piata berii din Romania a inregsistrat o crestere de 4,1% in 2008, vinzarile ajungind la 20,2 milioane de hectolitri de bere. Asociatia Berarii Romaniei a fost fondata in 2004 si are in prezent cinci membrii acoperind peste 80% din industria berii.