Medicii reclamă sincope în funcţionarea cardului de sănătate
Medicii de familie reclamă modul de funcţionare a cardului de sănătate. Aproape 20 doctori de familie din cadrul Patronatului Medicilor de Familie Vrancea l-au băgat joi în şedinţă pe Mihai Copaci, preşedintele director general al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea, şi au reclamat modul defectuos de funcţionare a cardului, unicul sistem de validare a serviciilor de la 1 septembrie. Aceasta în condiţiile în care nu puţine sunt situaţiile în care sistemul se blochează şi medicii fie nu mai pot valida serviciile acordate, fie pacienţii nu pot intra în posesia medicamentelor prescrise de către doctori. Medicii au acuzat şi faptul că sistemul ridică cele mai mari probleme vinerea, situaţie în care există riscul ca serviciile acordate să nu fie validate în termenul legal de 72 de ore şi să se înregistreze economii. “Sistemul informatic este al lor şi trebuie să-l facă să funcţioneze pentru că nu este normal să funcţioneze doar la acordarea serviciilor şi la validarea lor nu. Trebuie să se clarifice situaţia adeverinţei în lipsa cardului pentru că cei de la CAS nu introduc data în sistem cand eliberează adeverinţa şi nu putem valida mereu cu acea adeverinţă serviciile. S-a discutat şi despre procedura de validare a serviciilor la domiciliul pacienţilor nedeplasabili, practic ne conduce la neplata serviciilor pentru că nu putem să mergem cu laptopul, cu sistemul informatic. Sistemul nu îi mai ţine asiguraţi nici pe copiii cu varsta peste 18 ani. Dacă a împlinit astăzi 18 ani, de maine este neasigurat şi pană îi vine cardul ce se întamplă. Cardul îi vine doar dacă se duce cu adeverinţă de elev, student la CAS şi durează două luni pană la eliberarea acestuia”, a precizat dr. Grigore Hanţă, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie Vrancea.
Problemele se rezolvă de la Bucureşti
După această şedinţă, Mihai Copaci le-a transmis doctorilor de familie că toate problemele ridicate vor fi transmise la Bucureşti pentru a se găsi şi o rezolvare. “Va fi înaintată o adresă Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate cu privire la nemulţumirile ridicate de medicii de familie privind funcţionarea sistemului informatic de utilizare a cardului”, a menţionat Mihai Copaci. De asemenea, se doreşte realizarea unui rubrici speciale pentru medicii de familie pe site-ul CAS Vrancea pentru a se oferi răspunsuri mai rapide cu privire la unele probleme ridicate de aceştia. Nu trebuie să uităm că oficialii “băncii sanitare” desfăşoară în această perioadă o serie de controale la furnizorii de servicii medicale pe tema utilizării cardului. (Raluca MANOLACHE)